Την ριζική αναμόρφωση ενός εκ των μακροβιότερων μοντέλων της προετοιμάζει η Mercedes-Benz που προσφάτως ανακοίνωσε την «εκχώρηση» της εξέλιξης της γοητευτικής SL στο Affalterbach πoυ με τη σειρά του θα αναλάβει να εμφυσήσει στο γερμανικό roadster τις επιδόσεις στις οποίες ειδικεύεται, προσδίδοντας έναν ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα στο ούτως ή άλλως επιβλητικό μοντέλο.
Ο λόγος τη συγκεκριμένης απόφασης είναι κάτι παραπάνω από προφανής καθώς, κατά το 2019 η γερμανική φίρμα διπλασίασε τις πωλήσεις sportscars σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά φτάνοντας τις 28.400 μονάδες με την συμβολή της ολοένα και πιο πληθωρικής όσο και πολυσυλλεκτικής γκάμας της AMG GT η οποία διεκδικεί την μερίδα του λέοντος στην παραπάνω επίδοση. Υπό αυτό ακριβώς το σκεπτικό η νέα SL θα περάσει και αυτή στη δικαιοδοσία της AMG η οποία θα αναλάβει να επανεφεύρει το roadster ως ένα τετραθέσιο 2+2 μοντέλο το οποίο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στην γκάμα της AMG GT, αξιώνοντας ακριβώς τις ίδιες τεχνολογικές περγαμηνές.
Για την ακρίβεια, όπως έχει ήδη γίνει γνωστό τόσο η νέα γενιά μοντέλων AMG GT όσο και η SL θα έχουν ως αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική η οποία με την εκτεταμένη χρήση αλουμινίου θα τους εξασφαλίζει ακόμα χαμηλότερο βάρος, προσφέροντας σαφή πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά την οδική τους συμπεριφορά που ειδικά σε ό,τι αφορά την SL προδιαγράφεται σημαντικά δυναμικότερη.
Όπως εξάλλου είχε σημειώσει ο Tobias Moers, «θεωρώ ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να αλλάξουμε λίγο το χαρακτήρα της SL επαναφέροντας το touring DNA της αλλά και προσδίδοντάς της πιο σπορ χαρακτηριστικά. Πρόκειται για ένα πολύ εντατικό πρόγραμμα εξέλιξης το οποίο θα προσεγγίσει την SL στην AMG GT», είχε υπογραμμίσει ο πρώην επικεφαλής της AMG που πλέον ανέλαβε τα ηνία της Aston Martin.
Αυτό για την SL σημαίνει ότι θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στις υψηλών επιδόσεων εκδόσεις με την υπογραφή της AMG οι οποίες όπως επιβάλλoυν οι συνήθειες του Affalterbach θα αυξηθούν, ενώ η παράλληλη εξέλιξή της με τη νέα γενιά AMG GT σημαίνει ότι ακόμα και οι εκδόσεις που βρίσκονται πιο κοντά στη βάση της γκάμας θα έχουν ένα αδιαμφισβήτητα σπορ προσανατολισμό.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, αφετηρία αναμένεται να αποτελέσει ένας straight-six 3,0 λίτρων ενώ στην κορυφή θα κυριαρχούν οι διπλά υπερτροφοδοτούμενοι V8 σε διαφορετικές εκδοχές ισχύος. Παράλληλα με βάση τα σχέδια της γερμανικής φίρμας για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η προσφορά ήπιας υβριδικής έκδοσης με το επικουρικό σύστημα των 48 Volt χωρίς να αποκλείεται και η διάθεση μιας plug-in υβριδικής έκδοσης η οποία θα συνδυάζει τις σκληροπυρηνικές επιδόσεις με την βέλτιστη αποδοτικότητα.
Επίσης με δεδομένο τον χαρακτήρα της SL ως ενός sportscar με σαφή όμως προσανατολισμό στην άνεση και λιγότερο στις χρονομετρημένες επιδόσεις, η παρουσία ενός αμιγώς ηλεκτρικού συνόλου κάθε άλλο παρά θα πρέπει να αποκλειστεί.
Για την ακρίβεια το επικρατέστερο σενάριο είναι η αξιοποίηση ενός συνδυασμού περισσότερων του ενός του ηλεκτρικών μοτέρ τα οποία θα εξασφαλίζουν ισχύ που θα αγγίζουν τους 800 ίππους σε μια έκδοση που θα αποτελέσει την κορωνίδα της γκάμας και θα σηματοδοτείται από τα διακριτικά SL 73, αναπληρώνοντας το «κενό» της V12 έκδοσης που συναντούσαμε σε προηγούμενες γενιές της.
Σε ό,τι αφορά τα σχεδιαστικά της χαρακτηριστικά το νέο μοντέλο θα εστιάσει σε ένα συνδυασμό σύγχρονου design αλλά και διαχρονικότητας με στοιχεία που θα παραπέμπουν στην μακρά πορεία της SL. Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος είναι η δημιουργία ενός αισθητικού αποτελέσματος που θα είναι αναγνωρίσιμο όσο και θα επιβάλλεται με την πρώτη ματιά.
«Κάθε SL υπήρξε μια αντανάκλαση της δεκαετίας κατά οποία κυκλοφόρησε. Αν σκεφτείτε την SL της δεκαετίας του ’50 θα διαπιστώσετε ότι το ιδανικό της ομορφιάς κατά τη συγκεκριμένη περίοδο ήταν η αφθονία. Τη δεκαετία το πρότυπο επέβαλε πιο ελαφρά, πιο μικρά και πιο νευρώδη μοντέλα. Η Pagoda από την πλευρά της η οποία υπήρξε μια εξαιρετικά ελαφριά κατασκευή αντικατοπτρίζει επίσης το πρότυπο της εποχής της», έχει αναφέρει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής σχεδιασμού του γερμανικού ομίλου, Gorden Wagener.
Επί της ουσίας, τα πρώτα δοκιμαστικά πρωτότυπα της νέας SL προδίδουν ένα πιο επιθετικό χαρακτήρα με έντονα τα AMG χαρακτηριστικά στη σχεδίαση και κυρίως, σε αντίθεση με το παρελθόν, μια υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή η οποία κρίθηκε ως ιδανική επιλογή για την ισορροπία ανάμεσα σε touring και sports car που επιθυμούν οι Γερμανοί.
Υπό το σκεπτικό περισσότερης άνεσης και πρακτικότητας η νέα SL θα υιοθετήσει μια τετραθέσια 2+2 διάταξη. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα, όγδοη κατά σειρά γενιά της SL θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμη ως roadster καθώς δεν υπάρχει πρόβλεψη για coupe έκδοση.
«Η προηγούμενη SL αντικατόπτριζε τις τάσεις της εποχής της οι οποίες επέβαλαν μια μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή. Η επιλογή αυτή αποτελούσε την εποχή που κυκλοφόρησε sine qua non για τα μοντέλα του είδους καθώς η πλειονότητα των αγοραστών αυτό επιθυμούσε. Πλέον αυτό έχει ατονήσει και έτσι δεν σκοπεύουμε να ακολουθήσουμε την ίδια τακτική με την νέα SL», έχει αποκαλύψει ο επικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού στην Mercedes-Benz.
Αυτό που φυσικά δεν θα αλλάξει είναι οι αναλογίες της οι οποίες θα διατηρήσουν το γνώριμο αποτύπωμα της SL.Σύμφωνα με τον Robert Lesnik, «Μπορεί κάθε SL να αντικατοπτρίζει τα πρότυπα της εκάστοτε εποχής ωστόσο όλες τους έχουν κάτι κοινό, την χαρακτηριστική σιλουέτα με το μακρύ καπό και την μικρή, αποτραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα επιβατών».
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, η νέα SL αναμένεται να βρει το δρόμο της προς τις εκθέσεις της Mercedes-Benz περί τα τέλη του 2021.