Δεν αποτελεί μυστικό ότι, υπό το φως των πρόσφατων εταιρικών εξελίξεων και όχι μόνο, στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον η γκάμα της Alfa Romeo θα αποτελείται κατά κύριο λόγο από crossover (μόνη εξαίρεση θα αποτελεί η Giulia) τα οποία και θα αναλάβουν να εισαγάγουν την ιταλική φίρμα στον κόσμο της αμιγούς ηλεκτροκίνησης.
Η αρχή έχει ήδη προδιαγραφεί με την αναμενόμενη άφιξη του Tonale ως έκδοσης παραγωγής η οποία θα περιλαμβάνει στις επιλογές της και μια plug-in υβριδική έκδοση στα πρότυπα των Jeep Renegade και Compass 4xe προσφέροντας ισχύ 190 και 240 ίππων, τετρακίνηση, ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 50 γρ./χλμ.
Η ηλεκτροκίνητη συνέχεια ωστόσο θα είναι διαφορετική και περισσότερο «ευρωπαϊκή» καθώς θα πάρει την μορφή ενός μικρότερου crossover από το Tonale το οποίο αναμένεται να αξιοποιήσει τεχνολογία της PSA με φόντο την πρόσφατη συγχώνευση των δύο ομίλων.
Αυτό, με δεδομένο το μέγεθος του νέου, τρίτου κατά σειρά crossover της Alfa Romeo μετά τις Stelvio και Tonale, σημαίνει ότι το ακόμα ανώνυμο compact περιπετειώδες και ηλεκτρικό μοντέλο θα αξιοποιήσει μια παραλλαγή της πλατφόρμας eCMP την οποία ήδη συναντάμε στα Peugeot e-2008 και DS3 Crossback E-Tense.
Σε συνδυασμό με το DNA της Alfa Romeo, το νέο μοντέλο αναμένεται να έχει έναν πιο αιχμηρό προσανατολισμό εστιάζοντας περισσότερο σε ένα πιο σπορ χαρακτήρα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι το ηλεκτρικό crossover της Alfa Romeo θα αξιοποιήσει ένα ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ από το γνώριμο ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων και 260 Nm ροπής των δύο γαλλικών μοντέλων συνδυάζοντάς το και με μια μεγαλύτερης αποδοτικότητας μπαταρία που θα του εξασφαλίζει περισσότερη αυτονομία από 310 χλμ.
Ενδεικτική είναι η τοποθέτηση στελέχους της Alfa Romeo το οποίο αναφερόμενο στα επόμενα ηλεκτροκίνητα βήματα της ιταλικής φίρμας τόνισε: «Θα προσεγγίσουμε την ηλεκτροκίνηση μένοντας πιστοί στα σπορ γονίδια της Alfa Romeo, εστιάζοντας στις επιδόσεις. Στόχος μας είναι να εκπληρώσουμε τις προσδοκίες των συνήθων πελατών της Alfa Romeo αλλά και εκείνων που επιζητούν την άνεση».
Ανεξαρτήτως των ηλεκτρικών σχεδίων της Alfa Romeo για το νέο της μικρότερο SUV, δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι το νέο μοντέλο δεν θα διατεθεί αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητο όπως εξάλλου ισχύει και για τα γαλλικά μοντέλα με τα οποία θα μοιραστεί τις τεχνολογικές του προδιαγραφές, διευρύνοντας έτσι το κοινό του.
Έτσι αν και προς το παρόν οι επίσημες ανακοινώσεις δίνουν έμφαση στην ηλεκτροκίνητη έκδοση του νέου μικρού crossover, είναι δεδομένο ότι θα διατίθεται με κινητήρες βενζίνης και diesel οι οποίοι δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν επίσης ανοδική πορεία σε ό,τι αφορά τη διαθέσιμη ισχύ, σε σχέση με τα -όπως όλα δείχνουν- τεχνολογικά ομοειδή Peugeot 2008 και DS3 Crossback τα οποία στις συμβατικές εκδόσεις τους προσφέρουν μέγιστη ισχύ 155 και 130 ίππων για βενζίνη και diesel αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά τα χρονοδιαγράμματα, το νέο μικρό crossover της ιταλικής φίρμας αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στις αρχές του 2022.