Είχαν περάσει μερικές μέρες χωρίς τουρκική δραστηριότητα στο Αιγαίο, με μηδενικές ροές προσφύγων προς τα νησιά και ορισμένοι έσπευσαν να βγάλουν συμπεράσματα ότι κάτι αλλάζει στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τις σκέψεις τους και σημειώθηκαν υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών, αυτή τη φορά και πάνω από μεγάλα νησιά, σημειώθηκαν παραβιάσεις, εικονικές αερομαχίες, παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας εντός του FIR Αθηνών, εξαγγελίες για σεισμογραφικές έρευνες ανοικτά της Κρήτης (με την ψευδοσυμφωνία Τουρκίας- Λιβύης), διαβήματα για τον Εβρο και ανήμερα της μαύρης επετείου της άλωσης της Πόλης, προσευχή μέσα στην Αγιά Σοφιά.
Προκλητικός και απρόβλεπτος
Οχι μόνον τίποτα δεν έχει αλλάξει στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, αλλά όσο ο Ερντογάν πιέζεται οικονομικά, όσο η τουρκική λίρα κατρακυλάει και όσο ο τουρισμός καταρρέει, τόσο πιο προκλητικός και απρόβλεπτος γίνεται έναντι ημών. Αδιαφορώντας εάν σκορπά εκατομμύρια δολάρια κυριολεκτικά στους πέντε ανέμους, στέλνοντας τα αεροπλάνα του να αμφισβητήσουν ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα.
Γιατί, σύμφωνα με τα αμερικανικά αεροπορικά εγχειρίδια, η ωριαία πτήση ενός F-16 στοιχίζει περί τα 8.000 δολάρια. Οταν λοιπόν κάθε χρόνο στέλνει εκατοντάδες αεροσκάφη του στο FIR Αθηνών, τα οποία πετούν σχεδόν καθημερινώς στο Αιγαίο, χωρίς να λογαριάζουν ούτε τη συμφωνία Παπούλια- Γιλμάζ, ούτε εάν είναι αργία ή θρησκευτική γιορτή, το κόστος των προκλήσεων είναι, κάθε χρόνο, αρκετά μεγάλο.
Μεγάλο και για τις δύο χώρες, αφού και η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να σηκώνει καθημερινώς αεροσκάφη για να αναχαιτίζει τους εναέριους εισβολείς και να υπερασπίζεται τον εθνικό εναέριο χώρο της και τα εθνικά κυριαρχικά της δικαιώματα. Διαφορετικά, δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Ο πόλεμος στο Αιγαίο στοιχίζει. Τα ελληνικά μαχητικά (F-16 και Μιράζ 2000-5) «καταπίνουν» τα μίλια στις συνεχείς αναχαιτίσεις και στις εικονικές αερομαχίες (dogfights), «ρουφώντας» ταυτόχρονα, όπως λέει και ένα αντισμήναρχος στο ΓΕΑ, τα γαλόνια κηροζίνης από τις δεξαμενές τους. Για κάθε λεπτό στον αέρα δαπανώντας περί τα 200 ευρώ. Το κόστος για μια ώρα πτήσης για ένα Μιράζ μπορεί να φθάσει και τα 11.100 ευρώ.
Υπολογίστε τώρα πόσες εξόδους αναγκάζονται να κάνουν τα ελληνικά μαχητικά. Ακόμα και στα πέτρινα χρόνια των μνημονίων με τις περικοπές από παντού, βρίσκονταν στον αέρα του Αιγαίου μόνον και μόνον για να αναχαιτίσουν τον εισβολέα από την Τουρκία. Καμιά φορά ξοδεύονται χρήματα για να αναχαιτίσουν και εισβολείς άλλων χωρών, που συνεργάστηκαν σε ασκήσεις με την Τουρκία, όπως συνέβη προσφάτως με ένα πακιστανικό πολεμικό αεροπλάνο που εισήλθε αιφνιδίως στο FIR Αθηνών χωρίς να υποβάλει σχέδια πτήσεως ακολουθώντας τα παραδείγματα των τουρκικών αεροπλάνων.
Εως και 22 εκατ. ευρώ ετησίως για καύσιμα
Το συνολικό ετήσιο κόστος του ακήρυχτου αυτού πολέμου στο Αιγαίου δεν μπορεί να υπολογιστεί με ακρίβεια. Υπάρχουν όμως ορισμένα στοιχεία που αναφέρουν ότι κάθε χρόνο μπορεί να δαπανηθούν έως και 22 εκατ. ευρώ για καύσιμα και ελέγχους προκειμένου τα τα ελληνικά μαχητικά να είναι ετοιμοπόλεμα. Δηλαδή, εάν δεν υπήρχε η τουρκική απειλή αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να διατεθούν για την Παιδεία, την Υγεία, την Απασχόληση και σε κοινωνικές παροχές.
Οταν διεξάγονται εικονικές αερομαχίες το κόστος μαζί με τα G’s ανεβαίνει. Τελευταίως μάλιστα αυξήθηκαν, μαζί με τις παραβιάσεις και οι εικονικές αερομαχίες. Φαίνεται ότι οι Τούρκοι αρχηγοί επιτελείων αναγκάζουν τους πιλότους να πραγματοποιούν αερομαχίες στο Αιγαίο. Σ΄αυτές καταλαβαίνει κανείς, όπως λένε οι πιλότοι μας, ποιος Τούρκος πιλότος είναι άπειρος και ποιος όχι. Γιατί, οι πάντες γνωρίζουν, ότι μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα στην Τουρκία, ο Ερντογάν αποστράτευσε ή φυλάκισε πολλούς στρατιωτικούς, τους περισσότερους αεροπόρους.
Πιλότοι με γκρίζα μαλλιά
Ετσι αναγκάστηκε για να συνεχίσει τις προκλήσεις να επιστρατεύσει απόστρατους (με γκρίζα μαλλιά), ή πιλότους τω Τουρκικών Αερογραμμών, ακόμα και γυναίκες. Ο άπειρος Τούρκος πιλότος προδίδει την απειρία του στις αναχαιτίσεις. Φεύγει πολύ γρήγορα μόλις τον πλησιάσει το ελληνικό μαχητικό, ή δεν κάνει καθόλου αερομαχία. Αυτή ακριβώς η απειρία όμως των τούρκων, μπορεί να προκαλέσει ανά πάσα στιγμή ατύχημα. Ή να μας οδηγήσει σε θερμό επεισόδιο. Τα ατσάλινα νεύρα, η ψυχραιμία και η άρτια εκπαίδευση των ελλήνων πιλότων έχουν αποσοβήσει πολλά ατυχήματα.