Η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt αναφέρεται στα τεράστια οικονομικά πακέτα που δίνονται σε όλο τον κόσμο για τη στήριξη της οικονομίας και σημειώνει πως «ενώ οι ΗΠΑ προσπαθούν να εκπλήξουν ακολουθώντας αιφνιδιαστικά μια κοινωνική πολιτική, η Ευρώπη παρέχει αμφιλεγόμενη βοήθεια σε μεγάλους ομίλους.
Υπάρχει η υποψία πως οι οικονομικά ισχυρότερες χώρες θα εξαγοράσουν προνόμια ανταγωνιστικότητας για τις επιχειρήσεις τους. Και οικονομολόγοι θέτουν το ερώτημα γιατί υπάρχουν ενισχύσεις για την αγορά ενός αυτοκινήτου και όχι για την επίσκεψη σε ένα εστιατόριο;».
Στη συνέχεια η εφημερίδα αναφέρεται στα προγράμματα στήριξης μίας σειράς χωρών, ανάμεσα σε αυτές και της Ελλάδας, και σημειώνει: «Και η κυβέρνηση στην Ελλάδα παρέχει πολλά χρήματα για να στηρίξει την οικονομία τώρα στην κρίση του κορωνοϊού. Τα μέτρα ανέρχονται σε 24 δισεκατομμύρια ευρώ σύμφωνα με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Αυτό αντιστοιχεί στο 13% του ΑΕΠ της χώρας. Η κυβέρνηση σχεδιάζει τη δημιουργία ενός ταμείου στήριξης. Το πακέτο θα μπορούσε να στηρίξει και την αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines. Η επιχείρηση, της οποίας το πλειοψηφικό πακέτο διαθέτουν πέντε μεγάλοι ιδιώτες επενδυτές, κάνει έκκληση για βοήθεια ώστε να μην βρεθεί σε μειονεκτική θέση απέναντι στους ευρωπαίους ανταγωνιστές της. Ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε ήδη πως θα στηριχθεί η εταιρεία. Δεν συζητείται όμως συμμετοχή του κράτους».
Για το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης η Süddeutsche Zeitung σημειώνει: «Οι δημόσιοι προϋπολογισμοί ανθίστανται συνήθως στις δραστικές αλλαγές. Ανήκει στα συνήθη κολπάκια για την αναδιοργάνωση ενός προϋπολογισμού, προγραμματισμένες αλλαγές να υπολογίζονται στον προηγούμενο προϋπολογισμό και με τον τρόπο αυτό να κερδίζεται η απαιτούμενη συναίνεση. Με μια πρώτη ματιά και το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης λειτουργεί ακριβώς με αυτόν τον τρόπο. Ο παλιός προϋπολογισμός του 1,1 τρις ευρώ εκτεινόμενος σε εφτά χρόνια παραμένει σε μεγάλο βαθμό ο ίδιος».
Μαρία Ρηγούτσου