Με μία ή και περισσότερες συμβάσεις παραχώρησης θα προχωρήσουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, βγάζοντας τελείως εκτός συζήτησης το ενδεχόμενο αυτές να «κουμπώσουν» σε επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης. Ενδεχόμενο το οποίο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής είχε ήδη αποκλείσει με δημόσιες δηλώσεις του.
Υπενθυμίζεται ότι η σχετική συζήτηση είχε ανοίξει από τον προκάτοχό του, αλλά «σκόνταψε» στις διαπραγματεύσεις που κράτησαν πάνω από 1,5 χρόνο… Μάλιστα, στο ναυάγιο αυτών των διαπραγματεύσεων αποδόθηκε από πολλούς η κίνηση για αύξηση στις τιμές των διοδίων από την πλευρά της παραχωρησιούχου, που τελικά αποσοβήθηκε όταν άλλαξε η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου.
Σύμφωνα με απόφαση, την οποία υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, πρόκειται να δημοπρατηθούν στο άμεσο μέλλον «μία ή και περισσότερες Συμβάσεις Παραχώρησης για την εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας – Σταυρού – Α/Δ Σπάτων και της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, σε συνδυασμό με την υλοποίηση άλλων κατασκευαστικών αντικειμένων (επεκτάσεις Αττικής Οδού ή / και έργα σε άλλους οδικούς άξονες)».
Η απόφαση αφορά τη σύναψη σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Τεχνοοικονομικού Συμβούλου εν όψει της δημοπράτησης μίας ή περισσοτέρων συμβάσεων, διάρκειας 4 μηνών, με προϋπολογιζόμενη αμοιβή του 172.360 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Σημειώνεται ότι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού (επέκταση Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς Βουλιαγμένη, επέκταση της Οδού Κύμης και επέκταση της
Ραφήνας), εκτιμώντας σε 1 δισ. ευρώ.
Η ανάθεση θα γίνει με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης και οι φορείς που καλούνται να λάβουν μέρος είναι οι: RACE Consulting Engineers LP, LDK Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε. Και Hill International N.V., οι οποίοι, κατά την απόφαση, διαθέτουν την γνώση και εμπειρία για την υλοποίηση του αντικειμένου της σύμβασης του τεχνοοικονομικού συμβούλου.
Από τα αποτελέσματα του έργου του τεχνοοικονομικού συμβούλου θα είναι δυνατή η διακρίβωση: (α) του χρόνου λήξης της περιόδου παραχώρησης της υφιστάμενης σύμβασης (β) της συμβατικής πρόβλεψης εκ μέρους του υφιστάμενου παραχωρησιούχου των δαπανών που αντιστοιχούν στις υποχρεώσεις του σε ό,τι αφορά στη βαριά συντήρηση και στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων είσπραξης διοδίων κατά την λήξη της περιόδου παραχώρησης καθώς και στην αποτύπωσή τους στο χρηματοοικονομικό μοντέλο της παραχώρησης, (γ) της κατάστασης αναφοράς την οποία θα κληθούν να λάβουν υπόψη οι υποψήφιοι των διαγωνισμών για την ανάθεση της όποιας νέας δημοπράτησης (ή δημοπρατήσεων) συμβάσεων παραχώρησης, ώστε με βάση τα αποτελέσματα των παραπάνω το Υπουργείο να προχωρήσει στη δημοπράτηση της σύμβασης ή των συμβάσεων για την εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση της Αττικής Οδού, σε συνδυασμό με την υλοποίηση κατασκευαστικών αντικειμένων (επεκτάσεις Αττικής Οδού ή / και έργα σε άλλους οδικούς άξονες).