«Το νομοσχέδιο που κατέθεσε προς διαβούλευση το υπουργείο Παιδείας, εν μέσω πανδημίας και χωρίς να επιλύει κανένα από τα μεγάλα προβλήματα στη μόρφωση των μαθητών και των φοιτητών που γιγαντώθηκαν αυτή την περίοδο, είναι καταδικασμένο στη συνείδηση της πλειοψηφίας του κόσμου της εκπαίδευσης» τονίζει σε ανακοίνωση του το ΚΚΕ.
Μεταξεταστέες οι κυβερνήσεις
Μάλιστα υπογραμμίζει πως «το νομοσχέδιο πρέπει να μείνει στα χαρτιά, να μην κατατεθεί στη βουλή».
Όπως εξηγεί το ΚΚΕ, αναφερόμενο λεπτομερώς στην εισαγωγή της τράπεζας θεμάτων από την Α’ Λυκείου, στην προώθηση της εκγύμνασης νέων δεξιοτήτων στα σχολεία, στη μη αντιμετώπιση των σύγχρονων αναγκών των παιδιών της λαϊκής οικογένειας και στα κενά και τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, μέσα και υποδομές, με το νομοσχέδιο «προστίθενται νέα εμπόδια και φίλτρα στην προσπάθεια που κάνουν οι μαθητές να μορφωθούν, να περάσουν στα πανεπιστήμια».
Προσθέτει ότι με το νομοσχέδιο «ανοίγει ο δρόμος για να μπουν και να γενικευτούν τα δίδακτρα στα προπτυχιακά».
Το ΚΚΕ επισημαίνει ότι «η κατάσταση που βιώνουν καθημερινά μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί είναι αυτή που πρέπει να τους οδηγήσει να αξιολογήσουν τις εκάστοτε κυβερνήσεις ως «μεταξεταστέες», γιατί ούτε αντιμετωπίζουν τα σοβαρά προβλήματα των σχολείων, ούτε βοηθούν ουσιαστικά τους εκπαιδευτικούς να ανταπεξέλθουν στον ρόλο τους.
Ο κόσμος της εκπαίδευσης εναντιώνεται
Σημειώνοντας ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης και ο λαός συνολικότερα εναντιώνεται στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ, το ΚΚΕ καταλήγει στην ανακοίνωσή του υπογραμμίζοντας:
Σήμερα είναι αναγκαίο όσο ποτέ να τεθεί στο επίκεντρο των διεκδικήσεων:
–Ένα σχολείο που θα δίνει όλη την αναγκαία μόρφωση και τις ικανότητες που απαιτείται να έχουν οι μαθητές σήμερα, με επιστημονικό και παιδαγωγικό τρόπο.
Χρειάζονται νέα σύγχρονα σχολεία, υλικοτεχνική υποδομή στήριξης των μαθητών με όλα τα μέσα, με κρατική ευθύνη και δωρεάν. Εδώ και τώρα πρέπει να λυθεί το πρόβλημα των χρόνιων κενών στα σχολεία με την άμεση μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων που βρίσκονται στα σχολεία.
–Ένα Λύκειο που θα προετοιμάζει τους μαθητές να μπουν στην ενήλικη φάση της ζωής τους, ουσιαστικά, χωρίς να τους αγχώνει, να τους κατηγοριοποιεί, να τους κάνει «πειραματόζωα» των κατά καιρούς κυβερνητικών ρυθμίσεων.
Αυτό σημαίνει ότι αποσυνδέεται το σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο Λύκειο σήμερα από τις πανελλαδικές εξετάσεις (απολυτήριο, τράπεζα θεμάτων, μετατροπή της Γ Λυκείου σε φροντιστήριο).
Άμεσα χρειάζεται να προβλεφθεί το δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι, με δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.
–Ένα πανεπιστήμιο που θα δίνει όλη την αναγκαία γνώση μέσα στο πτυχίο, χωρίς το άγχος και το κυνήγι των προσόντων για μια «θέση στον ήλιο», κατοχυρώνοντας ότι το πτυχίο αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για τη ανεμπόδιστη πρόσβαση στο επάγγελμα. Που θα δημιουργεί όρους και προϋποθέσεις για την ανεμπόδιστη φοίτηση των νέων σε αυτό, με σύγχρονες κρατικές υποδομές στέγασης, σίτισης, παρακολούθησης νέων επιστημονικών εξελίξεων, με σύγχρονα εργαστήρια, κ.ά.».