Από τα σύμβολα που σχετίζονται με το Πάσχα το αυγό είναι το πιο χαρακτηριστικό. Σύμβολο που και πριν από την επικράτηση του Χριστιανισμού το συναντάμε στην αρχαία Ρώμη, στην Κίνα, στην Περσία, στην Αίγυπτο. Οι πολιτισμοί εκείνοι πρόσφεραν τα αυγά στις ανοιξιάτικες γιορτές τους, ως υπενθύμιση της γονιμότητας που «ξυπνούσε» με τη νέα εποχή. Οι Χριστιανοί είδαν στο αυγό όχι την αναγέννηση της φύσης, αλλά του ανθρώπου που βγαίνει μέσα από τον τάφο νικώντας τον θάνατο. Και τα έβαψαν με διάφορα χρώματα, με το κόκκινο να υπερισχύει, τουλάχιστον στην Ελλάδα.
Υπάρχουν όμως και αυγά που εκτός από συμβολισμό έχουν και τεράστια αξία. Ο λόγος για τα αυγά που ξεκίνησε να σχεδιάζει από το 1885 ο περίφημος χρυσοχόος Πίτερ Καρλ Φαμπερζέ για τα μέλη της τσαρικής οικογένειας της Ρωσίας. Η αρχή έγινε με ένα αυγό το εξωτερικό κέλυφος του οποίου ήταν από πλατίνα και λευκό σμάλτο και που όταν άνοιγε αποκάλυπτε άλλο ένα μικρότερο χρυσό αυγό. Μέσα στο μικρότερο υπήρχε ένα χρυσό κοτόπουλο. Το κομψοτέχνημα άρεσε τόσο πολύ που ο τσάρος διέταξε τον ιδρυτή του οίκου Fabergé να του φτιάχνει αυγά κάθε Πάσχα. Η συλλογή μεγάλωσε, με την εταιρία να συνεχίζει την παιραγωγή ακόμα και σήμερα, δημιουργώντας υπέροχα κοσμήματα σαν αυτά που περιγράφει ο Κοσμάς Βίδος στο BHMAgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», σε ένα εορταστικό αφιέρωμα με πασχαλινά αυγά για λίγους που δεν τρώγονται (τα περισσότερα τουλάχιστον από αυτά) αλλά έχουν θέση στις συλλογές των ισχυρών του χρήματος και στις προθήκες των μουσείων.
Διαβάστε περισσότερα στο BHMAgazino που κυκλοφορεί εκτάκτως το Μ. Σάββατο με το «Βήμα της Κυριακής»