Φωτογραφίες: Automedia
Μπορεί η Toyota, μετά την ακύρωση της έκθεσης της Γενεύης, όπου το νέο B-SUV θα πραγματοποιούσε την πρεμιέρα του να αποφάσισε να μην κάνει τα αποκαλυπτήρια του νέου μοντέλου διαδικτυακά, ωστόσο η εξέλιξή του συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς κατά το τεκμήριο του φωτογραφικού φακού που το εντόπισε σε χειμερινές δοκιμές στον αρκτικό κύκλο.
Όπως είναι ήδη γνωστό το νέο μικρό SUV θα αξιοποιήσει την ίδια αρχιτεκτονική με τη νέα γενιά του Yaris η οποία φέρει την κωδική ονομασία GA-B.
Επί του παρόντος, με δεδομένο ότι το ιαπωνικό SUV αξιοποιεί ως όχημα δοκιμών την προηγούμενη γενιά του supermini, δεν υπάρχουν στοιχεία για την εξωτερική του εμφάνιση η οποία ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία, αναμένεται να ακολουθήσει μια πιο αιχμηρή προσέγγιση σε σχέση με τη νέα γενιά του Yaris.
Σε κάθε περίπτωση, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και μια αντιστοίχως υπερυψωμένη θέση οδήγησης δεν μπορούν να κρύψουν την ταυτότητα του δοκιμαστικού πρωτότυπου που εκτός από την αρχιτεκτονική, αναμένεται να δανειστεί και την γκάμα κινητήρων από το ιαπωνικό supermini.
Η επικρατέστερη εκδοχή είναι ωστόσο, η Toyota να παραλείψει τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση του 1,0 λίτρου στην περίπτωση του μικρού της SUV με αποτέλεσμα η γκάμα του να αποτελείται εξολοκλήρου από υβριδικά σύνολα.
Αυτό σημαίνει ότι στη βάση της γκάμας θα τοποθετηθεί η έκδοση των 116 ίππων από υβριδικό σύνολο με τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου ενώ αναμένεται να υπάρξει επιλογή μεταξύ κιβωτίου CVT και μηχανικού κιβωτίου αναλόγως την εκάστοτε αγορά.
Σύμφωνα με τις συστάσεις το παραπάνω υβριδικό σύνολο, μπορεί, στην περίπτωση του Yaris, να καλύψει έως και το 80% των καθημερινών αστικών διαδρομών βασιζόμενο αποκλειστικά στην ενέργεια των μπαταριών ιόντων λιθίου οι οποίες το συμπληρώνουν.
Ενδεικτικά, στην περίπτωση της νέας γενιάς του Yaris, η έκδοση 1.5 Dynamic Force με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων υπόσχεται μέση κατανάλωση καυσίμου 3,7 λίτρων και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 86 γρ./χλμ βάσει WLTP, μεγέθη που δεν πρόκειται να απέχουν πολύ και στην περίπτωση του νέου «συγγενούς» SUV.
Tην ίδια πηγή αναμένεται να έχουν και οι προδιαγραφές του εσωτερικού του ιαπωνικού μικρού SUV το οποίο αναμένεται να αντλήσει εξοπλισμό από τις ακριβότερες εκδόσεις του Yaris, όντας de facto διαθέσιμο με head-up display 10 ιντσών και μια ευμεγέθη οθόνη για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με ενσωματωμένα λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto.
Αυτό που επίσης αξίζει να σημειωθεί είναι ότι το νέο SUV, θα είναι μεν μικρότερο σε μήκος από το C-HR ωστόσο η διαφορά δεν θα είναι μεγάλη, καθώς η Toyota θέλει να δώσει έμφαση στο δίπτυχο άνεσης, ευρυχωρίας αλλά και μια εναλλακτική σε όσους επιθυμούν πρόσβαση στην υβριδική τεχνολογία της ιαπωνικής φίρμας σε SUV «περιτύλιγμα», ωστόσο δεν μπορούν να αποκτήσουν το C-HR.
Ενδεικτική ως προς αυτό είναι μια προηγούμενη δήλωση του Matthew Harrison, εκτελεστικού αντιπροέδρου της Toyota Europe ο οποίος με αφορμή την έλευση του νέου SUV είχε πει: «Το C-HR έχει τον ρόλο ενός κατηγορίας C, coupe crossover το οποίο επί της ουσίας δεν στοχεύει σε προϊόντα αντίστοιχης κατηγορίας όπως το Qashqai και άλλες πρακτικές προτάσεις».
«Η διεισδυτικότητα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου στην αγορά είναι εξαιρετικά υψηλή είτε πρόκειται για αγοραστές mainstream είτε για εκείνους που προτιμούν τα premium. Ωστόσο με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη κατηγορία αποκτά ολοένα και περισσότερες υποδιαιρέσεις, θα υπάρξουν ευκαιρίες για νέα προϊόντα και δεν θεωρώ σε καμία περίπτωση ότι έχουμε καλύψει το φάσμα της κατηγορίας C. Εκτός από τα crossover τα οποία αυξάνουν συνεχώς τη δημοτικότητά τους, είναι η κατηγορία των supermini που αποτελεί μια σταθερά για την αγορά, θεωρώ λόγω του προσιτού χαρακτήρα τους» πρόσθεσε ο ίδιος, προαναγγέλοντας σε ανύποπτο χρόνο την παρουσία του ιαπωνικού SUV.
Διαβάζοντας πίσω από τις παραπάνω λέξεις, θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει την νέα άφιξη ως ένα μοντέλο με supermini χαρακτηριστικά άρα και προσιτό, το οποίο όμως από πλευράς μεγέθους θα βρίσκεται στις παρυφές της κατηγορίας του προς τα πάνω, σε μια αντίστροφή πορεία από το C-HR.