gov.gr – Το κράτος αποκτά ενιαίο πρόσωπο

Εκδόθηκαν οι δύο εγκύκλιοι για την λειτουργία της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης

Στην έκδοση δύο εγκυκλίων αναφορικά με τη λειτουργία του gov.gr, η οποία επισπεύτηκε λόγω των συνθηκών προχώρησε ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, εξειδικεύοντας την από 20-03-2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Η πρώτη εγκύκλιος αναφέρεται στην υποχρεωτικότητα παροχής όλων των ψηφιακών υπηρεσιών του Δημοσίου μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης gov.gr με ενιαίο σχεδιασμό, ενώ με τη δεύτερη παρέχονται σαφείς οδηγίες προς τους πολίτες και τους δημόσιους φορείς για τις εξουσιοδοτήσεις και τις υπεύθυνες δηλώσεις που εκδίδονται μέσω της Πύλης.

Σύμφωνα με την υπ’ αρ. 7334 εγκύκλιος, στο εξής κάθε υπηρεσία του Δημοσίου που ψηφιοποιείται θα παρέχεται αποκλειστικά μέσω του gov.gr. Επιπλέον, προβλέπεται ανασχεδιασμός όλων των ήδη υφιστάμενων ψηφιακών υπηρεσιών που εντάχθηκαν στο gov.gr, ώστε να ανταποκρίνονται και αυτές στις προδιαγραφές του. Έτσι, όλες οι νέες υπηρεσίες θα έχουν ενιαίο σχεδιασμό και φιλοσοφία, διευκολύνοντας τους πολίτες οι οποίοι δεν θα χρειάζεται να αναζητούν οδηγίες χρήσης κάθε επιμέρους πλατφόρμας.

Με την υπ’ αρ. 7335 εγκύκλιο ρυθμίζονται οι διαδικασίες έκδοσης, αποστολής, ελέγχου και αποδοχής των εξουσιοδοτήσεων και των υπεύθυνων δηλώσεων του gov.gr. Αναλυτικά, παρέχονται οδηγίες προς τους πολίτες, τονίζοντας ότι δεν απαιτείται καμία επικύρωση των εγγράφου που εκδίδονται μέσω του gov.gr. Υπενθυμίζεται ότι η αυθεντικοποίηση των χρηστών γίνεται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων του taxisnet.

Οι πολίτες έχουν την δυνατότητα να στέλνουν απευθείας τη δήλωση ή την εξουσιοδότηση στην αρμόδια υπηρεσία που την ζητά, χωρίς να χρειάζεται εκτύπωση. Επιπλέον, δίνονται λεπτομερείς οδηγίες προς τους δημόσιους φορείς αναφορικά με τη διαδικασία ελέγχου της γνησιότητας των εγγράφων αυτών μέσω της διαδικασίας επαλήθευσης και του μοναδικού αναγνωριστικού αριθμού που φέρει κάθε έγγραφο, ώστε να μην παρατηρηθούν φαινόμενα άσκοπων αμφισβητήσεων.

Αναλυτικά οι οδηγίες για την συμπλήρωση υπεύθυνης δήλωσης και εξουσιοδότησης:

1) Στην αρχική σελίδα του gov.gr επιλέγουμε την ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα».

2) Στην καρτέλα της ενότητας επιλέγουμε «Υπεύθυνη δήλωση και εξουσιοδότηση».

3) Ανάλογα με το έγγραφο που επιθυμούμε να εκδοθεί, επιλέγουμε «Έκδοση υπεύθυνης δήλωσης» ή «Έκδοση εξουσιοδότησης».

4) Επιλέγουμε «Είσοδος στην υπηρεσία».

5) Στην καρτέλα «Δηλώσεις» επιλέγουμε «Ξεκινήστε εδώ».

6) Στην καρτέλα «Επιλέξτε ενέργεια» επιλέγουμε «Δημιουργία νέου εγγράφου» και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Συνέχεια».

7) Επιλέγουμε ανάμεσα σε προδιατυπωμένες φόρμες εξουσιοδοτήσεων ή υπεύθυνων δηλώσεων και σε ελεύθερο κείμενο και κάνουμε κλικ στο αντίστοιχο κουμπί «Επιλογή» που εμφανίζεται.

8) Επιλέγουμε «Σύνδεση» και μεταφερόμαστε στο παράθυρο αυθεντικοποίησης χρήστη του Taxisnet.

9) Εκεί καταχωρούμε το username και το password, ελέγχουμε ότι είναι ενεργή η επιλογή «Έγκριση» και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Αποστολή».

10) Επιστρέφοντας αυτόματα στη σελίδα του gov.gr, θα μας ζητηθεί να επιβεβαιώσουμε αν είναι ορθά καταχωρημένα στο Taxisnet το όνομα, το επώνυμο και ο ΑΦΜ μας και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Επιβεβαίωση».

11) Στην επόμενη καρτέλα καταχωρούμε τα στοιχεία που ζητούνται και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Συνέχεια».

12) Συμπληρώνουμε το κείμενο (εφόσον έχουμε επιλέξει ελεύθερο κείμενο), καθώς και τα στοιχεία του εξουσιοδοτούμενου. Επιλέγουμε «Συνέχεια».

13) Στην «Επισκόπηση» ελέγχουμε αν τα στοιχεία είναι σωστά και επιλέγουμε «Έκδοση».

14) Σε λίγα δευτερόλεπτα λαμβάνουμε στο κινητό που καταχωρήσαμε στο στάδιο 11 ένα SMS με τον εξαψήφιο κωδικό που πρέπει να εισάγουμε στο πεδίο «Κωδικός» και επιλέγουμε «Συνέχεια».

15) Στην αριστερή στήλη της οθόνης εμφανίζεται ένα πράσινο πλαίσιο το οποίο μας ενημερώνει ότι το έγγραφο εκδόθηκε, καθώς και τα πλήρη στοιχεία του. Στη δεξιά στήλη επιλέγουμε «Αποθήκευση» για να αποθηκεύσουμε το έγγραφο στον υπολογιστή μας, «Αποστολή email» για να στείλουμε το έγγραφο στη δική μας διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή/και «Αποστολή SMS» για να στείλουμε το έγγραφο στον δικό μας αριθμό τηλεφώνου. Αν θέλουμε να ακυρώσουμε το έγγραφο που συντάξαμε, επιλέγουμε «Ανάκληση».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.