Σε δοκιμαστική λειτουργία και χωρίς το τελικό του interface θα βγει άμεσα στον «αέρα» το gov.gr, λόγω των εκτάκτων συνθηκών που επέβαλε η κρίση του κορωνοϊού. Η ενιαία ψηφιακή πύλη του Ελληνικού Δημοσίου μπαίνει μπαίνει στη μάχη, τις επόμενες ημέρες σε έκδοση Beta, ως εργαλείο ενάντια στην εξάπλωση το ιού, διευκολύνοντας τους πολίτες να κάνουν πράξη το σύνθημα «Μένουμε Σπίτι».
Εισάγοντας για πρώτη φορά με ένα «κλικ» την ηλεκτρονική εξουσιοδότηση και την ηλεκτρονική υπεύθυνη δήλωση, το gov.gr αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά τους πολίτες. Όπως είπε εχθές ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, «εάν δείτε την κίνηση που είχαμε στα ΚΕΠ τις προηγούμενες ημέρες αυτή κατά βάση αφορούσε το γνήσιο της υπογραφής δηλαδή εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις».
Βεβαίως, μέσω της πύλης, οι χρήστες θα οδηγούνται στην πλήρη λειτουργία της σε όλες τις υφιστάμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου, οι οποίες εκτιμώνται σε περίπου 500, πολλές εκ των οποίων παραμένουν άγνωστες στο ευρύ κοινό. Ομως στο δοκιμαστικό στάδιο, φορείς και χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν και σχόλια ή παρατηρήσειες προκειμένου η ενιαία ψηφιακή πύλη να γίνει πιο εύχρηστη και φιλική.
Με τους κωδικούς του TAXIS
Οι κωδικοί του TAXIS θα είναι το «κλειδί» για την έκδοση των ψηφιακών πιστοποιητικών και τη χρήση των online υπηρεσιών μέσω του gov.gr. Μάλιστα, ο κ. Πιερρακάκης επισήμανε ότι οι πολίτες θα είναι καλό να διατηρούν μόνο οι ίδιοι τους κωδικούς τους, καθώς όποιος τους έχει στα χέρια του θα μπορεί να κάνει αυτόματα υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις. Αυτό αφορά την πλειοψηφία των φορολογουμένων, που έχουν δώσει τους κωδικούς στους λογιστές τους.
Πιο συγκεκριμένα, η ψηφιακή έκδοση εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης θα γίνεται σε δύο φάσεις. Η είσοδος στην εφαρμογή θα γίνεται με τους κωδικούς του TAXIS και έπειτα θα υπάρχει δεύτερο στάδιο κατά το οποίο θα δίνουν και το κινητό τους τηλέφωνο για να λαμβάνουν επιβεβαίωση. Ουσιαστικά, οι πολίτες θα έχουν την εξουσιοδότηση ή την υπεύθυνη δήλωση στο κινητό τους. Οι χρήστες θα μπορούν να τις τυπώσουν, αλλά και οι να τις ανακτήσουν.
Ψηφιακά και τηλεφωνικά οι αιτήσεις στα ΚΕΠ
Δεδομένου ότι οι πολίτες καλούνται να αποφεύγουν τον συγχρωτισμό στα γκισέ, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης επισπεύδει μια σειρά ενεργειών. Όσα έγγραφα και πιστοποιητικά είναι διαθέσιμα ψηφιακά θα παρέχονται αποκλειστικά ψηφιακά.
Σύμφωνα με δηλώσεις του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιου για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, κ. Γιώργου Γεωργαντά, οι αιτήσεις στα ΚΕΠ αυτή την περίοδο θα γίνονται και τηλεφωνικά. Επίσης, οι πολίτες θα παραλαμβάνουν όλα τα έγγραφα, πιστοποιητικά και βεβαιώσεις, εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό ηλεκτρονικά, από τα ΚΕΠ στο σπίτι τους.
Πρόκειται για μια μεγάλη προσπάθεια αποσυμφόρησης των ΚΕΠ, τα οποία λειτουργούν μέχρι νεοτέρας με περιορισμένο ωράριο, 07.30-15.00. Οι άδειες ειδικού σκοπού, περιορίζουν ευλόγως και το προσωπικό. Eπίσης, η προσέλευση των πολιτών γίνεται από τη Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2020, κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού, ώστε να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις και ο συνωστισμός και να διεκπεραιώνονται χωρίς καθυστερήσεις και αναμονή τα αναγκαία αιτήματα των πολιτών.