Τις τελευταίες ημέρες, λόγω της εξάπλωσης του COVID19, οι αρμόδιοι φορείς συστήνουν στους πολίτες να περιορίσουν τις άσκοπες μετακινήσεις όσον το δυνατόν περισσότερο, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η μετάδοση του ιού. Μάλιστα προχώρησαν και στην προώθηση της καμπάνιας «Μένουμε σπίτι», η οποία έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε χρόνο ρεκόρ.
Ένα ερώτημα που γεννάται είναι πώς όμως θα προφυλαχθούν και θα αυτοαπομονωθούν οι άνθρωποι που ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας οι οποίοι ταυτόχρονα ανήκουν και στις ομάδες υψηλού κινδύνου. Αυτός είναι και ο προβληματισμός των ανθρώπων του περιοδικού δρόμου «Σχεδίας», καθώς παρά τις παραινέσεις των υπευθύνων προς τους πωλητές του περιοδικού να μην βγαίνουν στο δρόμο για τη δική τους προστασία, δεν έβρισκαν ανταπόκριση.
Μάλιστα, μέχρι την περασμένη Παρασκευή, 13 Μαρτίου, μόνο δύο πωλητές είχαν διακόψει, εξαιτίας του κορωνοϊού, εκ των οποίων ο ένας επειδή θέλησε να προστατεύσει τους μεγαλύτερους σε ηλικία συγκατοίκους του. Από τους υπόλοιπους πωλητές κανείς δεν μειώσει έστω το ωράριό του και αυτό γιατί η ανάγκη δεν τους αφήνει να κάνουν πίσω.
Για την προστασία των ανθρώπων αυτών αποφασίστηκε η προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας της «Σχεδίας», τουλάχιστον μέχρι την Τετάρτη 1η Απριλίου 2020. Όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι του περιοδικού: «Είναι μια υπεύθυνη μα, συνάμα, μια πάρα πολύ δύσκολη απόφαση. Ήταν δύσκολο να λες στους ανθρώπους “ξέρετε, δεν μπορείτε να πουλάτε “σχεδία” για λίγες μέρες”, ήταν αβάσταχτα λυπηρό να ακούς σχεδόν από όλους, ανθρώπους ευγενικούς, αξιοπρεπέστατους, μαχητές να απαντούν “μα, έχω μεγάλη ανάγκη”, “μα, αν δεν πουλάω “σχεδία” θα πεθάνω της πείνας”».
Συνδρομές αλληλεγγύης
Ταυτόχρονα, για να αντιμετωπιστεί σε κάποιο βαθμό η απουσία του πραγματικού εισοδήματος των ανθρώπων με το κόκκινο γιλέκο, η «σχεδία» ξεκινάει μια καμπάνια για την εγγραφή συνδρομητών.
Οι συνδρομές θα είναι δίμηνες ή τετράμηνες με το κόστος να ανέρχεται στα 8 και 16 ευρώ αντίστοιχα, περιλαμβανομένων των εξόδων αποστολής. Οσον αφορά το τεύχος Μαρτίου, δίνεται η δυνατότητα στους αναγνώστες που το έχασαν ακριβώς επειδή δεν κυκλοφορεί πια στην πόλη να το αποκτήσουν έναντι 4 ευρώ, όσο κοστίζει και στο δρόμο.
Και στην περίπτωση των συνδρομών το 50% των πωλήσεων θα αποτελεί έσοδο για τους πωλητές του περιοδικού με βάση την αρχή την αναλογικότητας.
«Στόχος είναι τόσο να υποστηριχθεί το εισόδημα των πωλητών του περιοδικού, αλλά και να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα, η συνέχιση της “σχεδίας” συνολικά, η οποία –όπως έχουμε επανειλημμένα καταγράψει– δεν έχει άλλους πόρους, πέρα από αυτά που προκύπτουν από το “υπόλοιπο 1,5€” και τις διαφημίσεις κ.λπ.» αναφέρεται σε ανακοίνωση των υπευθύνων της Σχεδίας.
Συνδρομητής μπορεί να γίνουν τόσο ιδιώτες όσο και σε εταιρείες, σε όλη την Επικράτεια και το εξωτερικό, είτε μέσω της ιστοσελίδας www.shediart.gr είτε τηλεφωνώντας στο 2130231220.
Στην ιστοσελίδα του περιοδικού (www.shedia.gr) μπορείτε να βρείτε όλες τις σχετικές λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσει το πρόγραμμα.