Ριζικές αλλαγές στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων σηματοδοτεί η προαναγγελία της υπουργού Παιδείας για συνυπολογισμό των βαθμών και των τριών τάξεων του λυκείου για την εισαγωγή στα τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης.
Η νέα εξαγγελία της Νίκης Κεραμέως φέρνει τα πάνω – κάτω στο σύστημα πρόσβασης, καθώς όπως ανακοίνωσε, το νέο μέτρο θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τη νέα σχολική χρονιά και θα αφορά τους μαθητές που θα φοιτήσουν του χρόνου στην Α΄ τάξη του λυκείου.
«Ο βαθμός και των τριών τάξεων του Λυκείου με διαβάθμιση του ποσοστού από την Α’ στη Γ΄τάξη θα ξεκινήσει να συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου την επόμενη σχολική χρονιά (2020-2021)» δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Αυτό που απομένει να ξεκαθαρίσει είναι η βαρύτητα που θα έχει ο βαθμός και στις τρεις τάξεις του λυκείου όσο αφορά στην πρόσβαση στα τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης.
Τι θα γίνει με τη βάση του 10
Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί χιλιάδες υποψηφίους που συμμετέχουν στις πανελλαδικές, είναι το τι θα γίνει με τη βάση του 10 ως προαπαιτούμενο για εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση.
Παρά το γεγονός ότι η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έχει εκφράσει τη βούληση της κυβέρνησης για επαναφορά του βαθμολογικού πλαφόν, ως προαπαιτούμενο για εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, όπως όλα δείχνουν, και την ερχόμενη χρονιά, εκατοντάδες φοιτητές θα ανοίξουν τις «πύλες» των ΑΕΙ με βαθμούς κάτω του 10.
Και αυτό διότι ακόμη δεν έχει υπάρξει απόφαση για το πότε θα τεθεί σε ισχύ η επαναφορά της βάσης του 10 καθώς ένα τέτοιο μέτρο θεωρείται βέβαιο ότι θα θέσει εκτός πανεπιστημιακών ιδρυμάτων χιλιάδες υποψηφίους οι οποίοι τα τελευταία χρόνια κατάφερναν να εισαχθούν ακόμη και με βαθμούς 3 και 4.
Στους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας εντάσσεται όπως έχει δηλώσει επανειλημμένα η υπουργός Παιδείας η επαναφορά μιας ελάχιστης βαθμολογικής βάσης ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή φοιτητών στα ΑΕΙ.
Εάν το υπουργείο προχωρήσει και σε αυτή τη ρύθμιση, το επόμενο στάδιο θα είναι να δώσει τη δυνατότητα στα ίδια τα ιδρύματα να θέτουν και αυτά με τη σειρά τους τη δυνατότητα να καθορίζουν τη δική τους βάση εισαγωγής, η οποία θα μπορεί να υψηλότερη από αυτή που θα έχει θεσπίσει το υπουργείο.
Επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων
Κατά τα λοιπά, η κ. Κεραμέως σε συνέντευξή της στο Πρώτο Θέμα είπε ότι σχεδιάζεται η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου από το έτος 2020-2021.
Αναφέρει, ακόμα ότι ο εμπλουτισμός των προγραμμάτων σπουδών του Νηπιαγωγείου αφορά στην εισαγωγή της Πληροφορικής και των Αγγλικών, ενώ θα εφαρμοσθεί πιλοτικά σε ένα δείγμα σχολείων της χώρας η εισαγωγή θεματικών για τον εθελοντισμό και την επιχειρηματικότητα, την σεξουαλική αγωγή, την καταπολέμηση των εξαρτήσεων και τον σεβασμό του άλλου.
Σε ό,τι αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών είπε ότι τα Προγράμματα Σπουδών και τα βιβλία θα συμμορφωθούν με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η υπουργός Παιδείας είπε ότι προωθείται η δημιουργία Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων σε όλη τη χώρα, με ταυτόχρονες διαδικασίες επιλογής του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Τα Πρότυπα Σχολεία «θα αποτελούν σχολεία μαθητών με υψηλές επιδόσεις» ενώ στα Πειραματικά «η επιλογή θα γίνεται με κλήρωση» πρόσθεσε. Ακόμα θα εισαχθεί ο θεσμός των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων όπου «καίρια συμμετοχή θα έχουν οι κοινωνικοί εταίροι».
Η Ν. Κεραμέως είπε ότι η αξιολόγηση των Πανεπιστημίων θα ξεκινήσει το έργο της μέσα στις επόμενες εβδομάδες, ενώ η διαδικασία αξιολόγησης αρχής γενομένης από τη σχολική μονάδα και η δρομολόγηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Η υπουργός Παιδείας είπε επίσης ότι είναι υπό επεξεργασία σειρά πρωτοβουλιών πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων σχολικού εκφοβισμού και βίας. Τέλος, αναφέρει ότι στο τέλος Μαρτίου, αντιπροσωπεία 30 αμερικανικών πανεπιστημίων, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων ιδρυμάτων, θα συναντηθεί στην Ελλάδα με εκπροσώπους των ελληνικών ΑΕΙ με στόχο να δρομολογηθούν μακροπρόθεσμες συνέργειες.