Οι πρώτοι μήνες του 2023 είναι το μεγάλο ορόσημο για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως είπε σήμερα, ο γενικός γραμματέας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ.Γιώργος Καραγιάννης, μετά από επιθεώρηση της πορείας του έργου, «οι προσπάθειες όλων μας έχουν έναν μόνο στόχο: Τους πρώτους μήνες του 2023, όπως έχουμε δεσμευτεί, να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και να δοθεί στην κυκλοφορία, βάζοντας τέλος στην ταλαιπωρία που υφίστανται επί χρόνια οι πολίτες της Θεσσαλονίκης».
Εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την εντατική πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών σε όλα τα μέτωπα του έργου, αναφέρθηκε και στο φλέγον ζήτημα του σταθμού «Βενιζέλου». Μετά τη θετική γνωμοδότηση του ΚΑΣ για την προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, ενημέρωσε ότι παράλληλα με την έκδοση της επικείμενης Υπουργικής Απόφασης, «ήδη προετοιμαζόμαστε για την ταχεία εκπόνηση των απαραίτητων μελετών που θα έχουν ολοκληρωθεί τον Μάιο, και την άμεση έναρξη των αρχαιολογικών εργασιών. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και τις Εφορείες της πόλης, τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τους τοπικούς φορείς, είμαστε βέβαιοι ότι και η αρχαιολογική εκσκαφή θα προχωρήσει με ταχύτητα».
Ακόμη, ενημέρωσε ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες, σε συνεργασία με τον ανάδοχο του έργου, θα προχωρήσει η μερική ηλεκτροδότηση του Αμαξοστασίου της Πυλαίας, που είναι η «καρδιά» του μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να ξεκινήσουν οι δοκιμές των τρένων.
Κατά την επίσκεψη στη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, τον γενικό γραμματέα Υποδομών, συνόδευσαν η διοίκηση της Αττικό Μετρό, ο πρόεδρος κ. Νίκος Ταχιάος και ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Νίκος Κουρέτας, ο επικεφαλής της αναδόχου κοινοπραξίας και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρο Εξάρχου.
Οι 5 συρμοί ήδη στο αμαξοστάσιο των 90.000 τ.μ. – Σε 2 εβδομάδες και 6ος συρμός
Η επίσκεψη ξεκίνησε από το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, όπου σε μια δομημένη επιφάνεια 90.000 τ.μ., θα στεγάζονται ορισμένες από τις πλέον κρίσιμες λειτουργίες του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή κατασκευή, η οποία αποτελείται από δύο κτηριακά συγκροτήματα, τα οποία φτάνουν σε ύψος περίπου 31 μέτρων, εμπεριέχοντας 120.000 τόνους οπλισμένου σκυροδέματος.
Στο βόρειο συγκρότημα του Αμαξοστασίου, στο οποίο χωροθετούνται οι εγκαταστάσεις συντήρησης των συρμών, βρίσκονται ήδη 5 από τους συνολικά 18 συρμούς της βασικής γραμμής, οι οποίοι αποτελούνται από τέσσερα βαγόνια δυναμικότητας 400 επιβατών, ενώ ο έκτος συρμός αναμένεται να φτάσει σε δύο βδομάδες.
Οι συρμοί του συστήματος στη Θεσσαλονίκη είναι αυτόματοι, δεν έχουν δηλαδή οδηγό και ο χειρισμός γίνεται από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) που βρίσκεται στο δεύτερο κτηριακό συγκρότημα του Αμαξοστασίου. Εκεί άλλωστε βρίσκονται και οι γραφειακοί χώροι που θα στεγάζουν την εταιρεία λειτουργίας, για την οποία έκανε ειδική μνεία ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό. Συγκεκριμένα, ο κ. Ταχιάος σημείωσε πως «ακόμα και να ήταν έτοιμο το μετρό να δουλέψει, δεν υπήρχε η εταιρεία να το λειτουργήσει», επομένως, το προσωπικό του φορέα που θα αναλάβει τη λειτουργία του μετρό, θα πρέπει να βρίσκεται στο έργο όσο ακόμη αυτό κατασκευάζεται.
Ακολούθησαν ο σταθμός Φλέμινγκ, όπου επιθεωρήθηκε η αποβάθρα και οι υπό κατασκευή Θύρες Προστασίας Αποβαθρών (Θύρες PSD), καθώς και ο σταθμός Πανεπιστήμιο και συγκεκριμένα το υπόγειο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων. Η τετράωρη λεπτομερής επιθεώρηση ολοκληρώθηκε στο κεντρικό εργοτάξιο του Σταθμού Αγίας Σοφίας, με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών και τη Διοίκηση της Αττικό Μετρό να παρακολουθούν τις εργασίες των μόνιμων επενδύσεων οπλισμένου σκυροδέματος της Βόρειας και Νότιας πρόσβασης του σταθμού και να ξεναγούνται στην αποβάθρα του σταθμού.