«Ψήφο εμπιστοσύνης» στο λιμάνι του Πειραιά δίνει η εταιρεία MSC Cruises – που δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας – καθώς όπως ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας το πρώτο λιμάνι της χώρας θα γίνει homeport (λιμένας επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών) για το πλοίο «ΜSC LIRICA» το 2021. Σημειώνεται πως η επιλογή αυτή μιας εκ των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου έρχεται τη στιγμή που ο Δήμος Πειραιά έχει θέσει ως στόχο ο Πειραιάς να γίνει τουριστικός προορισμός.
Όπως αναφέρει η εταιρεία θα δρομολογήσει το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο στην αγορά της ανατολικής Μεσογείου το επόμενο καλοκαίρι έχοντας ως «βάση» τον Πειραιά για όλη τη σεζόν. Το «ΜSC LIRICA» θα κάνει κρουαζιέρα 7 διανυκτερεύσεων σε 23 διαφορετικές διαδρομές μεταξύ Μάϊου και Σεπτεμβρίου 2021από τον Πειραιά στις οποίες θα περιλαμβάνονται οι Μύκονος, Χάιφα (Ισραήλ), Λεμεσός (Κύπρος), Ρόδος και Κουσάντασι (Τουρκία) πριν επιστρέψει στον Πειραιά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΜSC Cruises κ. Αντζελο Καπούρο δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «από τότε που υποδεχθήκαμε για πρώτη φορά τους καλεσμένους μας στα πλοία μας στην Ελλάδα το 2003, η παρουσία μας στη χώρα αυξήθηκε σημαντικά και θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μας για την απίστευτη υποστήριξη που παρείχε το ελληνικό ταξιδιωτικό εμπόριο για να μας βοηθήσει να οικοδομήσουμε την επιχείρηση και την επιτυχία μας.» Και πρόσθεσε: «Η σχέση με την ελληνική κοινότητα ταξιδιωτικών πρακτορείων έχει αναπτυχθεί με τόσο θετικό ρυθμό, ώστε όλοι μπορούμε να προσβλέπουμε στη συνεργασία μας για το καλοκαίρι του 2021, που αναμένεται πολυάσχολο, όταν ο Πειραιάς θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο πρόγραμμα κρουαζιέρας της ανατολικής Μεσογείου με τους επισκέπτες να επιβιβάζονται από εκεί για πρώτη φορά. Καθώς συνεχίζουμε να μεγαλώνουμε ως εταιρεία και να εισαγάγουμε περισσότερα πλοία στο στόλο μας, κοιτάζοντας το μέλλον είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε μεγαλύτερη παρουσία στην Ελλάδα.» Η MSC Cruises για φέτος και το 2021 έχει σχεδιάσει την παρουσία στη χώρα μας έξι κρουαζιερόπλοιων έναντι πέντε το 2019 ενώ στα μελλοντικά πλάνα της είναι η αύξηση του στόλου των πλοίων της σε 25 έως το 2027.
Το 2020 αναμένεται να είναι μια πολύ καλή χρονιά για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ανατολική Μεσόγειο τις οποίες παρακολουθούν οι εταιρείες του κλάδου χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής, σύμφωνα με πληροφορίες, να έχουν αποφασίσει τροποποίηση δρομολογίων.
Όπως είχε πει στο «Βήμα» ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες το 2019 για το 2020 αναμένεται αύξηση ίσως και πάνω από 10% και πιο συγκεκριμένα 12% με 13%, γιατί θα «καταπλεύσουν» νέες εταιρείες και νέα μεγαλύτερα πλοία. Τα επόμενα χρόνια και ανάλογα με τις εξελίξεις στις ελληνοτουρκικές σχέσεις αναμένονται αυξήσεις αλλά σε χαμηλότερα μεγέθη, της τάξεως του 4% έως 6%.
Για το λιμάνι του Πειραιά και τις προσπάθειες να γίνει homeport για κρουαζιερόπλοια ο κ. Κόντες εκτιμά πως υπάρχει ζήτημα καθώς τα προηγούμενα χρόνια το επέλεγαν λόγω της έκρυθμης πολιτικής κατάστασης στην Τουρκία, ωστόσο από το 2020 κάποιες εταιρείες προγραμματίζουν να επιστρέψουν στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί να ξεκινούν τα δρομολόγιά τους.
Παράλληλα επεσήμανε ότι κομβικός παράγοντας είναι και η απόφαση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς να αυξήσει περίπου 20%-22% από τις αρχές του νέου έτους το κόστος παροχής υπηρεσιών. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «όταν έχεις ακριβό αεροδρόμιο και ακριβό λιμάνι ο κόσμος θα σου φύγει!».
Την ίδια στιγμή στελέχη του ΟΛΠ εκφράζουν αισιοδοξία για αύξηση στις αφίξεις σημειώνοντας ότι το 2019 αναμένονταν να κλείσει με περίπου 1.100.000 επιβάτες κρουαζιεροπλοίων έναντι 960.000 το 2018, ενώ για τα επόμενα χρόνια με βάση τις προκρατήσεις αναμένεται μια αύξηση της τάξεως του 10%.