Αγονος έληξε σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο διαγωνισμός για το «Θριάσιο ΙΙ».
Η διαγωνιστική διαδικασία που θα έβαζε τις βάσεις για το μεγαλύτερο logistics park της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καρκινοβατούσε εδώ και μήνες, με τη μία παράταση να διαδέχεται την άλλη.
Η εξέλιξη επιβεβαιώνει τις πληροφορίες που ήθελαν νέο διαγωνισμό για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο, που ανήκει στον ΟΣΕ. Ο νέος διαγωνισμός προετοιμάζεται ήδη προκειμένου να βγει στον αέρα ως το καλοκαίρι.
Εξάλλου, η τύχη του πρότζεκτ είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το «Θριάσιο Ι», την έκταση των 588 στρ. Που έχει παραχωρηθεί στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair, αλλά έχει κολλήσει στις υπηρεσίες της Κομισιόν.
Δεν είναι μάλιστα λίγοι εκείνοι που έκαναν λόγο το τελευταίο διάστημα για επιστροφή στο πλάνο της κοινής αξιοποίησης των δύο ώμορων εκτάσεων εφόσον η DG Comp δεν δώσει τελικά το πράσινο φως για την έναρξη της επένδυσης στο «Θριάσιο Ι».
Από την πλευρά τους βέβαια οι μέτοιχοι του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου (ΘΕΚ), εκτιμώντας ότι η ανταλλαγή αλληλογραφίας μεταξύ DG Comp και ΓΑΙΑΟΣΕ έχει θετικά αποτελέσματα, αναμένουν την έναρξη του έργου στο «Θριάσιο Ι» εντός του τρέχοντος πρώτου εξαμήνου του 2020. Μάλιστα, για την κάλυψη των συμβατικών τους υποχρεώσεων, με απόφαση της τελευταίας γενικής συνέλευσης, προχωρούν σε σταδιακή αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 35 εκατ. ευρώ
Ο σκόπελος των κοινοτικών κονδυλίων
Εντωμεταξύ, στην πρόσφατη έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας, η Κομισιόν είχε σηκώσει κόκκινη κάρτα στη χώρα μας εξαιτίας της μεγάλης καθυστέρησης στην αξιοποίηση του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Σύμφωνα με την έκθεση, «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε τις διαδικασίες για την ανάκτηση των πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία της ΕΕ». Πρόκειται ουσιαστικά για την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση που έχει χορηγηθεί για την ανάπτυξη των υποδομών στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, συνολικού ύψους περί τα 250 εκατ. ευρώ
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2019, λίγες μόλις ημέρες προτού εκπνεύσει η ημερομηνία που είχε δοθεί από την Κομισιόν (31.3.19) για την ολοκλήρωση και συμβασιοποίηση του διαγωνισμού, προκειμένου να μην εκκινήσουν οι παραπάνω διαδικασίες επιστροφής.
Οι 3 μνηστήρες που είχαν μείνει στην κούρσα της δεύτερης φάσης ήταν οι Pearl (σιδηροδρομικός βραχίονας της COSCO), η Goldair και η Damco. Εκτός κουρσας τέθηκε η Κ/Ξ ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed.