Αιφνιδιάστηκαν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες της χώρας, καθώς περίμεναν να δουν στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας διατάξεις για την αξιολόγηση τους και είδαν τελικά διατάξεις για τους πτυχιούχους των κολεγίων παρατημάτων πανεπιστημίου του εξωτερικού και την πρόσληψη τους στην εκπαίδευση.
Ετσι, παρότι το θέμα βρίσκει τους εκπαιδευτικούς κάθετα αντίθετους, δεν ήταν προετοιμασμένοι να εκφράσουν απόψεις ή να προτείνουν δυναμικές κινητοποιήσεις κατά τη σημερινή συνεδρίαση των ΔΣ τους, με τόσο δε μικρό διάστημα μπροστά τους πριν τη ψήφιση του νόμου.
Μετά την ολοκλήρωση των συνεδριάσεων τους σήμερα το απόγευμα, οι καθηγητές της ΟΛΜΕ και οι δάσκαλοι της ΔΟΕ αποφάσισαν στάση εργασίας και διοργάνωση κινητοποίησης έξω από την Βουλή την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου (στις 23 ή τις 24 του μήνα).
Οπως είναι γνωστό, από την ψήφιση του νόμου και μετά θα μπορούν να προσλαμβάνονται στην εκπαίδευση και πτυχιούχοι κολεγίων που συνεργάζονται με ευρωπαικά ή άλλα ΑΕΙ,. κάτι που οδηγεί μάλλον σε ένα υπερδιπλασιαμό των υποψηφίων για τις θέσεις που προσφέρονται ετησίως στα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας.
Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ αναφέρουν έτσι ότι υποβαθμίζεται το πτυχίο των εκπαιδευτικών και όσων σπουδάζουν 4 χρόνια στη χώρ μας και θα δουν τα πτυχία τους να εξομοιώνονται με εκείνους που ολοκληρώνουν 3ετεις σπουδές από την συνεργασία κολεγίων με ΑΕΙ του εξωτερικού.
Απο τη πλευρά του το υπουργείο Παιδείας σε διευκρινήσεις του ανέφερε ότι «υποβάλλει το σχέδιο νόμου για να αποτραπεί το ενδεχόμενο παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο».
Όπως διευκρίνισε το υπουργείο «δικαίωμα συμμετοχής, για πρόσληψη ή διορισμό ως εκπαιδευτικοί, έχουν κάτοχοι τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναγνωρισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού ανεξάρτητα από τον τόπο φοίτησης».
Η είσοδος στον εκπαιδευτικό κλάδο, μετά και την προτεινόμενη τροποποίηση, θα προβλέπεται για: αποφοίτους ΑΕΙ της ημεδαπής, αποφοίτους εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ, κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού.