Την «ατζέντα» του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το επόμενο έτος παρουσίασε ο Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης για τον Προϋπολογισμό του 2020.

Στην διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ιδιαίτερα το σημαντικό έργο που έχει παράγει ως σήμερα η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στον τομέα της οικονομίας αποδεικνύοντας συνέπεια λόγων και έργων για την εφαρμογή πολιτικών σε όλους τους τομείς που λύνουν προβλήματα, βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, και προσφέρουν περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης, προόδου και προκοπής για όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες.

Όσον αφορά τον προγραμματισμό του υπουργείου για το 2020 ο κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε ότι το υπουργείο είναι ήδη έτοιμο να προχωρήσει σε σειρά στοχευμένων διαρθρωτικών αλλαγών και μεταβολών σε πέντε βασικούς πυλώνες, και συγκεκριμένα : Στη ναυτιλία και τη ναυτική εκπαίδευση, στους λιμένες, στην ακτοπλοΐα, στον θαλάσσιο τουρισμό και στη νησιωτική πολιτική.

Αναφερόμενος στο έργο που έχει γίνει μέχρι σήμερα τόνισε ότι μέσα σε λιγότερο από πέντε μήνες:

  • Εγκρίθηκε, σε σχεδόν τρεις μήνες, το master plan των επενδύσεων της ΟΛΠ Α.Ε. ύψους 610 εκατ. ευρώ που καθυστερούσε χρόνια.
  • Βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη το master plan των επενδύσεων της ΟΛΘ Α.Ε. ύψους 300 εκατ. ευρώ.
  • Ενεργοποιήθηκε σε σχεδόν δύο μήνες το ΚΕΣΕΝ Μακεδονίας που παρέμενε ανενεργό για χρόνια, επιλύοντας έτσι ένα μείζον πρόβλημα των Ελλήνων ναυτικών της Μακεδονίας.
  • Αποκαταστάθηκαν πλήρως, μέσα σε δύο μήνες, οι κτιριακές υποδομές της Σχολής Πλοιάρχων της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου.
     
  • Εγκρίθηκαν 18 νέες άγονες γραμμές που συνδέουν για πρώτη φορά μεταξύ τους απομακρυσμένους προορισμούς στο Βορειο-Ανατολικό και Νότιο-Ανατολικό Αιγαίο.
  • Για πρώτη φορά συνδέθηκαν ακτοπλοϊκά η Κρήτη με τα Δωδεκάνησα και η Θεσσαλονίκη με το Βόρειο-Ανατολικό Αιγαίο.
  • Εγκρίθηκαν εργασίες αποκατάστασης ζημιών και ελλείψεων σε 34 μικρά και μεσαία λιμάνια της χώρας.
  • Αυξήθηκε κατά 40 εκατ. ευρώ η ετήσια επιδότηση των άγονων γραμμών, από 90 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι σε 130 εκατ. ευρώ φέτος.
  • Αποφασίσθηκε οι άγονες γραμμές να χρηματοδοτούνται μέσο του Προγράμματος Δημόσιων Επενδύσεων ώστε να υπάρχει σταθερή και αδιάλειπτη κάλυψη των μεταφορικών αναγκών της νησιωτικής Ελλάδας.
 

Επίσης αναφέρθηκε και στα μέτρα που ήδη λαμβάνονται για την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, το οποίο και σηκώνει και το κύριο βάρος των προσφυγικών ροών, τόσο σε υλικά μέσα, όσο και σε έμψυχο υλικό, υπογραμμίζοντας και την πρόσφατη δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με δέκα νέα περιπολικά σκάφη.

 

«Εργαζόμαστε συστηματικά», σημείωσε, «ώστε να μην χαθεί ούτε ένα ευρώ για το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, προσθέτοντας ότι «αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη ένα μεγάλο πρόγραμμα 200 εκατ. ευρώ ενώ το νέο πρόγραμμα που ήδη σχεδιάζεται θα υπερβεί τα 400 εκατ. ευρώ.»