Πολλά θρυλούνται γύρω από την πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη (φωτογραφία) στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

Οι αντίπαλοί του διακινούν διάφορα συνωμοσιολογικά και μυθομανή, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Η αλήθεια είναι ότι ο υπουργός είχε στενές επαφές με αμερικανούς επισήμους για τα μέτρα και τις πολιτικές που εφαρμόστηκαν συστηματικά και οργανωμένα στις ΗΠΑ κατά του τρομοκρατικού φαινομένου μετά την 11η Σεπτεμβρίου του 2001.

Ενημερώθηκε εκεί για τις «τρύπες» των συστημάτων ασφαλείας, τα κενά πληροφόρησης και την αδυναμία συντονισμού των πολυδαίδαλων αρμόδιων υπηρεσιών. Και βεβαίως είδε από κοντά τους ανεπτυγμένους σήμερα μηχανισμούς πρόληψης και ελέγχου των επικίνδυνων δυνάμεων και προσώπων.

Βάσει των παραπάνω πρέπει να θεωρείται βεβαία η μεταφορά εμπειριών, μέσων και δυνατοτήτων για την αντιμετώπιση του φαινομένου στη χώρα μας.

Και αυτό γιατί, ως γνωστόν, η τρομοκρατία, στην ελληνική της εκδοχή, επιμένει και επανέρχεται κατά καιρούς με διάφορες μορφές, παρά τις πολλές επιχειρήσεις εξάρθρωσης που έχουν εκτελέσει οι αστυνομικές αρχές.

Η ανησυχία των ελληνικών αρχών πάντως στην παρούσα φάση δεν συνδέεται τόσο με την αμιγώς ελληνική εκδοχή της τρομοκρατίας. Αυτή θεωρείται εν πολλοίς εντοπισμένη και ελεγχόμενη, όπως αποδεικνύεται από τις συλλήψεις και τις αναζητήσεις προσώπων για συγκεκριμένες ομάδες και πράξεις.

Η ανησυχία έγκειται στο ενδεχόμενο εμφάνισης ξένων, κατά βάση ισλαμικών, ομάδων, λόγω της γειτνίασης των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών με τις ζώνες του ηττημένου Χαλιφάτου.

Οι εδώ αρχές ανησυχούν μήπως ανάμεσα στα πλήθη των μετακινούμενων πληθυσμών κρύβονται πρόσωπα φανατικά και ικανά να μεταφέρουν το μίσος τους στην Ευρώπη και στη χώρα μας βεβαίως, η οποία αποτελεί την πύλη εισόδου στην προηγμένη Δύση.

Οπότε το πιθανότερο είναι να δούμε λίαν προσεχώς ανάπτυξη μηχανισμών εξονυχιστικού ελέγχου και αξιόπιστης ταυτοποίησης των προσώπων που εισέρχονται στη χώρα μας.

***

Ο Ευκλείδης, η Σκάρλετ και… ο Καζαντζίδης

Η πολιτική είναι γένους θηλυκού και ως εκ τούτου ο θαυμασμός του Ευκλείδη Τσακαλώτου προς τη χολιγουντιανή σταρ Σκάρλετ Γιόχανσον θα μπορούσε κάπως να εξηγηθεί. Μόνο που απέκτησε ανταγωνιστή: τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη που με αφοπλιστική ειλικρίνεια είπε κατά τη συζήτηση επί του κρατικού προϋπολογισμού ότι «θα θέλαμε όλοι να είμαστε σε ραντεβού με τη Γιόχανσον». Η στόχευσή του βεβαίως ήταν άλλη: Να πει με αυτόν τον μεταφορικό τρόπο ότι αυτά που είχε υποσχεθεί προεκλογικά η ΝΔ τα πραγματοποίησε: «…Το ραντεβού σχεδόν πραγματοποιήθηκε» είπε χαρακτηριστικά.

***

Ο Euclid απέφυγε να μπει σε αντιπαράθεση για… τα μάτια της Σκάρλετ. Σήκωσε όμως σχεδόν μόνος στις πλάτες του την κόντρα με την κυβέρνηση όσον αφορά την πορεία των οικονομικών, όπως αποτυπώνονται στον προϋπολογισμό, με προφανή στόχο να αναδείξει τον «νεοφιλελεύθερο» χαρακτήρα του σε αντιδιαστολή με τον «φιλολαϊκό» χαρακτήρα των μνημονιακών προϋπολογισμών που κατετίθεντο επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ. Αντιδρώντας μάλιστα όταν ο υφυπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης είπε ότι τα επιδόματα δεν δημιουργούν πλούτο και ότι είναι αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη για να πάει μπροστά η χώρα, του συνέστησε να θεσπίσει επίδομα… ρεμπέτικου τραγουδιού «για να τραγουδάει ο λαϊκός κόσμος για τα βάσανα και τα φαρμάκια του»! Η απάντηση ήρθε από τον Ανδρέα Λοβέρδο (ΚΙΝΑΛ), ο οποίος του είπε ότι «δεν το χρειάζεται το επίδομα ρεμπέτικου ο κόσμος διότι τον μάθατε να τραγουδάει το “Κοινωνία ένοχη”», εννοώντας το γνωστό λαϊκό άσμα του Στέλιου Καζαντζίδη!

***

Αυστηρή προειδοποίηση

Ούτε οι τιμές των καυσίμων, ούτε τα σημάδια συγκράτησης του ελληνικού τουρισμού, ούτε οι χρεώσεις του CO2 τρομάζουν την εγχώρια αεροπορική αγορά, όσο οι… ορέξεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Το περσινό καλοκαίρι οι μεγάλες καθυστερήσεις στις πτήσεις επέφεραν μεγάλο πλήγμα στην αξιοπιστία της χώρας, στο πικ μάλιστα της τουριστικής περιόδου. Από τη μία η αρρυθμία που προκλήθηκε στη μισθοδοσία των ελεγκτών με τις δύο εκλογικές αναμετρήσεις και έβαλε τη λειτουργία των πύργων ελέγχου στο ρελαντί, εκεί που όλα έπρεπε να δουλεύουν ρολόι, από την άλλη ο απαρχαιωμένος εξοπλισμός που κυρίως στην περιφέρεια παραπέμπει στη δεκαετία του ’50, μείωσαν ασφυκτικά τη χωρητικότητα του εναέριου χώρου. Στελέχη της εγχώριας αεροπορικής αγοράς, που μπήκε μέσα ορισμένα εκατομμύρια ευρώ (το είπε στους αναλυτές ο ίδιος ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης αναλύοντας τα αποτελέσματα εξαμήνου 2019), προειδοποιούν αυστηρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι δεν θα ανεχθούν αντίστοιχα φαινόμενα το ερχόμενο καλοκαίρι. Οι ρυθμοί πάντως με τους οποίους κινείται η ΥΠΑ είναι μνημειώδεις, αν αναλογιστούμε ότι η Fraport Greece περιμένει εδώ και πάνω από 2,5 χρόνια τις τεχνικές προδιαγραφές για να αντικαταστήσει το ραντάρ της Ανδραβίδας όπως προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης των 14 αεροδρομίων.

***

Θέλει και η Ευρωπαϊκή Αριστερά τον Γερμανό της

Το 6ο Συνέδριο του Κόμματος Ευρωπαϊκής Αριστεράς, στην Μπεναλμαδένα της Μάλαγα, στην Ισπανία, με κεντρικό σύνθημα «Επανεκκινούμε την Ευρώπη, πηγαίνουμε Αριστερά», ολοκληρώθηκε την Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου, με την έγκριση του Πολιτικού Κειμένου και την εκλογή των νέων οργάνων του κόμματος. Νέος πρόεδρος του ΚΕΑ εξελέγη ο Χάιντζ Μπιρνμπάουμ («Η Αριστερά», Die Linke, Γερμανία). Σε θέση αντιπροέδρου εξελέγη η Νατάσα Θεοδωρακοπούλου, μέλος της ΠΓ του ΣΥΡΙΖΑ και της απερχόμενης ΠΓ του ΚΕΑ. Α’ αντιπρόεδρος εξελέγη η Μαϊτέ Μόλα (Ενωμένη Αριστερά, Ισπανία). Επίσης, εξελέγησαν αντιπρόεδροι οι Αννα Μίκολα (Αριστερή Συμμαχία, Φινλανδία), Πιερ Λοράν (ΚΚ Γαλλίας), Μαργκαρίτα Μίλεβα (Βουλγαρική Αριστερά) και Πάολο Φερέρο (Κομμουνιστική Επανίδρυση, Ιταλία). Στη νέα Εκτελεστική Γραμματεία του ΚΕΑ επανεξελέγησαν, εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, ο Λευτέρης Στουκογεώργος και η Ολγα Αθανίτη, μέλη της ΚΕ του κόμματος.

***

Ζητούν λύση εκ των έσω

Στα «κάγκελα» βρίσκεται η ΔΑΚΕ των ΕΛΤΑ. Αιτία η πρόσληψη από τη διοίκηση για δύο χρόνια «ειδικού συνεργάτη» για το γραφείο προσωπικού στη θυγατρική του ομίλου ΕΛΤΑ, τις Ταχυμεταφορές. «Δεν είναι ικανός κανένας από τους 150 τακτικούς υπαλλήλους, που υπηρετούν σήμερα στην εταιρεία και έχουν μπει με ΑΣΕΠ να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της θέσης του προϊσταμένου στο προσωπικό;» αναρωτιέται η ΔΑΚΕ και καρφώνει τη διοίκηση: «Αλλαξε το πολιτικό σκηνικό, άλλαξε η ανώτατη διοίκηση της εταιρείας, περιμέναμε όλοι να αλλάξουν οι νοοτροπίες, οι συμπεριφορές και οι τακτικές. Το αντίθετο έγινε θα λέγαμε! Πλειάδα ανθρώπων, χωρίς προγενέστερη ταχυμεταφορική εμπειρία, προστέθηκαν στους ήδη υπάρχοντες «συμβασιούχους επιτελείς» και ανέλαβαν «πόστα» και μεγαλόσχημες θέσεις ευθύνης, στις απαιτήσεις των οποίων όμως, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν μπόρεσαν ούτε στοιχειωδώς να ανταποκριθούν».