H αγορά ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα και στην Κύπρο αλλάζει σελίδα, μετά την υπ΄αριθμό 695/2019 εγκριτική απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία ομόφωνα ενέκρινε τους όρους της συμφωνίας μεταξύ Public και MediaMarkt.
Μια συμφωνία που δημιουργεί τον μεγαλύτερο omnichannel retailer ειδών τεχνολογίας, ψυχαγωγίας, πολιτισμού και οικιακών συσκευών και φέρνει ριζικές αλλαγές και νέες ισορροπίες στον κλάδο.
Η εγκριτική απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού δίνει το «πράσινο φως» για τη δημιουργία της νέας, κοινής εταιρείας από την Public και τη Media Markt ενώ παράλληλα διασφαλίζει και ενδυναμώνει την παρουσία της Media Markt που παραμένει στη χώρα, οδηγώντας σε διατήρηση πολλών θέσεων εργασίας στον κλάδο της λιανικής.
Ενδεικτικό του μεγέθους, αλλά και του ειδικού βάρους της νέας εταιρείας είναι πως ο τζίρος για το 2019 θα ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, το νέο εγχείρημα ξεκινά με μια «προίκα» 67 φυσικών και 4 ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο (www.public.gr, www.public-cyprus.co.cy, www.publicbusiness.gr, www.mediamarkt.gr) στα ράφια των οποίων οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν περισσότερους από 1.500.000 κωδικούς προϊόντων.
Στη φαρέτρα της νέας εταιρείας συμπεριλαμβάνονται το Public Marketplace, το πρώτο ελληνικό marketplace, που έκανε την είσοδό του στην ελληνική αγορά το Μάιο του 2018 με στόχο να προσφέρει ακόμη περισσότερες επιλογές στον καταναλωτή και να δώσει τη δυνατότητα σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να αποκτήσουν το δικό τους shop in shop στο public.gr αλλά και το Public Business που λάνσαρε το Public πριν 2 χρόνια, μία ολοκληρωμένη λύση που καλύπτει τις ανάγκες των όλων των επιχειρήσεων μικρών και μεγάλων.
Η νέα εταιρεία θα απασχολεί πάνω από 2.300 εργαζόμενους, ενώ η διαδικασία της ενοποίησης των δραστηριοτήτων των δύο εταίρων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2020.
Ο κ. Χρήστος Καλογεράκης, CEO των Public, θα αναλάβει τη θέση του CEO στη νέα εταιρεία που θα περιλαμβάνει και τις δύο μάρκες.
Θετικός ο αντίκτυπος στο ελληνικό λιανεμπόριο
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η συμφωνία ανάμεσα στην Public και τη Media Markt έχει θετικό αντίκτυπο και σε ολόκληρο το λιανεμπόριο στην Ελλάδα, αποτελώντας παράδειγμα θετικής εξέλιξης για τον κλάδο.
Η MediaMarkt που ανήκει στον Όμιλο CECONOMY, παραμένει στην Ελλάδα και ενδυναμώνεται μέσα από ένα στρατηγικό εταίρο, την Public, ένα δυνατό τοπικό παίχτη, με ισχυρή λειτουργική κερδοφορία και σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης πωλήσεων τα τελευταία χρόνια.
Αυτές οι επιδόσεις τροφοδότησαν την απόφαση του διεθνή κολοσσού MediaMarkt (1ος retailer consumer electronics στην Ευρώπη*) να δώσει ψήφο εμπιστοσύνης, παραμένοντας στην ελληνική αγορά.
H Public, μέλος του Ομίλου Olympia, με την κίνηση αυτή εισέρχεται στην αγορά, των οικιακών-καταναλωτικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, αξιοποιώντας ως «όχημα” την MediaMarkt, η οποία στα 14 σχεδόν χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά κατάφερε να «χτίσει” ένα ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα, διατηρώντας παράλληλα έναν τζίρο της τάξης των 190 εκατ. ευρώ μέσα από 12 καταστήματα.
Ο κύκλος εργασιών της Retail World Α.Ε. για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241,0 εκατ. το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2017. Σημαντική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρίας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε 9,1 εκατ., σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 (3,4 εκατ.) και καταγράφοντας άνοδο +164% σε ετήσια βάση.
Όπως είχε αναφερθεί σε σχετική κοινή ανακοίνωση (2.07.2019) τα δίκτυα καταστημάτων των Public και MediaMarkt και τα 2 brands παραμένουν ως έχουν σε όλα τα επίπεδα.