Ξένες ταινίες
«Ροβινσώνας Κρούσος (Robinson Crusoe)
STAR, 21.25
Σε ένα εξωτικό νησί ένας παπαγάλος ζει με άλλα ζώα σε ένα απομακρυσμένο, ειδυλλιακό νησί, πραγματικό επίγειο παράδεισο. Αλλά δε μπορεί να σταματήσει να ονειρεύεται πως θα καταφέρει να φύγει για να ανακαλύψει τον κόσμο. Μετά από μια τρομερή καταιγίδα, τα ζώα του νησιού βρίσκουν ένα περίεργο ον στη παραλία, έναν άνθρωπο, τον Ροβινσώνα Κρούσο. Ο Ροβινσώνας ζητάει τη βοήθεια της χαριτωμένης παρέας για να επιστρέψει σπίτι του αλλά και τα ζώα έχουν τελικά ανάγκη τη βοήθεια του, όταν πρέπει να αντιμετωπίσουν δύο άγριες γάτες, που θέλουν να κάνουν το νησί δικό τους. (Βέλγιο/Γαλλία, 2016, 82’)
«Αθικτοι» (The intouchables)
ALPHA, 23.00
Βασισμένο στην πραγματική ιστορία του Φιλίπ, ένας πλούσιος αριστοκράτης, έχοντας μείνει καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι ύστερα από ένα ατύχημα με αλεξίπτωτο, επιλέγει για βοηθό στην καθημερινότητά του τον Ντρις, έναν πρόσφατα αποφυλακισμένο μαύρο νεαρό, από τις φτωχές συνοικίες στα προάστια του Παρισιού.
Δύο διαφορετικοί κόσμοι συναντιούνται και παρ’ όλες τις διαφορές τους, οι πρωταγωνιστές μοιράζονται μια αληθινή φιλία, δυνατή και κωμική μαζί, χαρίζοντας γέλιο αλλά και γνήσια συγκίνηση, σε μια ιστορία που εκ πρώτης όψεως μόνο αστεία δεν φαντάζει. Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας και πλήθος βραβείων και υποψηφιοτήτων σε διεθνή φεστιβάλ. (Γαλλία, 2011, 104’)
«Η αλήθεια» (Truth)
ΕΡΤ2, 23.00
Το πρωί της 9ης Σεπτεμβρίου 2004, η βετεράνος παραγωγός του δελτίου ειδήσεων του CBS, Μέρι Μέιπς, πίστευε ότι είχε κάθε λόγο να αισθάνεται περήφανη για τη δουλειά της. Όμως μέχρι το βράδυ της ίδιας μέρας, η Μέιπς με τον παρουσιαστή του δελτίου Νταν Ράδερ, θα δεχόντουσαν πολύ σκληρή κριτική κι έλεγχο λόγω της αποκάλυψης ότι ο πρόεδρος Τζορτζ Μπους είχε χρησιμοποιήσει «μέσον» για να αποφύγει τη στρατιωτική του θητεία από το 1968 έως το 1974. Παρά τις αποδείξεις και τους μάρτυρες, η εκπομπή και οι δημοσιογράφοι τέθηκαν υπό αμφισβήτηση. Τα έγγραφά τους απορρίφθηκαν ως πλαστά και οι συντελεστές της εκπομπής κατηγορήθηκαν για κακή δημοσιογραφία, με αποτέλεσμα να χάσουν τις δουλειές τους. Πώς κατέληξε όλη η προσοχή στους δημοσιογράφους αντί για την ιστορία; Γιατί οι γραμματοσειρές και οι σημειώσεις των εγγράφων ξαφνικά ήταν πιο σημαντικές από το ερώτημα εάν ο Πρόεδρος είχε χρησιμοποιήσει αθέμιτα μέσα για να μην εκπληρώσει τη στρατιωτική του θητεία; Έχει αλλάξει άραγε η δημοσιογραφική ακεραιότητα θεμελιωδώς σε όλα τα δελτία ειδήσεων; (ΗΠΑ, 2016, 125’)