Η ίδρυση και λειτουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων (μοτοσυκλετών και ποδηλάτων) θα προβλέπεται σε ρύθμιση που θα φέρει στις αρχές του 2020 το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να βάλει όρια στην άναρχη στάθμευση σε δρόμους και πεζοδρόμια, που παρατηρείται ειδικά στα αστικά κέντρα.
Μάλιστα, πολλοί δήμοι της χώρας καθορίζουν και οριοθετούν χώρους στάθμευσης για τα δίκυκλα, κυρίως στα κέντρα των πόλεων, προκειμένου να προστατεύσουν το περιβάλλον, τους πεζούς, αλλά και τους ιδιοκτήτες των δικύκλων που συχνά «εγκλωβίζονται» από σταθμευμένα οχήματα ή βρίσκουν το δίκυκλο σε διαφορετική θέση από αυτή που το άφησαν. Το πρόβλημα όμως δύσκολα επιλύεται με την αστυνόμευση και την αλλαγή κουλτούρας να είναι τα πρώτα ζητούμενα.
Η σχετική απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη θα
περιγράφει τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας των πάρκινγκ
δικύκλων και συγκεκριμένα: τις ελάχιστες διαστάσεις, τον φωτισμό κατά τη νύχτα, τη φύλαξη και τις απαραίτητες τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. διαγραμμίσεις, όρια θέσης οχήματος και ελιγμών).
Σε αυτό το πλαίσιο, θα εξεταστεί ακόμα το ενδεχόμενο να επιτρέπεται η κατακόρυφη ανύψωση (σε οροόφους ή επίπεδα) ώστε να αυξάνεται η χωρητικότητα στα πάρκινγκ που βρίσκονται σε μικρά οικόπεδα, όπως συμβαίνει και στα πάρκινγκ οχημάτων όπου χρησιμοποιούνται ειδικοί ανελκυστήρες. Επίσης, θα εξαταστεί η δυνατότητα δημιουργίας χώρου στάθμευσης δικύκλων και στα πάρκινγκ αυτοκινήτων, εφόσον γίνουν οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις.
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σήμερα δεν υφίσταται θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων και πλέον θα παρέχεται η δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί να δημιουργήσει μια τέτοια επιχείρηση.