Η σύμβαση κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης υπογράφηκε την Άνοιξη του 2006 χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες και με χρόνο εκτέλεσης των αρχαιολογικών εργασιών 12 μήνες, για να προλάβουν τις δημοτικές εκλογές του Οκτώβρη του 2006 και έχοντας ως χρόνο ολοκλήρωσης τον Οκτώβρη του 2012, για να γιορτάσει η Θεσσαλονίκη τα 100 χρονιά Ελευθερίας με μετρό.
«Πολύ καλό για να είναι αληθινό», αφού στο τέλος του 2009, δηλαδή έχοντας περάσει το 64% του συμβατικού χρόνου κατασκευής, είχε κατασκευαστεί περίπου το 10% του έργου.
Τον Μάιο του 2012, λίγο πριν από τις εκλογές, είχαν λυθεί όλα τα προβλήματα και η κατασκευή του έργου είχε φθάσει περίπου στο 40% και αν υπήρχε η ανάλογη συνέχεια θα μπορούσε τα τελειώσει το 2016.
Δυστυχώς οι προβλέψεις δεν επαληθεύτηκαν γιατί το φθινόπωρο του 2012 προέκυψε το πρόβλημα με τα αρχαία της στάσης Βενιζέλου.
Από τότε έχουμε την τρίτη αλλαγή διοίκησης της Αττικό Μετρό ΑΕ, τρίτη επίσης αλλαγή της σύνθεσης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) και οδηγούμαστε σε τέταρτη απόφαση για την κατασκευή του σταθμού στην Βενιζέλου.
Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να αποφευχθεί ένας νέος διχασμός για το Μετρό Θεσσαλονίκης και ειδικότερα για τον τρόπο κατασκευής του σταθμού της Βενιζέλου, πού θα οδηγήσει σε νέες μεγάλες καθυστερήσεις.
Ο ασφαλέστερος δρόμος στο σημείο πού βρισκόμαστε και μετά τα λάθη που έγιναν από τις κυβερνήσεις της περιόδου 2012-2019 στον σταθμό της Βενιζέλου, είναι η συνεννόηση όλων των πλευρών γύρω από τα επόμενα βήματα.
Καμία πλευρά δεν μπορεί να επιβάλλει μονομερώς τις απόψεις της, όπως γίνεται δυστυχώς μέχρι σήμερα, κοιτώντας πρώτα το κομματικό και προσωπικό συμφέρον της, γιατί αυτό θα προκαλέσει νέες προσφυγές στο ΣΤΕ και το έργο θα σταματήσει πάλι με αβέβαιο μέλλον.
Την λύση πρέπει να την δώσει μια Διεπιστημονική Επιτροπή υψηλού κύρους, στην οποία όλες οι πλευρές θα καταθέσουν τις απόψεις τους σε χρονικό διάστημα δύο μηνών, και η οποία θα γίνει σεβαστή από όλους.
Παράλληλα η κυβέρνηση πρέπει να δημοπρατήσει τα συστήματα ασφαλείας, τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό και τους συρμούς για την επέκταση της γραμμής στην Καλαμαριά, κάτι που έπρεπε να γίνει από το 2014, διαφορετικά το Μετρό δεν θα φθάσει ποτέ στην Μίκρα.
Επίσης πρέπει τουλάχιστον να δημοπρατήσει τις μελέτες για την επέκτασή του δυτικά και προς το αεροδρόμιο, για να είναι έτοιμες μέχρι το 2022, για να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί από το επόμενο ΕΣΠΑ.