Η έγκριση των επενδύσεων του master plan του ΟΛΠ, τις οποίες είχε αποδεχτεί στην τελευταία της συνεδρίαση της η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) στις αρχές Ιουλίου, και η εξέταση – διαβούλευση των δύο καινούργιων έργων που συμπεριελήφθησαν στο νέο επενδυτικό σχέδιο της COSCO, είναι η πρόταση που εξετάζεται αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Η συνεδρίαση ξεκίνησε στις 9:30 το πρωί και μετά από μία τετράωρη διακοπή επαναλαμβάνεται από τις 4 το απόγευμα.
Η πρόταση που υπέβαλε ο πρόεδρος της επιτροπής στα μέλη της, σύμφωνα με πληροφορίες, αναφέρει ότι για τα δύο νέα έργα που αφορούν την κατασκευή της τέταρτης προβλήτας στο Νέο Ικόνιο και το νέο car terminal να δοθεί 7 ήμερη παράταση για διαβούλευση προκειμένου να ενημερωθούν και να τοποθετηθούν πάνω σε αυτά οι φορείς και δήμαρχοι.
Πάνω στη συγκεκριμένη πρόταση τοποθετούνται τα μέλη της ΕΣΑΛ και τις επόμενες ώρες αναμένεται η τελική απόφαση.
Αναβολή της συνεδρίασης
Νωρίς το πρωί δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά και εκπρόσωποι φορέων ζήτησαν την αναβολή της συνεδρίασης για εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να μελετήσουν το νέο σχέδιο και να καταθέσουν κείμενο με τις δικές τους προτάσεις.
Επίσης υποστήριξαν ότι μέχρι σήμερα το συγκεκριμένο master plan δεν τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση όπως ορίζεται από τη σύμβαση παραχώρησης.
Τι υποστηρίζει η διοίκηση του ΟΛΠ
Από την πλευρά τους στελέχη της διοίκησης του ΟΛΠ τόνισαν ότι δεν ήταν υποχρεωμένοι να θέσουν το σχέδιο σε διαβούλευση καθώς πρόκειται για τροποποιημένο επί του αρχικού σχεδίου ανάπτυξης και όχι για νέο.
Άποψη που προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των φορέων καθώς όπως ανέφεραν το σχέδιο περιλαμβάνει νέες επενδύσεις(νέος προβλήτας-Σταθμός Κρουαζιέρας Επιβατών) και ότι πρόκειται για νέο και όχι για τροποποιημένο.