Λεπτομέρειες και αναλυτικά στοιχεία για τη νέα πάγια ρύθμιση που θέλει να προωθήσει η κυβέρνηση αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ρύθμισης των 120 δόσεων ζητούν οι θεσμοί κατά τις συναντήσεις που πραγματοποίησαν τα τεχνικά κλιμάκια με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών. Παράλληλα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, απαιτούν να μπουν αυστηρά κριτήρια σε περίπτωση που επεκταθεί η πάγια ρύθμιση χρεών στις 18 ή 24 μηνιαίες δόσεις από 12 σήμερα ή στις 48 από 24, αν πρόκειται για φόρο κληρονομιάς.
Η ελληνική πλευρά, από τη μεριά της, υποστηρίζει ότι αν η νέα πάγια ρύθμιση δεν είναι ευνοϊκότερη σε σύγκριση με την ισχύουσα, τότε δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει. Γι’ αυτό και το ζητούμενο είναι η νέα πάγια ρύθμιση να έχει περισσότερες δόσεις και ένα και μοναδικό κριτήριο, αυτό του δηλωθέντος εισοδήματος του οφειλέτη. Ουσιαστικά θα μπορούν να ενταχθούν στις 18 ή 24 δόσεις (ακόμη δεν έχει κλειδώσει ο νέος ανώτατος αριθμός των μηνιαίων δόσεων που θα μπορούν να ρυθμιστούν τα χρέη που δημιουργούνται από 1.1.2019 και μετά) αν το εισόδημα των οφειλών είναι κάτω από ένα όριο, που θα καθοριστεί και αυτό έπειτα από διαβούλευση.
«Κλειδί» για τα έσοδα
Την ίδια στιγμή, με εκατοντάδες SMS και e-mails «βομβάρδισε» η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων εκατομμύρια οφειλέτες του Δημοσίου την εβδομάδα που μας πέρασε με στόχο να τους πείσει να μπουν στην ηλεκτρονική εφαρμογή www.aade.gr και να ρυθμίσουν τα χρέη τους, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι τελευταία προθεσμία είναι η 30ή Σεπτεμβρίου.
Η επιτυχία της ρύθμισης θα δώσει ανάσα στα φορολογικά έσοδα και κατ’ επέκταση στην εφαρμογή χωρίς αστερίσκους όλων των μέτρων που έχουν εξαγγελθεί από τη νέα κυβέρνηση. Σε αντίθετη περίπτωση, ο προϋπολογισμός ενδέχεται να μπει σε περιπέτειες και το σημαντικότερο, να ψαλιδιστούν ορισμένα φιλολαϊκά μέτρα που έχουν δημιουργήσει προσδοκίες σε μισθωτούς, συνταξιούχους, επαγγελματίες και αγρότες.
Τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών, στο πλαίσιο της 4ης μεταμνημονιακής αξιολόγησης, έχουν βάλει στο μικροσκόπιο την αποδοτικότητα της ρύθμισης των 120 δόσεων και κατά πόσο μπορεί να οδηγήσει αφενός στην αύξηση των εσόδων και αφετέρου να μη δημιουργήσει προσδοκίες στους κατά σύστημα κακοπληρωτές της Εφορίας ότι και στο μέλλον θα υπάρξει μια νέα ρύθμιση χρεών με ευνοϊκούς όρους.