Ο Μπόρις Τζόνσον υποβάθμισε τα προβλήματα που θα προκληθούν σε πολλά λιμάνια σε περίπτωση άτακτου Brexit, αναφέρει σε ρεπορτάζ του το «Financial Times».
Την προηγούμενη εβδομάδα, το Λονδίνο δημοσίευσε έγγραφα σχετικά με τις επιπτώσεις τυχόν Brexit χωρίς συμφωνία, όπου υποστήριξε ότι τα προβλήματα θα επικεντρώνονται μόνον στα λιμάνια του Κεντ, που υποδέχονται το μεγαλύτερο μέρος των εισαγωγών από την ηπειρωτική Ευρώπη.
Προσέθετε, δε, στα υπόλοιπα λιμάνια ο κίνδυνος να σχηματιστούν ουρές φορτηγών θα είναι μικρός.
Το υπουργείο Μεταφορών είχε προειδοποιήσει από τον Αύγουστο
Ωστόσο, έγγραφα του υπουργείου Μεταφορών που συντάχθηκαν τον Αύγουστο φανερώνουν πως ο λόγος που θα αποφευχθούν οι ουρές είναι ότι θα απαγορευτεί επί τόπου η είσοδος σε χιλιάδες οχήματα που δεν θα έχουν τις κατάλληλες άδειες ή δεν θα έχουν περάσει απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Τα έγγραφα, χαρακτηρίζονται «επισήμως ευαίσθητα» και καταδεικνύουν ότι περίπου τα δύο τρίτα των οχημάτων που θα φτάσουν στο Λίβερπουλ, το Πόρτσμουθ και το Χόλιχεντ δεν θα μπορέσουν να εισέλθουν στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Άλλο έγγραφο του υπουργείου αναφέρει πως στα λιμάνια πέραν του Ντόβερ, που συνδέει την Αγγλία με την Γαλλία, οι ουρές οχημάτων μπορεί να εκτείνονται για 150 χιλιόμετρα, με την μέση καθυστέρηση για το πέρασμα των τελωνείων να υπολογίζεται στην μιάμιση ημέρα.
Στην ουσία το ρεπορτάζ καταδεικνύει ότι η κυβέρνηση Τζόνσον απέκρυψε την πραγματική φύση των προβλημάτων που θα υπάρξουν και στα βόρεια λιμάνια της Βρετανίας. Πηγή με γνώση της υπόθεσης δήλωσε πως οι ουρές στα εν λόγω λιμάνια θα είναι διαχειρίσιμες μόνον χάρη στα οχήματα που μπλοκαριστούν επί τόπου.