Σε καλό κλίμα, σε αντίθεση με την έντονα πολεμική…προεκλογική ρητορική των εκπροσώπων των ταξί απέναντι στην τότε αξιωματική αντιπολίτευση, έγινε η πρώτη επίσημη συνάντηση του προεδρείου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί με τον υφυπουργό Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη. Η συνάντηση που είχε κανονιστεί από καιρό, στο πλαίσιο των συναντήσεων της νέας ηγεσίας με όλους τους φορείς των μεταφορών, διήρκεσε περισσότερο από μια ώρα και επί τάπητος τέθηκαν τα τρέχοντα ζητήματα του κλάδου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΟΕΙΑΤΑ, πρόεδρος της οποίας είναι ο πρώην «γαλάζιος» συνδικαλιστής κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος, μετέπειτα θερμός υποστηρικτής του πρώην Υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη, «οι δυο πλευρές συμφώνησαν στην διατήρηση του θεσμικού πλαισίου όπως αυτό διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια καθώς και στην αξιοποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας που ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Ο κ. Κεφαλογιάννης δεσμεύτηκε ότι θα εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στα Ε.Ι.Χ προκειμένου να περιοριστούν τα κρούσματα υποκλοπής μεταφορικού έργου».
Χαμήλωσαν οι τόνοι για τα ΕΙΧ
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη μόλις εβδομάδα, η Ομοσπονδία χαρακτήρισε «δώρο» στις τουριστικές επιχειρήσεις, την «αιφνιδιαστική απόφαση» της κυβέρνησης για τη μείωση του ελάχιστου τιμήματος της μίσθωσης για τα Επαγγελματικά Ιδιωτικής Χρήσεως (ΕΙΧ) οχήματα που εκμισθώνονται, με οδηγό. Στην ανακοίνωση, τονιζόταν ότι «η συγκεκριμένη απόφαση μπορεί να μην προκαλεί δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, στερεί όμως σημαντικά έσοδα από την Πολιτεία, η οποία τα χαρίζει στις τουριστικές επιχειρήσεις».
Η ΚΥΑ, που υπέγραψαν ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης, προέβλεπε ότι το ελάχιστο τίμημα της μίσθωσης για την εκμίσθωση ΕΙΧ οχήματος με οδηγό διαμορφώνεται πλέον ως εξής:
– 90 ευρώ για τη μίσθωση ελάχιστης διάρκειας τριών ωρών (έναντι 180 ευρώ)
– 40 ευρώ για την υπηρεσία μίσθωσης ελάχιστης διάρκειας 30 λεπτών που εφαρμόζεται στα νησιά (πλην Κρήτης και Εύβοιας), κατά το διάστημα από την 1η Μαΐου έως και την 31η Αυγούστου (έναντι 80 ευρώ)
Αυτό που επισημαίνεται σε κάθε περίπτωση από την πλευρά του υφυπουργού Μεταφορών είναι ότι οι αρμόδιες αρχές, όπως Τροχαία, Λιμενικό Σώμα, Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Μεταφορών κλπ, φορείς διαμεσολάβησης και οι εκμισθωτές έχουν ήδη πρόσβαση στο Ψηφιακό Μητρώο των ΕΙΧ οχημάτων με οδηγό, το οποίο τέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία, προκειμένου να κάνουν τους απαραίτητους ελέγχους. Τα εν λόγω οχήματα απαγορεύεται να προσεγγίζουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο πελάτες όταν αυτά βρίσκονται σε κίνηση ή σε χώρους στάσης στάθμευσης (πιάτσες) Ε.Δ.Χ.- ΤΑΞΙ οχημάτων.
Το ψηφιακό μητρώο στο οποίο καταγράφονται αναλυτικά οι διαδρομές, οι επιβάτες και οι στάσεις του ΕΙΧ οχήματος είναι απαραίτητο προκειμένου να διασφαλιστεί η ορθή εφαρμογή του οικείου θεσμικού πλαισίου περί της εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ με οδηγό και ειδικώς, των διατάξεων της προηγούμενης απόφασης Α 30116/1324/19, η οποία αφορά σε μια αναβαθμισμένη τουριστική υπηρεσία που πρέπει να λειτουργεί υπό αυστηρές προϋποθέσεις και σε συγκεκριμένο πλαίσιο.
Η πρόταση της Ομοσπονδίας για την ελάχιστη μίσθωση
Κατά τη σημερινή συνάντηση πάντως, όπως επισημαίνει η ανακοίνωση της ΠΟΕΙΑΤΑ, συζητήθηκε η πρόσφατη τροποποίηση της ελάχιστης μίσθωσης καθώς και η πρόταση που κατέθεσε η Ομοσπονδία για ενιαία ελάχιστη τιμή (90 ευρώ) στις συμβάσεις μίσθωσης Ε.Ι.Χ για όλη την Ελλάδα και τρίωρη ελάχιστη σύμβαση σε όλη την επικράτεια ή εναλλακτικά για τη νησιωτική Ελλάδα διάρκεια σύμβασης μιας ώρας με ελάχιστη χρέωση 60 ευρώ καθώς και επιπλέον χρέωση 30 ευρώ/ώρα αν η σύμβαση έχει διάρκεια μεγαλύτερη των τριών ωρών. Ο υφυπουργός δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει την συγκεκριμένη πρόταση.
Ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι θα είναι πάντα σε ανοιχτή γραμμή με την διοίκηση της Ομοσπονδίας προκειμένου να αναζητηθούν οι καλύτερες λύσεις στα θέματα που αφορούν το ταξί. Επεσήμανε επίσης ότι θα συμβάλλει από την πλευρά του για να λυθούν άμεσα :
α. το ζήτημα της άμεσης εφαρμογή του Νόμου για απαγόρευση είσπραξης κομίστρου από διαμεσολαβητικές εφαρμογές καθώς και
β. το ζήτημα με τον ΦΠΑ όταν ο κύκλος εργασιών δεν υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ -που σύμφωνα με τη θέση της Ομοσπονδίας δεν μπορεί να έχει ισχύ για τα ταξί.