Με ανακοινώσεις για το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και τα σχέδια για την επιτάχυνση του έργου του μετρό ανεβαίνει στη ΔΕΘ ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σε έκτακτη επίσκεψη στην πόλη, συνοδεία του υφυπουργού κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη και των γενικών γραμματέων Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη και Μεταφορών κ. Νίκο Σταθόπουλο. Όπως μάλιστα ανακοίνωσε,
Για μια τραγική κατάσταση στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) έκανε λόγο ο υπουργός, «μια κατάσταση απόλυτης διάλυσης» όπως τη χαρακτήρισε. Μετά την ενημέρωση από τον νεοδιορισθέντα πρόεδρο κ. Γιώργο Σκόδρα, κατά την επίσκεψή του στα γραφεία του Οργανισμού, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι τα έσοδα του έχουν μειωθεί από 50 εκατ. ευρώ στα 24 εκατ. ευρώ σε μια τετραετία.
Διαχείριση κρίσης στον ΟΑΣΘ που παραμένει σε αυτή τη φάση κρατικός
Ως προς το τι πρέπει να κάνει η κυβέρνηση, ο υπουργός σημείωσε τα εξής: «Καταρχήν πρέπει να πω ο ΟΑΣΘ ήταν ο πρώτος Οργανισμός που άλλαξε μετά την ψήφιση για το επιτελικό Κράτος. Η πρώτη διοίκηση που άλλαξε ήταν ο ΟΑΣΘ. Αυτό είναι απάντηση, γιατί πολλά έχουν γραφτεί ότι καθυστερήσαμε να αλλάξουμε τον Οργανισμό. Το δεύτερο το οποίο θα κάνουμε είναι να σχεδιάσουμε από εδώ και πέρα πως θα αντιμετωπίσουμε μια κατάσταση η οποία θέλει διαχείριση κρίσης».
Από την ενημέρωση του προέδρου, προέκυψε ότι σήμερα το πρωί, στις 07:00 – 08:00, υπήρχαν 273 λεωφορεία ενώ στις 19 Αυγούστου διαθέσιμα ήταν 213 οχήματα. «Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να πανηγυρίσουμε. Διότι 60 – 70 λεωφορεία παραπάνω – αν και αυτό δείχνει ότι γίνεται μια σημαντική δουλεία – δεν είναι αρκετά. Εγώ αυτό που μπορώ να πω είναι ότι ο Πρωθυπουργός ο ίδιος στη ΔΕΘ θα ανακοινώσει ένα πρόγραμμα διάρθρωσης για τον ΟΑΣΘ» σχολίασε ο κ. Καραμανλής.
Απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση για τον ΟΑΣΘ, ο οποίος υπενθυμίζεται ότι επανακρατικοποιήθηκε από τον προκάτοχό του κ. Χρήστο Σπίρτζη, ο υπουργός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επανεξέτασης σε δεύτερη φάση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του Οργανισμού. «Σε αυτήν τη φάση θα μείνει κρατικός. Όπως έχουμε εξηγήσει και ως αντιπολίτευση, εμείς δεν ερχόμαστε εδώ για να αποδομήσουμε και να διαλύσουμε. Οι Θεσσαλονικείς χρειάζονται αξιόπιστες συγκοινωνίες και δεν τους ενδιαφέρει εάν θα είναι κρατικές ή ιδιωτικές σε αυτήν τη φάση. Εκκρεμεί η εκκαθάριση στον ΟΑΣΘ, υπάρχουν ζητήματα στα διοικητικά δικαστήρια με πρώην μετόχους και πριν ξεκαθαρίσουν όλα αυτά θα ήταν ανώριμο εκ μέρους της ηγεσίας να πάρει μία απόφαση σε ένα τόσο σημαντικό θέμα, όπως αυτό του ιδιοκτησιακού καθεστώτος».
«Ζητάμε λίγη πίστωση χρόνου. Το Σαββατοκύριακο, ο Έλληνας πρωθυπουργός θα προβεί σε ανακοινώσεις για τον ΟΑΣΘ» τόνισε ο κ. Καραμανλής, επιβεβαιώνοντας πάντως τις προ καιρού δηλώσεις του γενικού γραμματέα Μεταφορών, ότι οι ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τα επόμενα χρόνια απαιτούν επιπλέον 1.000 καινούρια λεωφορεία.
«Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, θα εγκαινιάσουμε Μετρό»
Εν συνεχεία, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επισκέφθηκε τον σταθμό Βενιζέλου και τον υπό κατασκευή σταθμό Αγία Σοφία του μετρό. «Το Μετρό της Θεσσαλονίκης έχει περάσει από χίλια κύματα. Αυτό το οποίο μπορούμε να διαπιστώσουμε είναι ότι το έργο έχει καθυστερήσει πάρα πολλά χρόνια. Οι Θεσσαλονικείς το περιμένουν να ολοκληρωθεί προσεχώς. Δυστυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση δεν μίλησε με ειλικρίνεια. Εμείς σήμερα ήρθαμε εδώ να διαπιστώσουμε μερικά ζητήματα και να πούμε στη ΔΕΘ την απόλυτη αλήθεια στους πολίτες της Θεσσαλονίκης» δήλωσε μετά την επίσκεψή του ο υπουργός.
Αναφέρθηκε μάλιστα σε «επικοινωνιακά τεχνάσματα της προηγούμενης κυβέρνησης και μια –αν θέλετε– φτηνή επιθεώρηση», εξηγώντας ότι, όπως διαπιστώθηκε κατά την επίσκεψη, στον σταθμό «Βενιζέλου» δεν υπάρχουν εργοτάξια και όχι απλώς δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού, αλλά κατά την ενημέρωση των ειδικών, δεν έχει καν ολοκληρωθεί η μελέτη για να ξεκινήσει.
«Πρέπει να περιμένουμε λίγες ημέρες ακόμα γιατί ο Πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ, θα ανακοινώσει τα σχέδια που έχει για την επιτάχυνση του έργου. Πρέπει να ξέρουμε ότι το έργο αυτό είναι ένα έργο που έχει στοιχίσει πάρα πολλά χρήματα και πρωταρχικός στόχος για εμάς είναι να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον και το δημόσιο χρήμα. Εμείς, δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, θα εγκαινιάσουμε Μετρό».