Οι ταινίες της εβδομάδας: Το παλιό και πάλι ξεχωρίζει στις αίθουσες

Ενώ οι ταινίες των Κουέντιν Ταραντίνο και Γούντι Αλεν συνεχίζουν σε πολλές αίθουσες, η νέα κινηματογραφική εβδομάδα διακρίνεται από φτώχεια Α’ προβολών αλλά εξαιρετική επιλογή παλαιών που επαναπροβάλλονται σε νέες φρέσκιες κόπιες.

Η «Dolce Vita» (Ιταλία, 1960), είναι το θρυλικό αστικό έπος του Φεντερίκο Φελίνι που κοιτάζει με τον δικό του τρόπο την Ρώμη των αρχών της δεκαετίας του 1960. Το «οδοιπορικό» ενός δημοσιογράφου (Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, έξοχος) στην ζωή των πλουσίων και κοινωνικά προβεβλημένων. Επιδείξεις μόδας, παπαράτσι, θεαματικές αφίξεις αστέρων, πάρτυ, αποτυχημένες και επιτυχημένες απόπειρες αυτοκτονίας, πριγκιπικά παλάτια, η Φοντάνα ντι Τρέβι τη νύχτα (κορυφαία όλων των σκηνών εκείνη όπου κολυπά η θεικής ομορφιάς Ανίτα Εκμπεργκ).

Ο δημοσιογράφος σφραγίζει την πνευματική και ηθική παρακμή μιας ολόκληρης κοινωνίας, αγαπά και ταυτόχρονα ξορκίζει την μεγαλοπρέπεια και πάνω απ’ όλα δημιουργεί την πιο ζωντανή ταινία του σινεμά για την πολυαγαπημένη πόλη του, την αιώνια Ρώμη.

ΑΘΗΝΑ: ΡΙΒΙΕΡΑ – ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΟΑΣΙΣ

Με τα «Κλεμμένα φιλιά» («Baisers volés», Γαλλία, 1968) ο Φρανσουά Τριφό, η «καρδιά» της γαλλικής νουβέλ βαγκ, συνεχίζει να παρακολουθεί τον Αντουάν Ντουανέλ, έναν ηρωα που υποδύθηκε ο ίδιος ηθοποιός, ο Ζαν Πιέρ Λεό σε πέντε ταινίες του πρώτου (με πρώτη τα «400 κτυπήματα»).Ο Αντουάν, εδώ, έχει υπηρετήσει την στρατιωτική θητεία του και στα 20 του αναζητεί τον εαυτό του σε ένα Παρίσι έκρυθμο, ανήσυχο. Βρισκόμαστε στην περίοδο των μεγάλων ταραχών στην Γαλλία (1967- 1968) αν και ο Τριφό επιλέγει να αντλήσει ελαφρά ποίηση μέσα από την θύελλα.

Τόσο το εργασιακό, όσο και το συναισθηματικό περιβάλλον του Αντουάν διακρίνονται από πηγαια ευθυμία και χάρη, θα μπορούσες να πεις ότι ο ήρωας κινείται σε ένα περιβάλλον που θυμίζει ανάλαφρη ρομαντική κομεντί του αμερικανικού κινηματογράφου της δεκαετίας του 1930. Εξάλλου ο Τριφό ήταν λάτρης του αμερικανικού κινηματογράφου, τον οποίο και τίμησε σε αρκετές ταινίες του.

AΘΗΝΑ: ΕΚΡΑΝ – ΑΜΙΚΟ – ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ

Η «Νύχτα των Ζωντανών Νεκρών» («Night of the living dead», ΗΠΑ, 1968) είναι η ταινία που σφράγισε για τα καλά στο υποσυνείδητο του κόσμου τον όρο ζόμπι. Με αρχικό προϋπολογισμό το ασήμαντο ποσό των 114.000 δολαρίων, τα έσοδα της ανεξάρτητης, ασπρόμαυρης αυτής ταινίας έχουν αγγίξει (ως και το 2017) τα 210 εκατ. Δολάρια (κάτι σαν  …263 φορές το μπάτζετ της). Με έναν ευφυή τρόπο, ο Ρομέρο συνδέει τον ωμό τρόμο (για πολύ γερά νεύρα) με την κοινωνικοπολιτική αλληγορία, κάτι που θα επαναλάμβανε στις ταινίες που θα ακολουθούσαν την επιτυχία της: εστιάζοντας στην προσπάθεια επτά ανθρώπων κλεισμένων μέσα σε ένα σπίτι να επιβιώσουν την ώρα που ο μεγαλύτερος πληθυσμός του πλανήτη έχει μετατραπεί σε ζωντανό – νεκρό, μετατρέπει το σπίτι σε μια μικρογραφία της ίδιας της Αμερικής που την εποχή των γυρισμάτων της ταινίας βρισκόταν σε πλήρη σύγχυση: ένα καζάνι τρομαχτικών κοινωνικοπολιτικών αναταραχών και αλλαγών σε όλους τους τομείς -από τον φυλετικό ρατσισμό, μέχρι τον πόλεμο του Βιετνάμ.

ΑΘΗΝΑ: ΕΚΡΑΝ – ΝΑΝΑ – ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ κ.α.

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

«Fast & furious Hobbs & Shaw» (ΗΠΑ, 2019. Περιπέτεια του Nτέβιντ Λιτς. Η ένατη ταινία του franchise που άρχισε το 2001, θυμίζει κακέκτυπο αστυνομικού buddy movie της εποχής του «Φονικού όπλου» και πατά πάνω στο κλισέ των δύο ατρόμητων μπάτσων (Τζέισον Στέιθαμ, Ντουέιν Τζόνσον) που τρώγονται μεταξύ τους σαν τον σκύλο με την γάτα. Κάτι που υποτίθεται ότι θα πρέπει να μας κάνει να γελάσουμε πράγμα που μ’ εμένα δεν συνέβη.

AΘΗΝΑ: ODEON ΙΛΙΟΝ – ODEON STARCITY – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – TOWN CINEMAS – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – WESTCITY CINEMAS – ΑΕΛΛΩ –ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΒΑΡΚΙΖΑ –

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΣΙΝΕ ΓΕΡΑΚΑΣ – CINE ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ – ΑΤΤΙΚΟΝ AΛΣΟΣ –

ΦΛΕΡΥ – ΑΙΓΛΗ – ΑΚΤΗ ΒΟΥΛ/ΝΗ – ΣΙΣΣΥ Ν.ΜΑΚΡΗ – ΟΝΕΙΡΟ ΘΕΡΙΝΟ – ΑΜΥΝΤΑΣ – ΚΑΡΜΕΝ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: CINEMA ONE – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – VILLAGE COSMOS – ΕΛΛΗΝΙΣ κ.α.

«Μπάτε Σκύλοι Αλέστε 2» («The Secret Life of Pets 2», ΗΠΑ, 2019) των Κρις Ρενό, Τζόναθαν Ντε Βαλ. Συνέχεια κι αυτή, μιας ταινίας του 2006 που είχε πετύχει θέτοντας το ερώτημα «τι κάνουν τα κατοικίδια στο σπίτι όταν λείπουν τα αφεντικά;» Επί τοις ουσίας η δεύτερη ταινία είναι μια παραλλαγή στο ίδιο θέμα που ωστόσο σε κερδίζει χάρη στα ίδια τα σκίτσα αλλά και τον τρόπο με τον οποίο οι δημιουργοί της «εισχωρούν» στον ψυχισμό των ζώων.

ΑΘΗΝΑ: NANA – ODEON IΛΙΟΝ – ODEON STARCITY – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ –        ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – TOWN CINEMAS – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE -WESTCITY – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΣΙΝΕ ΓΕΡΑΚΑΣ – CINE ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ – ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ – ΑΣΤΕΡΙ –     ΑΤΤΙΚΟΝ AΛΣΟΣ – ΑΛΕΞ – ΦΛΕΡΥ –  ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ – ΑΡΙΑΝ ΓΛΥΦΑΔΑ – ΛΙΛΑ – ΣΙΝΕ ΑΛΣΟΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΣΙΝΕ ΠΕΡΑΝ — ΦΙΛΟΘΕΗ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΜΥΝΤΑΣ – ΚΑΡΜΕΝ – ΑΛΕΚΑ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ -CINEMA ONE VILLAGE COSMOS – ΕΛΛΗΝΙΣ κ.α.

Προβάλλεται τέλος και το ψυχολογικό θρίλερ «Μητρικό ένστικτο» («Duelles», Γαλλία, 2018) του Ολιβιέ Μασέ Ντεπάς με τους Νέρλε Μπέτενς, Αν Κέζενς, Μεχντί Νεμπού.

ΑΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΑ – ΑΚΤΗ – ΑΝΟΙΞΙΣ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΔΑΝΑΟΣ – ΙΝΤΕΑΛ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ:  ΑΛΕΞ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.