Όποιος ξύπνησε κοντά στο κέντρο της Αθήνας το πρωί της Δευτέρας θα πίστευε ότι εξελίσσεται σχεδόν πολεμική επιχείρηση.
Με το ελικόπτερο της αστυνομίας να κάνει συνεχείς κύκλους οργανώθηκε τεράστια επιχείρηση για να… απομακρυνθούν πρόσφυγες από μερικές καταλήψεις στα Εξάρχεια.
Για να πάνε στα «κέντρα φιλοξενίας» που όπως και να το δει κανείς οι συνθήκες δεν είναι οι καλύτερες και που επίσης ξέρουμε όλοι πολύ καλά ότι δεν μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες.
Όμως, το χειρότερο είναι ότι αυτή η επιχείρηση με τους πάνοπλους αστυνομικούς να μαζεύουν μανάδες και παιδιά δεν οργανώθηκε για το καλό των προσφύγων.
Οργανώθηκε για να «καταπολεμηθεί η ανομία».
Δηλαδή, οργανώθηκε για να δοθεί η εικόνα, ότι η κυβέρνηση είναι «αποφασισμένη να ξεμπερδεύει με τους μπαχαλάκηδες».
Διότι βλέπετε στο πολιτικό χρηματιστήριο «πουλάει» η λογική «νόμος και τάξη».
Ιδίως όταν κυρίως παρουσιάζεται για τις κάμερες και για επικοινωνιακούς σκοπούς.
Και που δε βρέθηκαν τίποτα «παραβατικοί» αλλά απλώς πρόσφυγες; Δεν χάλασε ο κόσμος, το μήνυμα πέρασε.
«Πατήθηκε το άβατο».
Διότι πλέον στην πολιτική έχουμε φτάσει σε ένα οριακό σημείο που θυμίζει τις χειρότερες πλευρές της διαφήμισης.
Όπως οι διαφημιστές «κατασκευάζουν ανάγκες» έτσι και στην πολιτική «κατασκευάζονται προβλήματα» ώστε να μπορούν να «δίνονται λύσεις».
Κάπως έτσι κατασκευάστηκε η εικόνα ότι για όλα σχεδόν τα προβλήματα στη χώρα φταίει το «άβατο των Εξαρχείων».
Δεν έχουν τα Εξάρχεια προβλήματα; Έχουν και παρέχουν.
Το airbnb διώχνει τους κατοίκους. Οι πρεζέμποροι δρουν ανεξέλεγκτοι και αρκετοί πιτσιρικάδες δεν καταλαβαίνουν ότι τα τελετουργικά «μπάχαλα» δεν αποτελούν πολιτική και κάνουν και κακό στη γειτονιά.
Όμως, η επιχείρηση της Δευτέρας δεν απάντησε στα προβλήματα των Εξαρχείων, ούτε και της χώρας.
Κάλυψε κενά ίσως επικοινωνιακά, αποτέλεσε «πρόβα τζενεράλε» για ακόμη μεγαλύτερες επιχειρήσεις, θέλησε να προλειάνει το έδαφος, ας απαντήσουν όσοι την οργάνωσαν.
Όμως, προβλήματα δεν έλυσε.
Και η «εικόνα» που έστειλε ήταν αυταρχισμού και απανθρωπιάς.