Απεργίες έχουν προκηρύξει οι Βρετανοί πιλότοι της εταιρείας χαμηλών ναύλων Ryanair μέσα στον τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, οι οποίες, σύμφωνα με αναλυτές, θα προκαλέσουν περισσότερα προβλήματα από κάθε άλλη προηγούμενη αντίστοιχη κινητοποίηση.
Οι απεργίες είναι προγραμματισμένες για τις 22 και 23 Αυγούστου και στη συνέχεια για τις 2, 3 και 4 Σεπτεμβρίου.
Οι πιλότοι διαμαρτύρονται για τις συνθήκες εργασίας τους αλλά και τις αποδοχές τους, όπως αναφέρει το BBC.
Περικοπές θέσεων εργασίας
Πριν από λίγες ημέρες, 0 Μάικλ Ο’ Λίριο, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας, της μεγαλύτερης στην Ευρώπη στον πεδίο των φθηνών εισιτηρίων, είχε προειδοποιήσει για τις συνέπειες από το δυστύχημα των δύο Boeing 737 MAX, την καθήλωση πολλών 737 ΜΑΧ από τον στόλο της Ryanair, τη συνεπαγόμενη ακύρωση πτήσεων και την αναγκαιότητα περικοπών στις θέσεις εργασίας – χωρίς να δώσει επακριβή στοιχεία, έκανε λόγο για σχεδόν 1.500 άτομα που πλεονάζουν όσον αφορά τους πιλότους και τους ιπτάμενους συνοδούς.
Όπως αναφέρει η Καθημερινή, τα τριμηνιαία κέρδη της εταιρείας μειώθηκαν 21% εξαιτίας ακριβότερου πετρελαίου, αυξημένου εργατικού κόστους και χαμηλότερων εισιτηρίων λόγω ανταγωνισμού. Τα 737 ΜΑΧ είναι καθηλωμένα σε όλο τον κόσμο έως ότου η Boeing διορθώσει το λογισμικό, που φέρεται να ευθύνεται για τα δυστυχήματα, και λάβει αναγκαία έγκριση των διεθνών αρχών αεροπλοΐας.
Οπως υποστηρίζουν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των πιλότων (Ενωση Βρετανών Πιλότων Balpa), «δεν έχουν πρόθεση να αναστατώσουν τον καλοκαιρινό σχεδιασμό των επιβατών, αλλά δεν έχουν άλλη επιλογή, δεδομένου ότι επί σειράν ετών η Ryanair δεν δεχόταν να συνδιαλλαγεί με εργατικά συνδικάτα».
Η αεροπορική εταιρεία από την πλευρά της προειδοποίησε τους πιλότους πως είναι λανθασμένη η χρονική συγκυρία των απεργιών και ότι διακυβεύονται οι θέσεις εργασίας τους.
Η Balpa διευκρίνισε πως σημαντικές διαφορές έχει με τον αερομεταφορέα σε θέματα σχετικά με τις συντάξεις, την άδεια μητρότητας, τα επιδόματα, τη μισθολογική ιεραρχία κ.ά.
«Δεν έχουμε επίσημη προσφορά από τη Ryanair και θα ήταν επιβεβλημένο να λύσουμε άμεσα τις διαφορές μας, πριν οδηγηθούμε σε απεργία», δηλώνει ο γενικός γραμματέας της Balpa, Μπράιαν Στράτον. «Ουδείς πιλότος θέλει να καταστρέψει τον σχεδιασμό των επιβατών για τη μετακίνησή τους, αλλά προς το παρόν φαίνεται αναπόφευκτο».
Σύμφωνα με την ένωση, το 80% των μελών της, που συμμετείχαν στην ψηφοφορία, είναι υπέρ των απεργιών. Η Ryanair, πάλι, ισχυρίζεται πως λιγότεροι από τους μισούς Βρετανούς πιλότους της ανήκουν στην Balpa και πως από αυτούς μόνον το 57% τάχθηκε υπέρ της απόφασης, αναφέρει το BBC.
Ο Ντάρελ Χιουζ, αρμόδιος διευθυντής στρατηγικής ανθρωπίνου δυναμικού του αερομεταφορέα, επισήμανε ότι κατ’ αρχαιότητα οι πιλότοι εισπράττουν τον χρόνο έως και 180.000 λίρες (σχεδόν 196.000 ευρώ) και ακριβώς για τον λόγο αυτόν τους τελευταίους μήνες δεν υπάρχει ανανέωση προσωπικού.
«Σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο για τους Βρετανούς πιλότους, οι οποίοι αντιμετωπίζουν το κλείσιμο βάσεων, η Balpa θα έπρεπε να συνεργάζεται με τη Ryanair για να διασώσει θέσεις εργασίας και όχι να τις θέτει σε κίνδυνο με εσφαλμένες κινήσεις, μόλις 10 εβδομάδες πριν από την επαπειλούμενη έξοδο της Βρετανίας από την Ε.Ε. χωρίς συντεταγμένο τρόπο», προσέθεσε.
Στις 31 Ιουλίου, ο Μάικλ Ο’ Λίρι σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του προειδοποίησε το προσωπικό ότι επίκεινται μειώσεις, ενώ ανέφερε ως τις δύο πιο εξασθενημένες αγορές της Ryanair τη γερμανική λόγω σκληρού ανταγωνισμού στις τιμές και τη βρετανική εξαιτίας της αβεβαιότητας για το τι μέλλει γενέσθαι με την αποχώρηση της χώρας από την Ε.Ε.