Εντός φθινωπόρου θα προχωρήσουν οι τροποιήσεις που σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο νομοθετικό πλαίσιο για τα υδατοδρόμια. Η ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων σε ιδιωτικοποιημένα και προς ιδιωτικοποίηση λιμάνια, σε μαρίνες και σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα, στα οποία έβγαζε «κόκκινη κάρτα» ο νόμος Σπίρτζη, είναι σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στις αλλαγές που επεξεργάζεται ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Στην ανάγκη απλοποίησης της διαδικασίας για την απόκτηση άδειας ίδρυσης έχει αναφερθεί μάλιστα σε δημόσιες δηλώσεις του ο υφυπουργός, τονίζοντας ότι σήμερα ένας υποψήφιος επενδυτής πρέπει να περασεί πάνω από 40 έως στάδια έως την απόκτησή της. «Σκοπεύουμε να απλοποιήσουμε δραστικά τόσο τη διαδικασία ίδρυσης όσο και τη διαδικασία λειτουργίας των υδατοδρομίων, κατά τρόπο όμως που να μη δημιουργήσει νέα προβλήματα στους ενδιαφερόμενους που έχουν μπει ήδη σε αυτές τις διαδικασίες» είχε ξεκαθαρίσει.
Το «ανανεωμένο» νομοθετικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, αφού έμεινε στο συρτάρι του πρώην υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη για πάνω από δυο χρόνια, δεν έφερε ούριο άνεμο για να πετάξουν υδροπλάνα. Δεδομένου μάλιστα ότι προβλέπει τη χορήγηση άδειας μόνο σε δημόσιους φορείς, αποκλείονται απευθείας τα δύο μεγαλύτερα ιδιωτικοποιημένα πια λιμάνια της χώρας, Πειραιά και Θεσσαλονίκης, αλλα και οι προς ιδιωτικοποίηση περιφερειακοί λιμένες.
Οι αλλαγές, η επεξεργασία των οποίων έχει ζητηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες ήδη από τις 20 Ιουλίου 2019, αναμένεται να ολοκληρωθούν ως το τέλος του μήνα και να βγουν σε διαβούλευση τον Σεπτέμβριο, προκειμένου να προχωρήσουν εντός φθινοπώρου.
Είναι σε γενικές γραμμές αποδεκτό ότι η λειτουργία υδατοδρομίων σε συνδυασμό με λιμένες και μαρίνες θα ενισχύσει το τουριστικό προϊόν της χώρας με νέους προορισμούς και δυνατότητες διασύνδεσης με ποικίλα μέσα. Παράλληλα, η ανάπτυξη του δικτύου στο Ιόνιο όπου βρίσκονται και τα τρία πρώτα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, θα δώσει τη δυνατότητα υλοποίησης της ιδέας που αποτελεί και αίτημα των τοπικών αρχών για σύνδεση με τα υδατοδρόμια της Ιταλίας.
Ακόμα, θα μπορούν να ενδυναμώσουν και να συμπληρώσουν τον ρόλο της κρουαζιέρας, που επίσης δείχνει μεγάλη δυναμική.
Επισημαίνεται ότι στον σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ το 2015 προβλεπόταν ότι στα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια των μεγάλωνπεριφερειακών λιμένων θα επιτρεπόταν βάσει του προηγούμενου ν.4146/13, η πραγματοποίηση τακτικών και charter πτήσεων υδροπλάνων για μεταφορά επιβατών, φορτίων, ταχυδρομείου καθώς και μια σειρά ειδικών πτήσεων (Νοσοκομειακών, Έρευνας-Διάσωσης, Πυρόσβεσης, Γενικής αεροπορίας, Αεροπορικών εργασιών κ.λ.π). Οι πτήσεις θα διενεργούνταν τόσο προς κάθε άλλο αδειοδοτημένο Υδατοδρόμιο, όσο και προς χερσαία αεροδρόμια με τη χρήση αμφίβιων υδροπλάνων.