Οταν το 2008 οι 26χρονοι συμφοιτητές και συγκάτοικοι Brian Chesky και Joe Gebbia ίδρυσαν στο Σαν Φρανσίσκο τη δημοφιλέστερη ιστοσελίδα βραχυχρόνιας μίσθωσης καταλυμάτων, πιθανότατα αδυνατούσαν να συλλάβουν την επιτυχία που αυτή επρόκειτο να σημειώσει ιδίως μεταξύ των συνομηλίκων τους (στους οποίους έτσι κι αλλιώς στόχευαν με την υπόσχεση για φθηνές διακοπές). Εξίσου βέβαιο πρέπει να θεωρείται ότι οι δύο συνεταίροι, που σκαρφίστηκαν την ιδέα σε μια προσπάθεια να κερδίσουν μερικά έξτρα δολάρια από τη μίσθωση ενός δωματίου του τότε διαμερίσματός τους, δεν θα μπορούσαν να μαντέψουν τις αντιδράσεις που θα προκαλούσε η «εφεύρεσή» τους, μία δεκαετία αργότερα, ιδίως μεταξύ των ίδιων 20άρηδων και 30άρηδων που υποτίθεται ότι θα εξυπηρετούσε.
Το σύνθημα «Tourist Go Home» (κατά το αντιπολεμικό, αντιαμερικανικό «Yankee Go Home», της δεκαετίας του ’60) εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Βαρκελώνη των αρχών της δεκαετίας. Τότε ντόπιοι νεαροί διαπίστωσαν απηυδισμένοι τη δυσκολία εύρεσης φθηνών καταλυμάτων, λόγω της πρωτοφανούς «έκρηξης» της δημοφιλίας της πλατφόρμας που πλέον απευθυνόταν στα σχεδόν 30 εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται την πόλη τους ετησίως.
Γρήγορα το ολιγόλογο σλόγκαν πέρασε τα σύνορα της Ισπανίας και εξαπλώθηκε στον δοκιμαζόμενο από την ύφεση ευρωπαϊκό Νότο. Ιταλία και Ελλάδα ήταν οι επόμενες χώρες που θα γεύονταν την «ανάπτυξη» της οικονομίας του διαμοιρασμού. Η ενοικίαση έστω και μιας γκαρσονιέρας των 20 τ.μ. στο κέντρο της πόλης όπου ζουν, εργάζονται και διασκεδάζουν κατέστη άπιαστο όνειρο για τους νέους μισθωτούς των 600 και 700 ευρώ.
-Πώς το Κουκάκι βρέθηκε στην 5η θέση των περιοχών με την μεγαλύτερη αύξηση τουριστικής κίνησης παγκοσμίως;
-Ποιες αλλαγές επέφερε η πλατφόρμα στον δημογραφικό χάρτη της πρωτεύουσας;
-Πώς η βραχυχρόνια μίσθωση έδωσε ανάσα ζωής στην κτηματαγορά;
Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση των ΝΕΩΝ της Πέμπτης
-Κυριαρχία της Airbnb στο κέντρο της Αθήνας