Εξάρθρωση σπείρας – Ειχε κλέψει δεκάδες ΙΧ σε Αθήνα και επαρχία – Πώς δρούσε

Σπείρα που είχε «ρημάξει» δεκάδες οχήματα σε Αθήνα και επαρχία εξάρθρωσε η Ελληνική Αστυνομία. Από την μέχρι τώρα έρευνα έχουν εξιχνιασθεί 79 κλοπές από οχήματα, ενώ υπολογίζεται ότι ο αριθμός των περιπτώσεων είναι υπερδιπλάσιος.

Σπείρα που είχε «ρημάξει» δεκάδες οχήματα σε Αθήνα και επαρχία εξάρθρωσε η Ελληνική Αστυνομία, με τη μέχρι στιγμής έρευνα να οδηγεί στην εξυχνίαση 79 κλοπών από οχήματα, ενώ υπολογίζεται ότι ο αριθμός των περιπτώσεων είναι υπερδιπλάσιος.

Τα μέλη της σπείρας είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες-συμμορίες που συντόνιζαν τη δράση τους με κατανομή των περιοχών που δρούσαν.

Καθημερινά διέπρατταν δεκάδες κλοπές και διαρρήξεις σε οχήματα, ενεργώντας τα Σαββατοκύριακα στην επαρχία και τις καθημερινές σε περιοχές της Αθήνας.

Μετά από μεγάλη επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ που πραγματοποιήθηκε πρωινές ώρες της Τετάρτης 26 Ιουνίου 2019, σε περιοχές της Αθήνας καθώς και στη Σκιάθο, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Αμαρουσίου με τη συνδρομή αστυνομικών της Ε.Κ.Α.Μ., της Υπηρεσίας Ανάλυσης της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και της Διεύθυνσης Πληροφοριών, συνελήφθησαν 9 μέλη της σπείρας οκτώ αλλοδαποί και ένας ημεδαπός, ηλικίας από 29 έως 62 ετών.

Σύμφωνα με την ενημέρωση της ΕΛ.ΑΣ «αντικείμενο της δράσης τους ήταν η διάπραξη κλοπών από αυτοκίνητα και τροχόσπιτα, με ιδιαίτερη προτίμηση αυτά των τουριστών. Κύριο μέλημά τους ήταν να μην αφήνουν ίχνη παραβίασης, είτε κάνοντας χρήση εξειδικευμένου ηλεκτρονικού εξοπλισμού (τηλεκοντρόλ), είτε με διάρρηξη και παραβίαση κλειδαριάς ή με τη θραύση τζαμιού» ενώ «χαρακτηριστικό γνώρισμα της οργανωμένης δράσης τους, ήταν η επιλογή του τομέα και του στόχου δράσης, η οποία δεν γινόταν τυχαία αλλά βάση σχεδίου».

Ο τρόπος δράσης

Όσον αφορά τον τρόπο δράσης τους ο εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ, αστυνομικός υποδιευθυντής Θεόδωρος Χρονόπουλος ανέφερε τα εξής:

«Σαββατοκύριακα και αργίες, μετέβαιναν στην επαρχία με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και διέπρατταν κλοπές, χωρισμένοι σε ομάδες. Κινούμενοι διαμετρικά αντίθετα, κατέληγαν σε χώρους όπου προσελκύουν μεγάλο αριθμό τουριστών όπως Καλαμπάκα – Μετέωρα, Καλαμάτα – Γιάλοβα – Θέατρο Αρχαίας Μεσσήνης -Καταρράκτες Χαραυγής, Άμφισσα – Δελφούς, Χαλκίδα – Δροσιά-Ιππόκαμπος – Αγία Άννα, Λαμία – Καμένα Βούρλα.

Αντικείμενο της δράσης τους ήταν κατά βάση τροχόσπιτα και αυτοκίνητα τουριστών, σταθμευμένα προσωρινά σε πολυσύχναστους υπαίθριους χώρους στάθμευσης, από τα οποία αφαιρούσαν ακόμα και ολόκληρες βαλίτσες.

Τις καθημερινές, η πρώτη ομάδα, μετέβαινε με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και διέπραττε κλοπές σε ακριβά – εύπορα προάστια της Αττικής ( κυρίως Μαρούσι, Κηφισιά, Ερυθραία, Αγία Παρασκευή, Γλυφάδα, Σπάτα ), κατά τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων, συνήθως έξω από πολυκαταστήματα, χώρους εστίασης, κεντρικές πλατείες, πλησίον χώρων ολιγόλεπτης στάθμευσης οχημάτων, ενώ η δεύτερη ομάδα, μετέβαινε με δίκυκλο και διέπραττε κλοπές στο κέντρο των Αθηνών (κυρίως Κολωνάκι, Ακαδημίας, Πλατεία Συντάγματος).

Σε αυτές τις περιπτώσεις ο στόχος τους ήταν κυρίως οχήματα που πραγματοποιούσαν ολιγόλεπτη στάση και ο ιδιοκτήτης είχε εντός αυτού, τα προσωπικά του αντικείμενα, ενώ η επιλογή γινόταν κυρίως με βάση τον τύπο του οχήματος, εστιάζοντας είτε σε πολυτελή είτε σε εταιρικά αυτοκίνητα και την εμφάνιση του ιδιοκτήτη, επιδιώκοντας την ανεύρεση πολύτιμων αντικειμένων, μεγάλων χρηματικών ποσών, επαγγελματικών σακιδίων ή τσαντών.

Για τις μετακινήσεις τους και με σκοπό να μην κινούν εύκολα υποψίες, αλλά και κυρίως για να αποφύγουν το ενδεχόμενο επισήμανσης και εντοπισμού, χρησιμοποιούσαν ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα της ίδιας εταιρείας ενοικιάσεως, με ιδιαίτερη προτίμηση σε δύο τύπους αυτοκινήτων.

Πώς άνοιγαν τα αυτοκίνητα

Σε σχέση με τον τρόπο δράσης (modus operandi) που χρησιμοποιούσαν για την παραβίαση των οχημάτων:

  • προσέγγιζαν το όχημα, πάντα από την πλευρά του συνοδηγού, τη στιγμή που έφθανε στην περιοχή που επιτηρούσαν. Προσποιούμενοι πως μιλούσαν στο τηλέφωνο και έχοντας γυρισμένη την πλάτη τους προς το όχημα, προσπαθούσαν να κρατήσουν την «πετούγια» της πίσω πόρτας πατημένη τη στιγμή που ο ιδιοκτήτης κλείδωνε το όχημα, ώστε η πόρτα να παραμείνει ανοιχτή,
  • στην δεύτερη περίπτωση, βρίσκονταν σε κοντινή απόσταση από το όχημα και την ώρα που ο οδηγός προσπαθούσε να το κλειδώσει με το «μπουτόν» του κλειδιού του, οι δράστες με τη χρήση δικού τους τηλεκοντρόλ (παρεμβολέα κεντρικού κλειδώματος και συστήματος συναγερμού) που ενεργοποιούσαν ακριβώς τη στιγμή που ο οδηγός πατούσε το δικό του, μπλόκαραν την ασφάλισή του,
  • στην τρίτη περίπτωση, όταν το επέτρεπαν οι συνθήκες, προχωρούσαν σε διάρρηξη του οχήματος με τη θραύση φινιστρινιού ή με διάρρηξη κλειδαριάς.

Τη λεία τους, την αξιολογούσαν με την επιστροφή στις οικίες τους και ακολούθως επικοινωνούσαν τηλεφωνικά με τους μόνιμους κλεπταποδόχους που χρησιμοποιούσε η συμμορία.

Η κάθε ομάδα, είχε συγκεκριμένο κλεπταποδόχο και μέσω διαδικτυακών εφαρμογών μηνυμάτων, συγκεκριμένο κάθε φορά μέλος, απέστελλε αρχικά φωτογραφίες των κλοπιμαίων και ακολουθούσε συνάντηση όπου παραδίδονταν τα κλεμμένα έναντι χρηματικού ανταλλάγματος, το οποίο ακολούθως μοιράζονταν με τα έτερα μέλη της ομάδας.

Όπως προκύπτει από τις ταυτοποιημένες περιπτώσεις κλοπών, η λεία υπερβαίνει το χρηματικό ποσό των 120.000 ευρώ για κάθε ομάδα, καθώς έχοντας διασφαλίσει ευχερή και ασφαλή διάθεση των κλοπιμαίων, τα μέλη τους, επιδίδονταν σε καθημερινή διάπραξη μεγάλου αριθμού κλοπών και συνεχή αναζήτηση θυμάτων.

Κοινά χαρακτηριστικά στοιχεία της δράσης των μελών και των δύο ομάδων ήταν :

  • Η προσήλωσή τους στο στόχο, δεδομένου ότι επί καθημερινής βάσεως ακολουθούσαν συγκεκριμένο πρόγραμμα, ανάλογα με τον τομέα δραστηριότητας. Όταν αφορούσε την Επαρχία, συναντιόντουσαν και ξεκινούσαν την παράνομη δράση τους νωρίτερα το πρωί, από ότι για την Αττική.
  • Διένυαν εκατοντάδες χιλιόμετρα για να φτάσουν στις πόλεις – στόχους που επέλεγαν.
  • Μετακινούνταν συστηματικά στις πόλεις-στόχους, ανεξαρτήτως συνθηκών, όπως αργίες, απεργίες κ.λπ.

Από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της επιχείρησης, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν μεταξύ άλλων :

  • 114 διαβατήρια, 31 ταυτότητες, 27 άδειες ικανότητες οδήγησης, 15 άδειες διαμονής, διαφόρων Κρατών και προσώπων,
  • 20.000 ευρώ και 2.000 ελβετικά φράγκα,
  • πλήθος ηλεκτρονικών συσκευών ( tablet, κινητά κ.λπ.),
  • πλήθος βαλιτσών, τσαντών, σακιδίων διαφόρων τύπων εταιρειών και χρωμάτων, γυαλιών ηλίου και πορτοφολιών,
  • 5 τηλεκοντρόλ – παρεμβολής ηλεκτρονικού κλειδώματος οχημάτων (διαρρηκτικά εργαλεία),
  • υλικά πλαστογράφησης εγγράφων, ειδικά τροποποιημένα ψαλίδια για διαρρήξεις κλειδαριών,
  • δυο (2) αυτοκίνητα και ένα δίκυκλο.

Αξιοσημείωτη είναι η περίπτωση κλοπής από αυτοκίνητο σε πολυσύχναστο σημείο στο κέντρο της Αθήνας, όπου από προσωρινά σταθμευμένο όχημα αφαίρεσαν αντικείμενα αξίας περίπου 120.000 ευρώ.

Από την μέχρι στιγμής έρευνα, έχουν ταυτοποιηθεί 79 περιπτώσεις κλοπών από οχήματα και με βάση τα ευρήματα εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί κατά πολύ.

Σε βάρος των συλληφθέντων, σχηματίσθηκε κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία, για τα κατά περίπτωση αδικήματα της εγκληματικής οργάνωσης – συμμορία, των, διακεκριμένων κλοπών κατά συναυτουργία και εξακολούθηση, της αποδοχής και διάθεσης προϊόντων εγκλήματος κατ’ επάγγελμα και συνήθεια και της υπόθαλψης εγκληματία.

Οι συλληφθέντες με την δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους οδηγήθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.