Την αντίδραση της κυβέρνησης, μέσα στα επόμενα 24ωρα και σίγουρα πριν την 1η Ιουλίου, στην επικείμενη αύξηση των διοδίων στην Αττική Οδό προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
«Πολύ σύντομα θα το μάθετε» δήλωσε το πρωί στο ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο 105,5», συμπληρώνοντας: «Τυπικά, οι αυξήσεις που ανακοίνωσε η Αττική Οδός είναι για την 1η Ιουλίου, άρα μέχρι τότε θα έχουμε πάρει κι εμείς πρωτοβουλίες. Μπορεί και σήμερα…» τόνισε ο κ. Σπίρτζης και διευκρίνισε ότι «Δεν μπορεί να υπάρξει αντίδραση της Πολιτείας μέσω της σύμβασης που έχει υπογράφει άλλα υπάρχουν και άλλοι τρόποι».
Όπως εξήγησε ο κ. Σπίρτζης «η πολιτεία μπορεί να αντιδράσει, γιατί η Αττική Οδός δεν έχει δείξει μέχρι σήμερα τους λόγους, τις αιτίες, τα στοιχεία, το μοντέλο, βάσει του οποίου, όπως ισχυρίζεται, δεν έχει γίνει απόσβεση του επενδυμένου κεφαλαίου και του μέγιστου κέρδους που προβλέπεται να έχει η Αττική Οδός».
Στο ερώτημα του δημοσιογράφου, για τον αν το Δημόσιο διαθέτει τα εργαλεία για να αντιδράσει, ο υπουργός Υποδομών ανέφερε: «Έχει εργαλεία, όχι μέσω της σύμβασης που έχει κάνει η ΝΔ. Έχει άλλου είδους εργαλεία, νομοθετικές πρωτοβουλίες και ελεγκτικούς μηχανισμούς που θα μπορούσαν να ανατρέψουν τους ισχυρισμούς της Αττικής Οδού. Πολύ σύντομα θα το μάθετε», ενώ χαρακτήρισε «πρόκληση πολιτική και διαχειριστική» την αύξηση των διοδίων, τη στιγμή μάλιστα που «βρισκόμασταν, εδώ και καιρό σε διαπραγματεύσεις για μείωση των διοδίων».
Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε επίσης ότι η Νέα Δημοκρατία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην πραγματικότητα δεν έχει πρόγραμμα για τις Υποδομές, καθώς μένουν σταθερά προσηλωμένοι στις λογικές του παρελθόντος. Υπογράμμισε μάλιστα, ότι ο σχεδιασμός της στο τομέα αυτό, όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τη χώρα, τις κοινωνικές ανάγκες και τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, αλλά έχει συγκεκριμένη κατεύθυνση: «Είναι προσηλωμένος σε υποδομές που εξυπηρετούν όχι το κοινωνικό σύνολο, αλλά τον έναν επενδυτή», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ως πρώτο παραδείγματα, ανέφερε, το οδικό έργο Ελευσίνα -Θήβα – Υλίκη που εξήγγειλε στον προγραμματισμό της η ΝΔ, για το οποίο ο κ. Σπίρτζης αποκάλυψε, ότι τυχόν υλοποίησή του, θα επέφερε αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους της Ιόνιας Οδού και του Ε65. «Είχε προγραμματιστεί από τον κ. Σουφλιά. Ακυρώσαμε αυτό το έργο, γιατί σύμφωνα με τις συμβάσεις της Ιόνιας Οδού και του Ε65 που είχε υπογράψει η ΝΔ το 2007 και στη συνέχεια αναθεώρησε το 2013, προβλέπεται, ότι αν γίνει αυτό το έργο, θα δοθούν αποζημιώσεις σ΄αυτές τις παραχωρήσεις. Και είναι να απορεί κανείς, όταν η ΝΔ το γνωρίζει, καθώς έχει υπογράψει αυτές τις συμβάσεις, ανακοινώνει ότι θα υλοποιήσει ένα έργο για το οποίο προβλέπονται αποζημιώσεις».
Ως δεύτερο παράδειγμα, ανέφερε την επέκταση της Αττική Οδού από την Κατεχάκη μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, που υποστηρίζεται από τη Νέα Δημοκρατία. Υπογράμμισε ότι η αξιωματική αντιπολίτευση προωθεί τη συγκεκριμένη επέκταση στοχεύοντας πρωτίστως στην εξυπηρέτηση του επενδυτή και αφήνει στο περιθώριο τις οδικές και σιδηροδρομικές επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς το Λαύριο, τη Ραφήνα τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό, αλλά και την επέκταση της Αττικής Οδού προς τις δυτικές συνοικίες. «Όλες τις κρίσιμες υποδομές δηλαδή, που θα έδιναν ανάσα στο λεκανοπέδιο και εξυπηρετούν ζωτικής σημασίας κοινωνικές ανάγκες εκατομμυρίων ανθρώπων», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Σπίρτζης, τόνισε επίσης, ότι στη λογική εξυπηρέτησης του επενδυτή, κινήθηκε και ο σχεδιασμός της Αττικής οδού: «Δεν έγινε για να εξυπηρετήσει το κοινωνικό σύνολο αλλά τον επενδυτή του αεροδρομίου».