Φουντώνει και πάλι η κόντρα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Αττική Οδό για τις αυξήσεις των διοδίων. Με νέα ανακοίνωσή της, η Αττική Οδός ξεκαθαρίζει ότι οι εν λόγω αυξήσεις «μπορεί να οδηγούνται εξαναγκαστικά σε αναστολή, ωστόσο όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες – στο σύνολό τους κι όχι μόνο αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο – θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν».

Η κίνηση-ματ που έκανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης όχι μόνο οδηγεί –επί των ημερών του τουλάχιστον- σε «πάγωμα» των αυξήσεων, αλλά πετάει και την καυτή πατάτα στην επόμενη κυβέρνηση. Αυτό γιατί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου σταματά άμεσα μεν τις αυξήσεις, θα πρέπει όμως να περάσει μέσα σε 40 ημέρες από τη –νέα πια- Βουλή και να κυρωθεί εντός 90 ημέρων. Προς το παρόν την απόφαση θα υπογράψει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας με ισχύ 40 ημερών.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση της Αττικής Οδού, «επιλέγεται σήμερα η παρεμπόδιση της καθ’ όλα νόμιμης αύξησης των διοδίων με μία Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου – για την οποία η Αττική Οδός Α.Ε. επιφυλάσσεται καθώς δεν έχει δημοσιευτεί – που ως γνωστόν δεν προαπαιτεί τη συμμετοχή της Βουλής. Διαπιστώνεται συνεπώς, πως πάνω από την αξιοπιστία της χώρας και του Ελληνικού Δημοσίου ως αντισυμβαλλόμενου συνεπούς προς τις Συμβατικές του υποχρεώσεις έναντι των επενδυτών, προτάσσεται το πολιτικό κόστος, με θύμα το Κράτος Δικαίου».

Όπως επισημαίνει, η απόφαση για αύξηση της τιμής των διοδίων είναι απολύτως σύνομη, εντός του πλαισίου που ορίζει η Σύμβαση ΠαραχώρησηςΕπαναλαμβάνεται δε αυτό που υπογράμμιζε και η προηγούμενη ανακοίνωση της εταιρείας, ότι η Αττική Οδός «ενημέρωσε επίσημα και έγκαιρα το Υπουργείο, με επιστολή της ήδη από τον Δεκέμβριο του 2018, για τη πρόθεση της να προβεί σε αύξηση της τιμής διοδίων σε δύο δόσεις».

Η πρώτη φάση των αυξήσεων, που είναι και οι πρώτες μετά από 13 χρόνια, που ήταν να γίνουν στα €3,00 την 1η Φεβρουαρίου 2019 και στη συνέχεια στα €3,30 τη 1η Αυγούστου 2019 μετατέθηκαν χρονικά για τη 1η Ιουλίου 2019 και τη 1η Ιανουαρίου 2020, αντίστοιχα, «και στοιχειοθετούνται πλήρως και πέραν πάσης αμφισβήτησης από τα δικαιολογητικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Χρηματοοικονομικό μοντέλο και στις Χρηματοοικονομικές αναφορές που υποβάλλονται στον Κύριο του Έργου, το Ελληνικό Δημόσιο».

Με την ανακοίνωση ξεκαθαρίζεται ακόμα ότι η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία είχε ενημερωθεί, με επίσημη επιστολή από την «Αττική Οδός Α.Ε.» από τις 28/12/2018, για τις νέες τιμές, «ουδέποτε είχε εκφράσει υπηρεσιακά την παραμικρή αντίρρηση ή είχε ζητήσει οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματικό στοιχείο».

«Επίσης, είναι γνωστό στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω των στοιχείων που έχει στη διάθεσή του και του υποβάλλονται περιοδικά από την «Αττική Οδός Α.Ε.» σύμφωνα με τα όσα ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης, πως μέχρι το τέλος του 2018 η απόδοση της επένδυσης των μετόχων ανήλθε σε 6,23%, η οποία υπολείπεται σημαντικά του Συμβατικά ανώτατου προβλεπόμενου ορίου του 13,1%. Ως εκ τούτου, δεν έχει επιτευχθεί η Συμβατικά ορισθείσα απόδοση επί της επένδυσης και δεν στοιχειοθετείται η πρόωρη επιστροφή του δρόμου στο Ελληνικό Δημόσιο» συνεχίζει η ανακοίνωση.

Και καταλήγει ότι η «Αττική Οδός Α.Ε.» θα σεβαστεί τους νόμους και στο πλαίσιο άσκησης των νόμιμων δικαιωμάτων της, θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να προασπίσει το έννομο συμφέρον της.