Πρόκειται για μια ρύθμιση που ήδη από την αιτιολόγηση της τροπολογίας ήταν στα όρια του «ψεκασμού». Και ο τρόπος που την υπερασπίζεται ο Κώστας Βαξεβάνης το αποδεικνύει.
Τι κάνει αυτή η ρύθμιση; Τιμωρεί την παρακώλυση της διανομής Τύπου. Με ποινές φυλάκισης και πρόστιμα.
Πώς το δικαιολογεί; Ως υπεράσπιση της… ελευθερίας της έκφρασης.
Πού υποτίθεται ότι στηρίζεται;
Στη φανταστική συνωμοσία ότι δήθεν το πρακτορείο Τύπου… κρύβει την εφημερίδα που εκδίδει ο Βαξεβάνης.
Υπάρχει τέτοιο θέμα;
Όχι. Δεν υπάρχει κανένα απολύτως θέμα. Μόνο στην φαντασία του Βαξεβάνη υπάρχει θέμα.
Εξηγώ: το πρακτορείο Τύπου είναι μια ιδιωτική επιχείρηση που βγάζει λεφτά ανάλογα με το πόσα έντυπα διανέμει. Και οι εφημεριδοπώλες όπως και τα περίπτερα και οι ψιλικατζήδες βγάζουν περισσότερα όταν έχουν περισσότερες πωλήσεις.
Δεν έχουν κανένα λόγο να μην διανέμουν ή να μην πουλάνε έντυπα.
Ειδικά στη σημερινή συγκυρία που πέφτουν οι κυκλοφορίες και μειώνονται τα σημεία πώλησης, το πρακτορείο θα ήθελε πάρα πολύ να υπάρξει αύξηση της κυκλοφορίας.
Επιπλέον, ούτως ή άλλως, όταν το πρακτορείο αναλαμβάνει να διανέμει μια εφημερίδα ή ένα περιοδικό, αναλαμβάνει μια ευθύνη και έχει όλες τις ευθύνες ενώπιον του νόμου που υπάρχουν σε τέτοιου είδους ιδιωτικές συμφωνίες. Δηλαδή, αγωγές, δικαστήρια κ.λπ.
Ας προσθέσω και κάτι ακόμη: κάθε έντυπο έχει τρόπο να ελέγξει μέσω του πρακτορείου που πήγαν τα φύλλα που έδωσε και πώς κατανεμήθηκαν. Δεν είναι κρυφά αυτά τα στοιχεία.
Βέβαια, εάν το έκανε ο Βαξεβάνης, θα έπρεπε να ομολογήσει μια αλήθεια που την ξέρει αλλά δεν την παραδέχεται. Ότι επειδή δεν βγαίνει οικονομικά, τυπώνει μικρότερο τιράζ και αυτό δεν επιτρέπει να καλυφθούν όλα τα σημεία πώλησης. Και τυπώνει μικρότερο τιράζ επειδή έχει μικρή κυκλοφορία και λίγα έσοδα.
Γι’ αυτό και καταφεύγει σε «ψεκασμένες» θεωρίες συνωμοσίες που φτάνουν μέχρι του σημείου να ψηφίζονται ρυθμίσεις που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στον κόσμο και που απλώς προσπαθούν να συντηρήσουν το μύθο που προσπαθεί να χτίσει για τον εαυτό του ο Κώστας Βαξεβάνης.
Μόνο που έχει ξεχάσει ότι εάν δεν πάει καλά ένα έντυπο δεν παραγγέλνεις τροπολογίες.
Κοιτάς να βελτιώσεις το έντυπό σου, να το κάνεις καλύτερο, να αποκτήσεις νέους αναγνώστες.
Δεν κάθεσαι να κλαις και να αναζητάς «σαμποτέρ».