Τις αυξημένες ανάγκες εκπαιδευτικών στα σχολεία, οι οποίες προκαλούνται από την αυξημένη ροή προσφύγων παγκοσμίως, καταγράφει η Παγκόσμια Έκθεση της UNESCO για την Εκπαίδευση 2019.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, μάλιστα, για να καλυφθεί το κενό στη Γερμανία, θα πρέπει να προσληφθούν επιπλέον 42.000 εκπαιδευτικοί, ενώ στην Τουρκία 80.000 δάσκαλοι.
Η έκθεση συντάσσεται από το 2002 και, όπως σημείωσε η Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, πρέσβης Καλής Θελήσεως της UNESCO και πρόεδρος του Ιδρύματος «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη», με τη στήριξη του οποίου μεταφράστηκε, «αποτελεί πολύτιμο εργαλείο», καθώς «χαρτογραφεί την πρόσβαση στην εκπαίδευση σε κάθε χώρα».
«Η σημασία της εκπαίδευσης είναι πολύ μεγάλη, γιατί χτίζει γέφυρες μεταξύ των ανθρώπων και όχι τείχη», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με την έκθεση, σε παγκόσμια κλίμακα, 1 στους 8 γίνονται εσωτερικοί μετανάστες στη χώρα τους, ενώ 1 στους 30 γίνονται διεθνείς μετανάστες. Επίσης, 1 στους 80 εκτοπίζονται από τη χώρα τους, με τους μισούς πρόσφυγες που έχουν καταγραφεί παγκοσμίως να είναι κάτω των 18 ετών.
Ωστόσο, όσον αφορά την εκπαίδευσή τους, παγκοσμίως, καλύπτεται μόνο το 1/3 του κόστους της εκπαίδευσης των προσφύγων. Επίσης, το 2015, μαθητές με μεταναστευτικό υπόβαθρο σε χώρες υψηλού εισοδήματος ήταν 32% λιγότερο πιθανό, σε σχέση με τους ντόπιους, να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες σε γλώσσα, μαθηματικά και επιστήμες.
Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, το στοιχείο ότι, μεταξύ εκείνων που έχουν τριτοβάθμια εκπαίδευση σε πλούσιες χώρες, πάνω από το 1/3 των μεταναστών, αλλά μόνο το 1/4 των ντόπιων, είχαν επιπλέον προσόντα από εκείνα που απαιτεί η θέση εργασίας τους.
Η εκπαίδευση των προσφύγων στην Ελλάδα
«Καταφέραμε να κάνουμε ομαλότερη την ένταξη των παιδιών προσφύγων στην ελληνική κοινωνία μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας», δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας, Μερόπη Τζούφη, και πρόσθεσε ότι η εκπαίδευση αποτελεί το μεγαλύτερο όπλο απέναντι στη μισαλλοδοξία και τα στερεότυπα.
Σημειώνεται ότι από το 2016 δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα οι δομές εκείνες που επέτρεψαν σε παιδιά πρόσφυγες να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Γκέλη Αρώνη, προϊσταμένη του Τμήματος Συντονισμού και Παρακολούθησης Εκπαίδευσης Προσφύγων του υπουργείου Παιδείας, κατά τη σχολική χρονιά 2016-17 περίπου 3.000 μαθητές από 33 Κέντρα Φιλοξενίας έκαναν μαθήματα, ενώ 1.500 εντάχθηκαν σε τάξεις υποδοχής στα σχολεία.
Το 2017-18, περίπου 8.000 μαθητές συνολικά παρακολούθησαν μαθήματα, ενώ φέτος ο αριθμός των εγγεγραμμένων προσφύγων μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ανέρχεται στους 12.470.