Τις πύλες του ανοίγει σήμερα Τρίτη το συνέδριο «Posidonia Sea Tourism Forum 2019» όπου εκπρόσωποι από τις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου MSC Cruises, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, Holland America Group, Silversea Cruises, Disney Cruise Line, Fred Olsen Cruise Line και Celestyal Cruises θα παρουσιάσουν τα σχέδιά τους και θα συναντηθούν με εκπροσώπους περιφερειακών λιμανιών και προορισμών. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι διοργανωτές η χώρα μας να αναμένει αύξηση 7,5% σε προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων την εφετινή σεζόν.

Παράλληλα θα υπάρχουν στον χώρο αρκετά περίπτερα εκθετών από οργανισμούς λιμένων, επιχειρήσεις με εξοπλισμούς ενώ ξεχωρίζουν τα περίπτερα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του «εκπτωτικού χωριού» McArthurGlen Designer Outlet Athens στα Σπάτα με στόχο να συμπεριληφθούν τα επόμενα χρόνια στα εκδρομικά πακέτα για τους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων.

Ενα από τα βασικά θέματα που θα απασχολήσει τους συμμετέχοντες στο συνέδριο είναι η επανένταξη των τουρκικών λιμανιών στα δρομολόγια των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας και η αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και η επιστροφή της Disney Cruise Line. Όπως αναφέρει ο διευθύνοντας σύμβουλος της «Εκθέσεις Ποσειδώνια ΑΕ» κ. Θεόδωρος Βώκος «έπειτα από μια παρατεταμένη περίοδο γεωπολιτικών αναταραχών, οι προοπτικές για την περιοχή μας επιτέλους δείχνουν ευοίωνες και αναμένονται θετικές εξελίξεις τόσο στον τομέα της κρουαζιέρας όσο και του yachting».

Επίσης ο κ. Βώκος υπογράμμισε πως το γεγονός ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας επιστρέφουν από εφέτος στην Τουρκία συνεπάγεται συνολικά οφέλη για την Ανατολική Μεσόγειο, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να αυξάνουν τον αριθμό των πλοίων και δρομολογίων στην περιοχή μας και ήδη τα προγραμματισμένα calls για τη χώρα μας είναι αυξημένα κατά 7,5% για εφέτος.

Ακόμη εστίασε στην επιστροφή της Disney Cruises στην Ελλάδα το 2020, καθότι, όπως είπε, αναδεικνύει ότι η περιοχή μας είναι πλέον ιδανικός προορισμός για κρουαζιέρα, μια και όπως όλοι γνωρίζουν, η Disney Cruises «είναι η πρώτη εταιρεία που φεύγει και η τελευταία που επιστρέφει όταν μια περιοχή θεωρηθεί επισφαλής».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας κ. Θεόδωρος Κόντες ο οποίος σημείωσε ότι: «Οι προβλέψεις μας είναι ότι η ηρεμία που επικρατεί τελευταίως και τα μέτρα ασφαλείας που εφαρμόζονται θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του yachting στην περιοχή μας τα επόμενα, ελπίζουμε, πολλά χρόνια. Με ικανοποίηση παρακολουθούμε την κίνηση της κρουαζιέρας διεθνώς και την ανάπτυξη του στόλου με διάφορης χωρητικότητος μονάδες».

Επιπλέον, μετέφερε την ικανοποίηση των ανθρώπων του κλάδου για την αύξηση ζήτησης ως προορισμού της Ανατολικής Μεσογείου και πρόσθεσε ότι η σταθεροποίηση των μονάδων που έχουν προορισμό την Ασία και η περιορισμένη μετακίνηση πλέον πλοίων προς την ασιατική αγορά με αποτέλεσμα να παραμείνουν στην περιοχή μας είναι ένα ακόμη θετικό σήμα.

Στόχος είναι να υπάρχει κρουαζιέρα στη χώρα μας 365 ημέρες τον χρόνο, ανέφερε λέγοντας επιπροσθέτως ότι «για να το καταφέρουμε όμως αυτό χρειάζεται η βοήθεια λιμένων και κράτους όχι μόνο να βελτιωθούν υποδομές για ασφαλείς προσεγγίσεις αλλά να υπάρξει και μια ανταγωνιστική πολιτική σε κόστος και υπηρεσίες. Το Cruise & Stay πρόγραμμα αλλά και το Short Cruising σε διάφορες περιοχές με πιθανούς λιμένες εκκίνησης εκτός από τον Πειραιά, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, το Ηράκλειο και ίσως την Αλεξανδρούπολη ή την Καβάλα θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση».

Επίσης η εκπρόσωπος δημοσίων υποθέσεων Ανατολικής Μεσογείου, CLIA Europe κυρία Μαρία Δεληγιάννη είπε πως η κρουαζιέρα δεν έχει υπάρξει πιο δημοφιλής απ’ ό,τι είναι σήμερα.

Παρουσιάζοντας στοιχεία για την κίνηση έκανε λόγο για ανάπτυξη του κλάδου που είναι συνεχής. «Εκτιμάται ότι 30 εκατομμύρια τουρίστες θα ταξιδέψουν με κρουαζιερόπλοιο το 2019, το οποίο αποτελεί 5% αύξηση συγκριτικά με το 2018. Το 2018 σημειώθηκε σημαντική αύξηση των επιβατών κρουαζιέρας που ταξίδεψαν στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, η όποια άγγιξε το 8,5% με 746,000 επιβάτες, σηματοδοτώντας την απαρχή της επιστροφής της εμπιστοσύνης στην περιοχή» ανέφερε μεταξύ άλλων.

Επιπροσθέτως τόνισε ότι τα οικονομικά οφέλη της βιομηχανίας είναι τεράστια και με βάση τα στοιχεία της CLIA, η Ελλάδα δέχτηκε το 2017 πάνω από 4 εκατομμύρια επιβατοεπισκέψεις κρουαζιέρας που απέφεραν περίπου μισό δισ. έσοδα στη χώρα. Τόνισε επιπροσθέτως ότι οι καταναλώσεις των επιβατών κρουαζιέρας σταθερά αυξάνονται και, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδας, έχουν φτάσει τα €65 ανά επιβάτη σε κάθε τράνζιτ λιμάνι και τα διπλάσια, €139, σε κάθε λιμάνι επιβίβασης.

Κατά τη διάρκεια του διήμερου συνεδρίου Posidonia Sea Tourism Forum 2019 αναμένεται να συζητηθούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, οι συνεργασίες μεταξύ πλοίων, λιμανιών και προορισμών προς όφελος του αειφόρου τουρισμού, η δυνατότητα της περιοχής να προσφέρει προϊόντα κρουαζιέρας όλον τον χρόνο και ο συνολικός αντίκτυπος από την εντυπωσιακή αύξηση μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων.

Παράλληλα η Διεθνής Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας CLIA Europe και η Ενωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας MedCruise θα διοργανώσουν σημαντικές συναντήσεις με παράγοντες του κλάδου. Συνολικά εκτιμάται ότι το Posidonia Sea Tourism Forum θα προσελκύσει 600 και πλέον συνέδρους και εκθέτες από περισσότερες από 20 χώρες.

Επιπλέον, στο σεμινάριο που διοργανώνουν οι έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού (HEMEXPO) διευθυντές αγορών και τεχνικοί διευθυντές από τη Royal Caribbean Cruises και τη Silversea Cruises θα συζητήσουν διεξοδικά τις διαδικασίες προμηθειών του κλάδου με τους έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού που ενδιαφέρονται να προμηθεύσουν τη βιομηχανία κρουαζιέρας με τα προϊόντα τους.

Τέλος, και ο κλάδος του yachting θα βρίσκεται στα βασικά θέματα της ατζέντας του φόρουμ, με επίκεντρο τις μαρίνες και ειδικότερα τις διαδικασίες για επιτυχημένες ιδιωτικοποιήσεις, αλλά και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις σε υποδομές και ζητήματα νομοθετικού πλαισίου.