«Υπόσχομαι, ότι κάθε φορά που θα έχουμε ένα σημαντικό βήμα στο έργο του μετρό (της Θεσσαλονίκης) -είτε αφορά τον εξοπλισμό όπως είναι οι συρμοί είτε αφορά τους σταθμούς- θα έρχομαι και ας γράφουν κάθε φορά ότι κάνουμε εγκαίνια» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης.
Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης στο συγκεκριμένο ζήτημα, ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι «έχουν πραγματικά θράσος, να μιλούν και να κάνουν κριτική» και πρόσθεσε ότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης «έχουν υποφέρει από αυτούς τους ανθρώπους, που κάποτε άνοιξαν μία τρύπα και είπαν ότι από αυτό το κανάλι θα τελειώσει το έργο». Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε «στα θλιβερά πεπραγμένα του παλαιοκομματισμού για το συγκεκριμένο έργο» λέγοντας: «Έδωσαν εκατοντάδες εκατομμύρια για να είναι σταματημένο το έργο. Άφησαν την κοινοπραξία των εργοληπτών να διεκδικεί για το 30% του έργου το 2015, 1,15 δισεκατομμύρια ευρώ. Περισσότερα δηλαδή από ότι ολόκληρη η σύμβαση του έργου και σήμερα κάνουν κριτική».
Για το συμβάν αυτό καθ΄αυτό που αφορά τα γκράφιτι, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι «η κοινοπραξία του μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία, σύμφωνα με τον νόμο είναι υπεύθυνη για τη φύλαξη και την ασφάλεια στο αμαξοστάσιο, ξεκίνησε ήδη την αποκατάσταση βαγονιών». Εξάλλου, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει, ότι σε κάθε περίπτωση το γκράφιτι είναι μία έκφραση καλλιτεχνικής δημιουργίας, εξηγώντας ότι θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στη «νεολαία μας να έχουν μία δημιουργική, αν θέλετε, ενασχόληση και μέσα στον αστικό ιστό». Πρόσθεσε, ότι υπάρχουν «σημεία δομημένου χώρου, που θα μπορούσαν να αλλάξουν δημιουργικά μέσα από μία πολιτική που θα επιτρέψει ή να ομορφύνουν και οι γειτονιές μας και οι χώροι μας και κτίρια τα οποία είναι χάλια.
Σε ερώτηση γιατί η ηλεκτροκίνηση άργησε τόσα χρόνια, ο υπουργός απάντησε: «Υπήρχαν νησίδες στον παλαιοκομματισμό που ήταν απροσπέλαστες. Δύο από αυτές ήταν ο ΟΑΣΘ και ο σιδηρόδρομος σε εθνικό επίπεδο».
Όπως τόνισε η κατάτμηση του Ελληνικού Σιδηροδρόμου σε πέντε εταιρείες, και οι βαριές κατηγορίες και υποχρεώσεις της χώρας έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ, ύψους 16 δισεκατομμυρίων ευρώ, αλλά και η επέκταση της σύμβαση του ΟΑΣΘ, είναι ζητήματα «που φέρουν τη σφραγίδα της Νέας Δημοκρατίας και του σημερινού της αντιπροέδρου και του τότε αρμόδιου υπουργού Κωστή Χατζηδάκη». Πρόσθεσε πως «σήμερα, ο Κωστής Χατζηδάκης είναι αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, παρουσιάζει το πρόγραμμα των μεταφορών με τον κύριο Μητσοτάκη και θα τον καλέσετε φαντάζομαι κάποια στιγμή να σας πει και για την επέκταση της σύμβασης του ΟΑΣΘ, σε σχέση με το μετρό, που τα συμφέροντα του ιδιωτικού ΟΑΣΘ ήταν να μην τελειώσει πότε το μέτρο. Αναφέρομαι στη σύμβαση του 2008 που επεκτάθηκε, ενώ έληγε το 2010. Το 2010 δεν πήρε το ελληνικό Δημόσιο πίσω την κινητή και ακίνητη περιουσία όπως προβλεπόταν από τη σύμβαση του 2001 και επεκτάθηκε μέχρι να λήξει και να ολοκληρωθεί το έργο του μετρό και οι επεκτάσεις του».
Για τον ΟΣΕ, ανέφερε ότι «υπήρχε συγκεκριμένη επιλογή. Έγιναν σποραδικά ηλεκτρονικά συστήματα και τμηματική ηλεκτροκίνηση. Όταν η ΕΡΓΟΣΕ υλοποιούσε αυτά τα έργα, ο ΟΣΕ δεν τα παραλάμβανε. Στη συνέχεια συγκεκριμένα κυκλώματα απαξίωναν αυτόν τον εξοπλισμό, κλεβόταν αυτός ο εξοπλισμός, δεν λειτουργούσε και έτσι φτάσαμε το 2015 να μην έχουμε τίποτα, ούτε εργολαβίες σε εξέλιξη για βαριές υποδομές».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ