Τα προβλήματα στο σύστημα προειδοποίησης για θέματα ασφαλείας του πιλοτηρίου ήταν γνωστά περίπου έναν χρόνο πριν το ζήτημα αρχίζει να τραβάει την προσοχή με την συντριβή του Boeing 737 Max στην Ινδονησία, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.
Όπως σημειώνει η εφημερίδα, επικαλούμενη κυβερνητικούς αξιωματούχους και φορείς της αγοράς, ακόμη και μετά το δυστύχημα, η κατασκευάστρια αεροσκαφών έδωσε σε ορισμένες αεροπορικές εταιρείες και πιλότους μερικές, και καθόλου συνεπείς εξηγήσεις.
Η WSJ τονίζει πως μόνο μετά και την δεύτερη αεροπορική τραγωδία στην Αιθοπία, περίπου πέντε μήνες μετά την πρώτη, η Boeing άρχισε να αποκαλύπτει περισσότερα στις αεροπορικές για το πρόβλημα. Μάλιστα απέφευγε να αποκαλύψει δημοσίως το σφάλμα λογισμικού, που βρίσκεται πίσω από το πρόβλημα, για ακόμη έξι εβδομάδες.
Η μεγάλη απόσταση από τη στιγμή που η Boeing εντόπισε το πρόβλημα έως τελικά να μοιραστεί πληροφορίες δεν είχε γίνει μέχρι στιγμής γνωστή. Το γεγονός αυτό εγείρει ερωτηματικά στους υπευθύνους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για το πόσο ειλικρινής είναι ο αεροναυπηγικός κολοσσός σχετικά και άλλα προβλήματα, που ενδεχομένως να αντιμετωπίζει, αναφέρει το ρεπορτάζ.
Να σημειωθεί ότι έχει ανοίξει ποινική έρευνα ως προς το κατά πόσο η Boeing παραπλάνησε ρυθμιστικές αρχές ή πελάτες. Στο πλαίσιο αυτό την περασμένη εβδομάδα οι ερευνητές ζητούσαν απαντήσεις στο πώς τα αεροσκάφη MAX εξασφάλισαν την έγκριση για πτήσεις και στο εάν και πώς εμπλέκονται στην διαδικασία στελέχη της εταιρείας.