Οι Αρχές της Σρι Λάνκα, προχώρησαν στο κλείσιμο των περισσότερων Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, μετά τις φονικές επιθέσεις που στέρησαν τη ζωή σε περισσότερους από 200 πολίτες. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, στόχος ήταν να περιοριστεί η διασπορά ψευδών πληροφοριών και ειδήσεων σχετικά με τους δράστες και την κατάσταση που επικρατεί στα σημεία των επιθέσεων.
Ανάμεσα στις υπηρεσίες που «μπλοκαρίστηκαν» ήταν τo Facebook, YouTube, WhatsApp, Instagram, Snapchat, Viber. Εκτός των παραδοσιακών Social Media, οι χρήστες αποκλείστηκαν και από πλατφόρμες επικοινωνίας μέσω του διαδικτύου όπως π.χ το Viber, γεγονός που έφερε ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία στους κατοίκους της Σρι Λάνκα.
Ο Υπουργός Άμυνας, έσπευσε να τονίσει ότι το κλείδωμα των Μέσων θα διαρκέσει «όσο χρειαστεί» ώστε η έρευνα να φτάσει σε σαφή συμπεράσματα για το προφίλ και τα κίνητρα των δραστών.
Ειδικοί από όλο τον κόσμο, σημειώνουν ότι τα Social Media, μπορούν μεν να αποτελέσουν χώρο διασποράς fake news, δεν παύουν όμως να λειτουργούν ως μια τεράστια βάση πληροφοριών που μπορεί κανείς να δημοσιεύσει σχετικά βίντεο, φωτογραφίες κ.α.
Με τους χρήστες – πολίτες να μην έχουν μια βάση ώστε να αναρτήσουν όσο υλικό έχουν συγκεντρώσει, εν προκειμένω για μια βομβιστική επίθεση, δημιουργείται ένα κενό επικοινωνίας ανάμεσα σε Αρχές και πολίτες.
Την ίδια ώρα, στην αδυναμία διαμοιρασμού της πληροφορίας, προστέθηκε και το αίσθημα πανικού των πολιτών, καθώς ήταν ανήμποροι να επικοινωνήσουν με φίλους και συγγενείς, μέσα σε χαοτικές και πρωτόγνωρες στιγμές.
Αυτή, δεν ήταν η πρώτη φορά που τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, υπέστησαν αποκλεισμό στην Σρι Λάνκα καθώς αυτός είχε επαναληφθεί τον Μάρτιο του 2018. Τότε, η κυβέρνηση αποφάσισε την απενεργοποίησή τους, λόγω υποψιών ότι το WhatsApp, χρησιμοποιούταν από αντι-μουσουλμανικές οργανώσεις εντός της χώρας.