Στο Ντουμπρόβνικ της Κροατίας θα μεταβεί την Παρασκευή 12 Απριλίου ο Αλέξης Τσίπρας προκειμένου να παραστεί στις εργασίες της 8ης Συνόδου Κορυφής Κρατών της Κεντρικής, Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, γνωστής και ως «Πρωτοβουλία 16+1».
Σύμφωνα με ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στις 10:00 το πρωί της Παρασκευής (τοπική ώρα), ενώ στη συνέχεια, στις 11:00 θα συμμετάσχει στη συνάντηση της Ολομέλειας της «Πρωτοβουλίας 16+1» και περίπου στις 12:30 θα κάνει δηλώσεις προς τους εκπροσώπους του Τύπου.
Συνάντηση με Ράμα
Στο περιθώριο της Συνόδου, ο Έλληνας πρωθυπουργός θα έχει διμερή συνάντηση με τον Αλβανό ομόλογό του, Έντι Ράμα.
Η συνάντηση κρίνεται ως ιδιαιτέρως σημαντική έπειτα από τα τελευταία γεγονότα που συνέβησαν στη γειτονική χώρα, σχετικά με τη δήμευση των περιουσιών των Ελλήνων στη Χειμάρρα, πράξη η οποία ανακλήθηκε από τον Αλβανό πρωθυπουργό λίγο αργότερα.
Η προσχώρηση της Ελλάδας στην «Πρωτοβουλία 16+1»
Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, η Ελλάδα αναμένεται να προσχωρήσει στην πρωτοβουλία δημιουργώντας τους «17+1».
Στο Ντουμπρόβνικ δεν αποκλείεται η Ελλάδα να προσχωρήσει και τυπικά, ωστόσο η κινεζική κυβέρνηση υπενθυμίζει ότι και οι 16 χώρες θα πρέπει να συμφωνήσουν στη συμμετοχή της Ελλάδας.
«Για τις Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Κροατία, Τσεχία, Ουγγαρία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Μαυροβούνιο, Βόρεια Μακεδονία, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία και Σλοβενία η διήμερη σύνοδος καλλιεργεί προσδοκίες. Επειδή όμως ανάμεσα στις χώρες βρίσκονται και 11 κράτη-μέλη της ΕΕ, τόσο οι Βρυξέλλες, όσο και το Βερολίνο επιρρίπτουν στους κινέζους ότι με την πρωτοβουλία τους προσπαθούν να βάλλουν σφήνες στην ΕΕ. Οι Βρυξέλλες αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό την υπογραφή συμφωνών συνεργασίας μεταξύ Κίνας και Πορτογαλίας, Βουλγαρίας, Κροατίας, Τσεχίας, Ελλάδας, Πολωνίας, Σλοβακίας, Σλοβενίας, Ουγγαρίας, Μάλτας, αλλά και των βαλτικών χωρών στο πλαίσιο της δημιουργίας του «Νέου Δρόμου του Μεταξιού». 900 δισ. δολάρια σκοπεύει να δαπανήσει το Πεκίνο στην κατασκευή υποδομής από την Ασία μέχρι την Ευρώπη» συμπληρώνει η Deutsche Welle στο δημοσίευμά της.