Βρέθηκαν τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους Boeing των Αιθιοπικών Αερογραμμών που συνετρίβη το μεσημέρι της Κυριακής, στοιχίζοντας τη ζωή σε 157 ανθρώπους.
Σύμφωνα με πληροφορίες της κρατικής τηλεόρασης της Αιθιοπίας, οι Αιθιοπικές Αερογραμμές ανακοίνωσαν ότι ανασύρθηκαν τα δύο μαύρα κουτιά. Πρόκειται για τον καταγραφέα των συνομιλιών μεταξύ του πληρώματος στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, αλλά και τον καταγραφέα ψηφιακών δεδομένων πτήσης από τα διάφορα συστήματα του αεροσκάφους.
Το αεροπλάνο συνετρίβη λίγα λεπτά μετά την απογείωσή της από το αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα, με αποτέλεσμα οι 157 επιβάτες και του και τα μέλη του πληρώματος να βρουν τραγικό θάνατο.
Τα αίτια που προκάλεσαν την συντριβή του αεροσκάφους διερευνώνται, ενώ σύμφωνα με την αεροπορική εταιρία, το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν είχε ιστορικό τεχνικών προβλημάτων.
Ωστόσο, το νέο δυστύχημα με την εμπλοκή αεροσκάφους Boeing 737 MAX 8 εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια του αναφερόμενου αναβαθμισμένου μοντέλου, καθώς ένα αεροσκάφος παρόμοιου τύπου είχε συντριβεί τον περασμένο Οκτώβριο στην Ινδονησία.
Και στις δύο περιπτώσεις, τα ολοκαίνουρια αεροπλάνα λίγα λεπτά μετά την απογείωσή τους βυθίστηκαν σε μια θανατηφόρα κάθοδο.
Ποιο είναι το Boeing 737 Max;
Είναι η τελευταία γενιά του Boeing 737, ένα είδος αεροσκάφους που πετάει από τη δεκαετία του 1960. Υπάρχουν τέσσερα είδη Maxes στον στόλο, αριθμημένα 7, 8, 9 και 10. Η σειρά 8, η οποία συμμετείχε στις συντριβές στην Ινδονησία και την Αιθιοπία, έχει πετάξει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο.
Το 737 Max χρησιμοποιείται κυρίως για πτήσεις μικρής και μεσαίας διάρκειας, αλλά μερικές αεροπορικές εταιρείες το πετούν μεταξύ της Βόρειας Ευρώπης και της Ανατολικής Ακτής των Ηνωμένων Πολιτειών. Είναι πιο αποδοτική σειρά από πλευράς καυσίμων και έχει μεγαλύτερο εύρος από τις προηγούμενες εκδόσεις του 737.
Η πτήση την Κυριακή ταξίδευε από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, την Αντίς Αμπέμπα, στο Ναϊρόμπι της Κένυας.
Τι είχε γίνει στην πτήση της Lion Air;
Είναι πολύ νωρίς για να πούμε εάν τα αίτια της συντριβής της Αιθιοπικής Αεροπορίας ήταν τα ίδια ή παρόμοια με εκείνα της συντριβής του αεροπλάνου της Lion Air στην Ινδονησία πέρυσι.
Αλλά υπάρχουν κάποιες αρχικές ομοιότητες: Την Κυριακή, η πτήση έχασε επαφή περίπου έξι λεπτά μετά την απογείωση. Ο πιλότος είχε πάρει άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα, σύμφωνα με την Ethiopian Airlines, η οποία εκμεταλλεύτηκε την πτήση. Αλλά το αεροπλάνο κατέβηκε κοντά στο Bishoftu, περίπου 35 μίλια νοτιοανατολικά της Αντίς Αμπέμπα.
Στην υπόθεση της Lion Air, η συντριβή αφορούσε ένα αεροπλάνο που έπεσε λίγα λεπτά μετά την απογείωση και αφού ο πιλότος ζήτησε άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο.
Οι έρευνες από τις ινδονησιακές και αμερικανικές αεροπορικές αρχές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η απότομη κατάδυση του αεροσκάφους της Lion Air θα μπορούσε να προκληθεί από το ενημερωμένο λογισμικό Boeing, το οποίο προοριζόταν να εμποδίσει το σταμάτημα, αλλά αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει το αεροπλάνο σε θανατηφόρα κάθοδο εάν οι υψομετρικές και γωνιακές πληροφορίες που δίνονταν στο σύστημα του υπολογιστή ήταν λανθασμένες.
Η αλλαγή στο σύστημα ελέγχου πτήσης, που μπορεί να αντικαταστήσει τις χειροκίνητες κινήσεις στο μοντέλο Max, δεν εξηγήθηκε στους πιλότους, σύμφωνα με ορισμένα συνδικάτα πιλότων, που αντέδρασαν στο νέο αυτό λογισμικό.
Μετά από αυτή τη συντριβή, η Boeing δήλωσε ότι συνεχίζει «να αξιολογεί την ανάγκη για λογισμικό ή άλλες αλλαγές καθώς μάθαμε περισσότερα από τη διεξαγόμενη έρευνα».