Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές αποφάσισαν να κρατήσουν στο έδαφος τα Boeing Co 737 MAX 8 του στόλου της, μία ημέρα μετά την συντριβή αεροσκάφους της αυτού του τύπου με 157 επιβαίνοντες, ενημερώνει η εταιρεία με ανάρτηση στον λογαριασμό της στο Twitter.
«Μολονότι δεν γνωρίζουμε ακόμη τα αίτια της συντριβής, αποφασίσαμε να κρατήσουμε στο έδαφος τον συγκεκριμένο στόλο αεροσκαφών μας ως μέτρο επιπλέον προφυλάξεων» αναφέρει η αεροπορική εταιρεία.
Ο αιθιοπικός αερομεταφορέας διαθέτει άλλα τέσσερα 737 MAX 8, εξόν του αεροσκάφους που συνετρίβη χθες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα παρακολούθησης τροχιάς αεροπλάνων FlightRadar 24.
Σήμερα, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, και η Κίνα διέταξε τη διακοπή πτήσεων των αεροσκαφών τύπου 737 MAX 8 που διαθέτουν οι αερογραμμές της, έπειτα από τη δεύτερη πτώση αεροσκάφους του αυτού τύπου μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο παρόμοιο τραγικό περιστατικό σημειώθηκε με αεροπλάνο της ινδονησιακής Lion Air.
Εγείρονται λοιπόν εύλογα ερωτήματα για το αν η σειρά Boeing 737 Max είναι προβληματική. Αυτή ήταν η δεύτερη φορά σε λιγότερο από έξι μήνες που αυτό το συγκεκριμένο μοντέλο αεροπλάνου είχε εμπλακεί σε ένα καταστροφικό ατύχημα.
Το αεροπλάνο, ένα Boeing 737 Max 8, ήταν το ίδιο μοντέλο που συνετρίβη στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο, σκοτώνοντας 189 άτομα. Και στις δύο περιπτώσεις, τα ολοκαίνουρια αεροπλάνα λίγα λεπτά μετά την απογείωσή τους βυθίστηκαν σε μια θανατηφόρα κάθοδο.
Η έρευνα και στις δύο περιπτώσεις συνεχίζεται, αλλά η τελευταία συντριβή ανανέωσε τις ερωτήσεις σχετικά με την ασφάλεια του 737 Max, το οποίο η Boeing αποκάλυψε το 2017 και πουλήθηκε ως αποδοτική από πλευράς καυσίμου τεχνολογικά προηγμένη αναβάθμιση στο δημοφιλές 737.
Το 737 Max έγινε το ταχύτερα πωλούμενο αεροπλάνο στην ιστορία της Boeing, ανέφερε η εταιρεία στην ιστοσελίδα της και χρησιμοποιείται από αεροπορικές εταιρίες σε όλο τον κόσμο. Το αεροπλάνο, ένα Boeing 737 Max 8, ήταν το ίδιο μοντέλο που συνετρίβη στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο, σκοτώνοντας 189 άτομα.
Και στις δύο περιπτώσεις, τα ολοκαίνουρια αεροπλάνα λίγα λεπτά μετά την απογείωσή τους βυθίστηκαν σε μια θανατηφόρα κάθοδο.
Η έρευνα και στις δύο περιπτώσεις συνεχίζεται, αλλά η τελευταία συντριβή ανανέωσε τις ερωτήσεις σχετικά με την ασφάλεια του 737 Max, το οποίο η Boeing αποκάλυψε το 2017 και πουλήθηκε ως αποδοτική από πλευράς καυσίμου τεχνολογικά προηγμένη αναβάθμιση στο δημοφιλές 737.
Το 737 Max έγινε το ταχύτερα πωλούμενο αεροπλάνο στην ιστορία της Boeing, ανέφερε η εταιρεία στην ιστοσελίδα της και χρησιμοποιείται από αεροπορικές εταιρίες σε όλο τον κόσμο.
Ποιο είναι το Boeing 737 Max;
Είναι η τελευταία γενιά του Boeing 737, ένα είδος αεροσκάφους που πετάει από τη δεκαετία του 1960. Υπάρχουν τέσσερα είδη Maxes στον στόλο, αριθμημένα 7, 8, 9 και 10. Η σειρά 8, η οποία συμμετείχε στις συντριβές στην Ινδονησία και την Αιθιοπία, έχει πετάξει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο.
Το 737 Max χρησιμοποιείται κυρίως για πτήσεις μικρής και μεσαίας διάρκειας, αλλά μερικές αεροπορικές εταιρείες το πετούν μεταξύ της Βόρειας Ευρώπης και της Ανατολικής Ακτής των Ηνωμένων Πολιτειών. Είναι πιο αποδοτική σειρά από πλευράς καυσίμων και έχει μεγαλύτερο εύρος από τις προηγούμενες εκδόσεις του 737.
Η πτήση την Κυριακή ταξίδευε από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, την Αντίς Αμπέμπα, στο Ναϊρόμπι της Κένυας.
Τι είχε γίνει στην πτήση της Lion Air;
Είναι πολύ νωρίς για να πούμε εάν τα αίτια της συντριβής της Αιθιοπικής Αεροπορίας ήταν τα ίδια ή παρόμοια με εκείνα της συντριβής του αεροπλάνου της Lion Air στην Ινδονησία πέρυσι.
Αλλά υπάρχουν κάποιες αρχικές ομοιότητες: Την Κυριακή, η πτήση έχασε επαφή περίπου έξι λεπτά μετά την απογείωση. Ο πιλότος είχε πάρει άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα, σύμφωνα με την Ethiopian Airlines, η οποία εκμεταλλεύτηκε την πτήση. Αλλά το αεροπλάνο κατέβηκε κοντά στο Bishoftu, περίπου 35 μίλια νοτιοανατολικά της Αντίς Αμπέμπα.
Στην υπόθεση της Lion Air, η συντριβή αφορούσε ένα αεροπλάνο που έπεσε λίγα λεπτά μετά την απογείωση και αφού ο πιλότος ζήτησε άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο.
Οι έρευνες από τις ινδονησιακές και αμερικανικές αεροπορικές αρχές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η απότομη κατάδυση του αεροσκάφους της Lion Air θα μπορούσε να προκληθεί από το ενημερωμένο λογισμικό Boeing, το οποίο προοριζόταν να εμποδίσει το σταμάτημα, αλλά αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει το αεροπλάνο σε θανατηφόρα κάθοδο εάν οι υψομετρικές και γωνιακές πληροφορίες που δίνονταν στο σύστημα του υπολογιστή ήταν λανθασμένες.
Η αλλαγή στο σύστημα ελέγχου πτήσης, που μπορεί να αντικαταστήσει τις χειροκίνητες κινήσεις στο μοντέλο Max, δεν εξηγήθηκε στους πιλότους, σύμφωνα με ορισμένα συνδικάτα πιλότων, που αντέδρασαν στο νέο αυτό λογισμικό.
Μετά από αυτή τη συντριβή, η Boeing δήλωσε ότι συνεχίζει «να αξιολογεί την ανάγκη για λογισμικό ή άλλες αλλαγές καθώς μάθαμε περισσότερα από τη διεξαγόμενη έρευνα». Δεν ήταν σαφές εάν η εταιρεία είχε κάνει αλλαγές.
Σε δήλωσή της την Κυριακή, η Boeing δήλωσε ότι ήταν «βαθιά λυπημένη» για τη συντριβή της πτήσης 302 της Αιθιοπικής Αεροπορίας.
«Μια τεχνική ομάδα της Boeing είναι έτοιμη να παράσχει τεχνική βοήθεια κατόπιν αιτήματος και υπό την καθοδήγηση του αμερικανικού συμβουλίου ασφαλείας των μεταφορών των ΗΠΑ» ανέφερε η εταιρεία.
Ποιες αεροπορικές εταιρείες πετούν το Max;
Εκτός από την Ethiopian Airlines, η οποία έχει φήμη στην Αφρική ότι διαθέτει νεότερο στόλο από άλλες αεροπορικές εταιρείες, και η Lion Air, μια ινδονησιακή αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους με μακρά ιστορία προβλημάτων συντήρησης, πολλές αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν αυτό το μοντέλο.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι αμερικανοί αερομεταφορείς, οι Southwest Airlines και οι United Airlines είναι όλοι οι φορείς εκμετάλλευσης, χρησιμοποιώντας τα 737 Max σε δρομολόγια όπως το Μαϊάμι-Νέα Υόρκη και το Ντάλας-Σικάγο. Άλλοι σημαντικοί αερομεταφορείς σε όλο τον κόσμο περιλαμβάνουν τις Aerolíneas Argentinas, Air China, Icelandair και LOT Polish Airlines…