Eντός της ημέρας αναμένεται η απόφαση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) που εξέτασε την Τρίτη τις υποχρεωτικές επενδύσεις από τον ΟΛΠ ύψους 293,7 εκατ.ευρώ. Η συνεδρίαση της Επιτροπής πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστου Λαμπρίδη.
Συνολικά, οι επενδύσεις που πρόκειται να πραγματοποιήσει η Cosco υποχρεωτικές και πρόσθετες ανέρχονται στο ποσό των περίπου 580 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 293,7 εκατ. ευρώ είναι υποχρεωτικές.
Στις υποχρεωτικές περιλαμβάνεται η επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη, η επισκευή γερανογεφυρών στοιβασίας(έχει ολοκληρωθεί),η μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, η υπόγεια οδική διασύνδεση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με πρώην χώρο ΟΔΔΥ, η κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών(έχει ολοκληρωθεί) η επέκταση του σταθμού αυτοκινήτων στο λιμάνι του Ηρακλέους αλλά και η βελτίωση των δομών της ναυπηγοεπισκευής (δύο πλωτές δεξαμενές)
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΣΑΛ αναμένεται να προχωρήσει στην έγκριση των υποχρεωτικών επενδύσεων του λιμανιού, οι οποίες θα πρέπει να έχουν γίνει έως το 2021, προκειμένου να μεταβιβασθεί στην Cosco και το υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, εκτός από το 51% που απέκτησε το 2016.
Το πρωί της Τρίτης στην ακρόαση των εκπροσώπων των φορέων που τοποθετήθηκαν στο πρώτο μέρος είναι «όχι» στη δημιουργία εμπορικού κέντρου μέσα στο λιμάνι τύτου «mall», ενώ τέθηκε για ακόμα μία φορά η έλλειψη Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για κάθε έργο που θα γίνει και μπορεί να περιλαμβάνει το κυκλοφοριακό, τη μέτρηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης ή του θορύβου, κ.ά.
Για την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας τέθηκε θέμα τεκμηρίωσης γιατί θα πρέπει να γίνει η συγκεκριμένη επένδυση από πλευράς ΟΛΠ, ενώ ζητήθηκε μελέτη σκοπιμότητας.
Το επενδυτικό πρόγραμμα (master plan) του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς παρέμενε «βαλτωμένο» επί πολλούς μήνες
Τα στελέχη του ΟΛΠ ανέμεναν την συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων προκειμένου να δώσει το «πράσινο φως» και να αρχίσει η δρομολόγηση των έργων προκειμένου να μπουν οι βάσεις για τις υποχρεωτικές επενδύσεις το 2019. Ανάμεσα στις επενδύσεις που έχει προαναγγείλει είναι και η επέκταση των προβλητών για κρουαζιερόπλοια καθώς στόχος του Οργανισμού είναι τόσο το επόμενο έτος όσο και τα προσεχή χρόνια να αποτελέσει ο Πειραιάς τη «βάση» – homeport για ακόμα περισσότερα κρουαζιερόπλοια.
Υπενθυμίζεται πως το Συμβούλιο της Επικρατείας ανέστειλε προσωρινά τη διαδικασία του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου για την επέκταση του λιμένα προκειμένου να μπορεί να «φιλοξενεί» κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς μετά από προσφυγή κατασκευαστικών εταιρειών.