Για «τεράστιο σκάνδαλο» στο τίμημα ανανέωσης της σύμβασης παραχώρησης για 20 επιπλέον έτη του Διεθνούς Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατηγορεί την κυβέρνηση το ΚΙΝΑΛ.
Σύμφωνα με άτυπη ενημέρωση της Χ. Τρικούπη «έχουν σοβαρές ευθύνες οι 5 Υπουργοί ΣΥΡΙΖΑ, μέλη της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων (Τσακαλώτος, Σταθάκης, Σπίρτζης, Αχτσιόγλου, Παπαδημητρίου)» καθώς αρχικά δημοσίευαν στο ΦΕΚ ότι για την Παράταση της συνεκμετάλλευσης, το αντίτιμο ήταν 483 εκατ. ευρώ ενώ οι ίδιοι υπουργοί στη συνέχεια, μετά από μόλις ένα χρόνο, αποδέχονται νέα τιμή σχεδόν 2,3 φορές μεγαλύτερη, ύψους 1,115 δισ. ευρώ μετά από εντολή της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΕ.
Μάλιστα οι κύκλοι του κόμματος καταγγέλλουν ότι «συνεδρίαζαν ταυτόχρονα δύο (!!!) Ολομέλειες της Βουλής, μία προβεβλημένη για τη Συνταγματική Αναθεώρηση και μία συγκεκαλυμμένη, για την Κύρωση της Παράτασης».
Το ΚΙΝΑΛ καταγγέλλει τους κυβερνητικούς χειρισμούς και καλεί την δικαιοσύνη να επιληφθεί του θέματος.
Σύμφωνα με το Κίνημα Αλλαγής το σκάνδαλο έγινε σε δύο φάσεις. Το πρώτο στάδιο του σκανδάλου είναι η υπό κοστολόγηση του δικαιώματος παράτασης της σύμβασης από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, κατά τουλάχιστον 630 εκατ. ευρώ. Το δεύτερο στάδιο του σκανδάλου είναι τελικά ότι ένα πολύ σημαντικό περιουσιακό στοιχείο της δημόσιας περιουσίας, πουλήθηκε χωρίς οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που την κύρωσαν και οι πρόθυμοι ακόλουθοί τους, αλλά πολύ περισσότερο οι έλληνες πολίτες, να έχουν στη διάθεσή τους οποιοδήποτε χειροπιαστό στοιχείο που να τεκμηριώνει πόσο πραγματικά έπρεπε να είναι το τίμημα της 20ετούς αυτής παραχώρησης. «Στο τεράστιο σκάνδαλο αυτό σκάνδαλο η ελληνική δικαιοσύνη δεν μπορεί να κλείσει τα μάτια», αναφέρει το Κίνημα Αλλαγής στο ενημερωτικό του σημείωμα.
Αποδίδει, επίσης, σοβαρές ευθύνες σε 5 υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ, μέλη της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων (Τσακαλώτος, Σταθάκης, Σπίρτζης, Αχτσιόγλου, Παπαδημητρίου) που υπέγραφαν και δημοσίευαν στο ΦΕΚ (Β’ 3294, 261/13.09.2017) ότι για την παράταση της συνεκμετάλλευσης, το αντίτιμο ήταν 483 εκατ. ευρώ.
«Οι ίδιοι υπουργοί στη συνέχεια, μετά από μόλις ένα χρόνο, αποδέχονται νέα τιμή σχεδόν 2,3 φορές μεγαλύτερη, ύψους 1,115 δισ. ευρώ μετά από εντολή της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΕ στην οποία ήταν υποχρεωμένοι να αποστείλουν για έλεγχο κι έγκριση την απόφασή τους», τονίζει.
Επίσης, καταλογίζει ευθύνες στη Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και τα 5 μέλη – εκπρόσωπους του ελληνικού δημοσίου που όπου έχουν διοριστεί στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελ. Βενιζέλος, από την κυβέρνηση του Α. Τσίπρα, προκειμένου να υπερασπίζονται το δημόσιο συμφέρον.
Εγκαλεί τον υπουργό Οικονομικών Ε. Τσακαλώτο, «επειδή αρνήθηκε να καταθέσει όσα έγγραφα που ζητήθηκαν και «κυρίως την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία εγκρίθηκε η νέα τιμή του 1,115 δισ. ευρώ ως «αγοραία» («market price») όσο και όλες τις υπόλοιπες εισηγήσεις κι εμπειρογνωμοσύνες που εισηγούνται την παλιά και τη νέα αυτή τιμή», όπως αναφέρει το Κίνημα Αλλαγής.
Το Κίνημα Αλλαγής υπογραμμίζει, τέλος, ότι η δική του πρόταση να προκηρυχθεί ανοικτός διεθνής διαγωνισμός του δικαιώματος παράτασης του Αεροδρομίου των Σπάτων, ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη του Ελληνικού Δημοσίου.
«Τέλος, ρωτάμε την ελληνική δικαιοσύνη: Ενδιαφέρεται για όλα όσα επίσημα και τεκμηριωμένα καταθέσαμε για την απόπειρα βλάβης του Δημόσιου συμφέροντος; Τι προτίθεται να πράξει;», αναφέρει το Κίνημα Αλλαγής.