Αποστολή στο Βερολίνο
Στην δεύτερη μέρα διεξαγωγής του, το φεστιβάλ Βερολίνου αρχίζει σιγά- σιγά να βρίσκει τους ρυθμούς του. Η πλατεία Ποτσντάμερ, η καρδιά του φεστιβάλ, είναι γεμάτη από κόσμο και τροχόσπιτα που προς στιγμήν σε αποπροσανατολίζουν με την ποικιλία λιχουδιών που προσφέρουν. Στην ηλιόλουστη γερμανική πρωτεύουσα (με κάποιες «πινελιές» συννεφιάς), πολύς κόσμος κάνει βόλτες με το φανελάκι, την ώρα που οι σκοτεινές αίθουσες γεμίζουν από θεατές διψασμένους για το καινούργιο.
Σκηνοθέτης με πείρα από φεστιβάλ και δη του Βερολίνου, ο Γάλλος Φρανσουά Οζόν παρουσίασε την Παρασκευή το μεσημέρι την τελευταία ταινία του, «Grace a Dieu» («Θέλημα Θεού»), που τον φέρνει για πέμπτη φορά στον συναγωνισμό για την Χρυσή Άρκτο. Εδώ, ο συνήθως «παιχνιδιάρης» σκηνοθέτης (γνωστός για τις «Οκτώ γυναίκες», την «Πισίνα» και το «Angel») καταπιάνεται άφοβα με ένα εξαιρετικά καυτό θέμα, το οποίο είχε σοκάρει την γαλλική κοινωνία (και όχι μόνον) όταν έγινε γνωστό πριν από μερικά χρόνια: παιδοφιλία μέσα στους κύκλους της Καθολικής Εκκλησίας στη Λυών.
Όλα άρχισαν όταν ο Οζόν έγινε γνώστης ενός οργανισμού που δημιουργήθηκε από ανθρώπους οι οποίοι ως παιδιά κακοποιήθηκαν στη Λυών από έναν συγκεκριμένο ιερέα (στην κατασκήνωση). Μεγαλώνοντας αποφάσισαν να διεκδικήσουν δικαιοσύνη αλλά και να σταματήσουν την δράση του ιερέα που εξακολουθούσε να είναι ενεργός. Για να το καταφέρουν δημιούργησαν έναν οργανισμό, ενώ η υπόθεση βρίσκεται ακόμη στα δικαστήρια.
Για τις ανάγκες της ταινίας, ο Φ. Οζόν δούλεψε σαν δημοσιογράφος- κάτι που παραδέχθηκε ο ίδιος απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Βήματος. Αναζήτησε τα πραγματικά πρόσωπα, μίλησε ατέλειωτες ώρες μαζί τους και τους υποσχέθηκε ένα φιλμ που θα δικαίωνε τον σκοπό τους, κάτι που όντως πέτυχε.
Παρακολουθούμε τις ιστορίες τριών ανθρώπων που είναι μοιρασμένες με θαυμαστή ισορροπία, σε αντίστοιχα κεφάλαια. Το κάθε ένα έχει τον δικό του πρωταγωνιστή (Mελβίλ Πουπό, Ντενί Μενοσέ, Σουαν Αρλό) αλλά και τα τρία κεφάλαια συνδέονται αρμονικά μεταξύ τους, χάρη σε ένα υποδειγματικά γραμμένο σενάριο από τον ίδιο τον Οζόν. Ο σκηνοθέτης δεν ενδιαφέρεται για την δίκη που ακολούθησε («αυτά είναι ήδη γνωστά από τα ΜΜΕ» είπε) αλλά για τον ψυχισμό των ανθρώπων αυτών και το πως η κακοποίηση στη παιδική ηλικία έπαιξε ρόλο στην διαμόρφωση του χαρακτήρα τους.
(Η ταινία «Θέλημα Θεού» θα παιχτεί αργότερα στην Ελλάδα σε διανομή Filmtrade)