Στη δεκαετία του ’90 έγινε πασίγνωστη επειδή ακρωτηρίασε το πέος του συζύγου της. Σήμερα, ένα ντοκιμαντέρ και μια συνέντευξή της στους «New York Times» θυμίζουν εκείνα τα γεγονότα από τη δική της σκοπιά και τα επανεξετάζουν υπό το φως του κινήματος #MeToo.
Η Λορίνα Μπόμπιτ έκοψε με ένα μαχαίρι κουζίνας το πέος του Τζον Γουέιν Μπόμπιτ, την ώρα που αυτός κοιμόταν στις 23 Ιουνίου 1993. Μπήκε στο αυτοκίνητό της κρατώντας το πέος και το πέταξε από το παράθυρο σε ένα χωράφι. Αργότερα, είπε στους αστυνομικούς πού να ψάξουν να το βρουν και ο Τζον Μπόμπιτ υποβλήθηκε σε πολύωρη εγχείρηση για την επανασύνδεση του ακρωτηριασμένου οργάνου του.
«Ολοι πάντα επικεντρώνονταν σε αυτό» – το πέος του Τζον – «και κανείς δεν ενδιαφερόταν γιατί έκανα αυτό που έκανα» λέει η Λορίνα, που έχει ξαναπάρει το δικό της επίθετο, Γκάλο. Μετανάστρια από το Εκουαδόρ, υπέστη επί χρόνια συζυγική βία και τη μοιραία εκείνη νύχτα την είχε βιάσει ο άντρας της προτού αυτή «σπάσει» και πάρει το μαχαίρι.
Εκείνη την εποχή ο βιασμός μεταξύ συζύγων μόλις είχε αναγνωριστεί ως αδίκημα στις ΗΠΑ και πολλοί αρνούνταν ακόμη να παραδεχτούν ότι υφίστατο τέτοιος βιασμός. Σήμερα, η Λορίνα Γκάλο λέει ότι ο κόσμος ξεχνάει ότι η ίδια αθωώθηκε στη δίκη για τον ακρωτηριασμό του συζύγου της (για λόγους προσωρινής παραφροσύνης), ξεχνάει τους μάρτυρες που παρέλασαν στο δικαστήριο καταθέτοντας ότι είχαν δει επανειλημμένως μελανιές στα χέρια και στον λαιμό της, ότι η Λορίνα είχε καλέσει πολλές φορές την αστυνομία για βοήθεια και ότι ο Τζον κόμπαζε στους φίλους του ότι ανάγκαζε τη γυναίκα του να κάνει σεξ μαζί του. Εκτοτε ο Τζον έχει συλληφθεί αρκετές φορές για βία κατά γυναικών και έχει εκτίσει ποινή φυλάκισης για βία κατά δύο διαφορετικών γυναικών.
Η πράξη της 24χρονης τότε Λορίνα πήρε τέτοια έκταση παγκοσμίως που ανήκει πλέον στα αρχεία της ποπ κουλτούρας και ακόμη κάνει τους άντρες να ανατριχιάζουν. Αναφέρεται σε μυθιστόρημα του Φίλιπ Ροθ και σε στίχους του Εμινεμ. Σήμερα η Λορίνα, 49 ετών και ξανθιά, συνεχίζει να ζει στο Μάνασας της Βιρτζίνια, στην ίδια περιοχή όπου ζούσε και με τον Τζον.
Το 1994 πωλούνταν έξω από το δικαστήριο όπου δικάστηκε μπλουζάκια που έγραφαν «Η αγάπη πονάει» ενώ η σατιρική εκπομπή «Saturday Night Live» την καλούσε «να ζητήσει συγγνώμη από το πέος». Σήμερα, οι περισσότερες αντιδράσεις απέναντί της, όταν καταλαβαίνουν ότι πρόκειται για εκείνη τη Λορίνα, είναι θετικές.
Ο Τζον δεν έπαψε να προσπαθεί να ελέγξει τη ζωή της ούτε μετά τη δίκη. Συνέχισε για καιρό να εμφανίζεται στο κατάστημα περιποίησης νυχιών όπου εργαζόταν, ενώ ακόμη και σήμερα της στέλνει ερωτικές επιστολές. Το ντοκιμαντέρ «Λορίνα» θα προβληθεί σε τέσσερα επεισόδια από το Amazon στις 15 Φεβρουαρίου. Μετά τη δίκη, η Λορίνα πέρασε ένα σύντομο διάστημα σε ψυχιατρική κλινική και έπειτα επέστρεψε στη ζωή της ως μανικιουρίστα. Αργότερα έγινε κομμώτρια και μεσίτρια. Γράφτηκε στο κοινοτικό κολέγιο όπου γνώρισε τον συμφοιτητή της Ντέιβιντ Μπέλιγκερ, τον οποίο παντρεύτηκε και απέκτησαν μια κόρη, 13 χρόνων σήμερα. Δεν έχει βγει ραντεβού με κανέναν άλλον άντρα. «Πώς μπορείς να βγεις ραντεβού όταν είσαι εκείνη η Λορίνα;» λέει στους «New York Times».
Μιλώντας τόσα χρόνια με τις πελάτισσές της, συνειδητοποίησε πόσες είναι θύματα ενδοοικογενειακής βίας και πως «ό,τι συνέβη σε μένα θα μπορούσε να συμβεί σε κάθε γυναίκα που βρίσκεται σε απελπιστική κατάσταση».
Ο Τζον Γουέιν Μπόμπιτ έχει έκτοτε πρωταγωνιστήσει σε δύο ταινίες πορνό («John Wayne Bobbitt: Uncut» και «John Wayne Bobbitt’s Frankenpenis») και εμφανιζόταν στο σόου του κωμικού Χάουαρντ Στερν (ο οποίος κάποτε είχε πει: «Δεν το χάβω ότι τη βίαζε. Δεν είναι και τόσο όμορφη»). Η Λορίνα αρνήθηκε όλες τις προτάσεις για να γίνει ο ακρωτηριασμός ταινία ή τηλεοπτική σειρά. Αρνήθηκε και ένα εκατομμύριο δολάρια από το «Playboy» για να ποζάρει γυμνή.
Ολοι οι παραγωγοί που την πλησίαζαν δεν ήθελαν να επικεντρωθούν στην ενδοοικογενειακή βία, ο κόσμος δεν έβλεπε ως θύμα τη Λορίνα. Τα περισσότερα πορτρέτα την παρουσίαζαν σαν μια «τρελή, ζηλιάρα γυναίκα». Και ενώ πολλές γυναίκες την υπερασπίστηκαν και αναρωτήθηκαν τι της είχε κάνει ο Τζον για να τη φθάσει σε αυτό το σημείο, μερικές φεμινίστριες υποστήριξαν ότι έπληξε τον αγώνα τους κάνοντας τις γυναίκες να μοιάζουν διαταραγμένες.
«Κανείς δεν ενδιαφερόταν για οτιδήποτε άλλο εκτός από τον Τζον, την εγχείρησή του και την «απώλειά» του» λέει η Κιμ Α. Γκάντι, πρώην πρόεδρος της αμερικανικής Εθνικής Οργάνωσης Γυναικών. «Συχνά η προσέγγιση ήταν «Αυτό θέλατε πάντα εσείς οι φεμινίστριες…»».
Το ντοκιμαντέρ παρατηρεί ότι το 1994 ο Ο Τζέι Σίμπσον συνελήφθη και αργότερα αθωώθηκε για τον φόνο της πρώην συζύγου του Νικόλ Μπράουν και την ίδια χρονιά το Κογκρέσο πέρασε νόμο για τη βία κατά των γυναικών. Και διαπιστώνει ότι η δίκη της Λορίνα έπαιξε ρόλο στην αλλαγή της νομοθεσίας. Ο δημιουργός του ντοκιμαντέρ, Τζόσουα Ροφέ, την πλησίασε τον Δεκέμβριο του 2016 αλλά η Λορίνα δίσταζε να συμφωνήσει.
Το κίνημα #MeToo την έκανε να αποφασίσει ότι το κλίμα ήταν θετικό τώρα για να πει τη δική της εκδοχή της ιστορίας. Αλλωστε και άλλες υποθέσεις επανεξετάστηκαν πρόσφατα υπό το φως του #MeToo, όπως εκείνη της Μόνικα Λιουίνσκι με τον Μπιλ Κλίντον (για την οποία κυκλοφόρησε πρόσφατα το ντοκιμαντέρ «The Clinton Affair» – όπως σημειώνει η ίδια η Λιουίνσκι, κατάφερε επιτέλους να αλλάξει την ταμπέλα «Υπόθεση Λιουίνσκι» σε «Υπόθεση Κλίντον» και να τονίσει τη σεξουαλική παρενόχληση που δεχόταν από τον τότε πρόεδρο των ΗΠΑ).
Ο Ροφέ μεγάλωσε πιστεύοντας, όπως ο περισσότερος κόσμος, ότι «μια τρελή γυναίκα έκοψε το πέος του άντρα της σε μια κρίση εκδικητικότητας». Αλλά αργότερα θέλησε να ψάξει την ιστορία. Το ντοκιμαντέρ δεν παίρνει θέση. Αναμειγνύει σκηνές από το παρελθόν με σημερινές συνεντεύξεις της Λορίνα και του Τζον ο οποίος, από το σπίτι του στο Λας Βέγκας, υποστηρίζει ότι σχεδίαζε να χωρίσει τη Λορίνα και εκείνη τη νύχτα, όταν της αρνήθηκε να κάνουν σεξ, αυτή έπαθε αμόκ εκδικητικότητας και του έκοψε το πέος ενώ κοιμόταν.