Πόσο ασφαλή είναι τα φαγητά που αγοράζουμε ή τα προϊόντα ομορφιάς που χρησιμοποιούμε; Την απάντηση μπορεί κανείς να την πάρει άμεσα, φωτογραφίζοντας την ταμπέλα με τα συστατικά στη συσκευασία και στέλνοντάς τη στην ingred.io. Εκεί μαθαίνει την πιθανή επικινδυνότητα όσον αφορά τις αλλεργίες, την τοξικότητα, τον καρκίνο ή τους ερεθισμούς.
Η εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα ingred.io αναδείχτηκε νικήτρια του ελληνικού τελικού το βράδυ της Τρίτης στον διαγωνισμό κοινωνικής επιχειρηματικότητας Chivas Venture και θα συμμετάσχει στον παγκόσμιο τελικό τον Μάιο στο Αμστερνταμ, διεκδικώντας ανάμεσα σε είκοσι χώρες μέρος χρηματοδότησης ύψους 1 εκατομμυρίου δολαρίων.
«Μέσα σε ενάμιση χρόνο που λειτουργεί η ingred.io, έχουν κατεβάσει την εφαρμογή 33.000 χρήστες από όλο τον κόσμο», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η ιδρύτρια της ingred.io Ζωή Κουρνιά. «Δεν γνωρίζουμε πώς έγινε αυτό, ακόμα αναρωτιόμαστε πώς διαδόθηκε τόσο πολύ σε τόσο λίγο χρόνο».
Στην αρχή η κυρία Κουρνιά, που έχει σπουδάσει χημικός, μαζί με τα υπόλοιπα πέντε μέλη της ομάδας έφτιαξαν την εφαρμογή για τους εαυτούς τους: τους ενδιέφερε τι τρώνε. Την ανέβασαν πιλοτικά στο Διαδίκτυο και ο κόσμος τη βρήκε μόνος του, μάλλον χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά, όπως ο όρος «τοξικότητα τροφίμων».
Οι υπόλοιποι φιναλίστ
Η ανάγκη του κόσμου να ενημερωθεί είναι τεράστια, εξηγεί η κυρία Κουρνιά και αυτό αποκαλύπτεται από την επισκεψιμότητα της εφαρμογής. Υπάρχει φόβος για τα συστατικά που περιέχονται, καθότι πολλά έχουν συνδεθεί με ασθένειες, προσθέτει.
Οι υπόλοιποι φιναλίστ, που προέκυψαν μέσα από τριάντα και πλέον συμμετοχές ήταν: η «Επανεκκίνηση», εταιρεία με κύριο αντικείμενο την επισκευή και επαναχρησιμοποίηση παλαιών υπολογιστών, την εξασφάλιση φορητών υπολογιστών σε μαθητές και την προσφορά γνώσης και εργασιακής εμπειρίας μέσω αυτών των προγραμμάτων.
Η «Paths of Greece/Μονοπάτια της Ελλάδας», επιχείρηση, που, σε συνδυασμό με τον τοπικό πληθυσμό, δημιουργεί δίκτυα πεζοπορικών διαδρομών σε περιοχές της Ελλάδας, επιδιώκοντας έτσι την οικονομική και κοινωνική ευμάρεια της τοπικής κοινωνίας, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την προστασία του περιβάλλοντος.
Η «Urban Poultry», εμπορικό μοντέλο αστικής γεωργίας, που επιτρέπει την εξ αποστάσεως εκτροφή πουλερικών για κρεατοπαραγωγή, εστιάζοντας σε τρία κοινωνικά θέματα: βιωσιμότητα της γεωργίας, ανεργία και αστικοποίηση.