Με επιστολή του προς τον πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση, ο Πάνος Καμμένος κλιμακώνει τις αντιδράσεις του ενόψει της διαδικασίας κύρωσης από την Βουλή της Συμφωνίας των Πρεσπών. Έτσι, τάσσεται αντίθετος με ενδεχόμενη αύξηση των μελών της Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας όπου θα εγκριθεί η συμφωνία και δηλώνει ότι ψήφισή της στην επιτροπή είναι αναγκαία προϋπόθεση για να εισαχθεί στην Ολομέλεια προς συζήτηση και ψήφιση.
Στην επιστολή Καμμένου αναφέρονται τα εξής:
«Μετά από πληροφορίες, ότι υπάρχει πρόθεση επαύξησης των μελών της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων που σήμερα αριθμεί 55 Βουλευτές και καθώς το άρθρο 31 παρ. 4 και 5 του Κανονισμού της Βουλής ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ την αύξηση αυτή, παρά μόνο εκτός από την περίπτωση όπου η αύξηση θα γινόταν για την αποκατάσταση της αναλογικής εκπροσώπησης των Κοινοβουλευτικών Ομάδων ή της εκπροσώπησης μιας Κοινοβουλευτικής Ομάδας που έως τώρα δεν εκπροσωπείτο, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες προέβησαν σε Δήλωση προς τον Προέδρο της Βουλής κ. Νικόλαο Βούτση στις 16/01/2019, με την οποία γνωστοποιούσαν τα ανωτέρω και καλούσαν τον Πρόεδρο της Βουλής να αποφύγει κάθε πράξη ΝΟΘΕΥΣΗΣ ή ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ του Κανονισμού που θα ισοδυναμούσε με Συνταγματικό και Κοινοβουλευτικό Πραξικόπημα.
Μετά τα πιο πάνω σήμερα 18/01/2019 πληροφορηθήκαμε, ότι αίφνης παρουσιάζεται ως νέο σενάριο ενδεχόμενης συνδρομής στην εξέλιξη της διαδικασίας Κύρωσης από την Ολομέλεια της Βουλής του προσυμφώνου των Πρεσπών, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΑ ΔΙΑΡΚΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ, σενάριο κατά το οποίο θα εισαχθεί ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ στην Ολομέλεια με τον ισχυρισμό, ότι η απόφαση της αρμόδιας Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων είναι, ΤΑΧΑ, γνωμοδοτική – συμβουλευτική.
Ωστόσο, όπως προκύπτει από το άρθρο 31 παρ. 1 του Κανονισμού της Βουλής, καθώς και τα άρθρα 91 παρ. 6 και 93 παρ. 1 και 2, σε συνδυασμό με τα άρθρα 70 και 72 παρ. 1,2 και 4 του Συντάγματος, η αποδοχή του νομοσχεδίου από την Διαρκή Επιτροπή αποτελεί ΑΝΑΓΚΑΙΑ προϋπόθεση για την εισαγωγή ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΣΗ του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής. Μόνη περίπτωση, στην οποία, η Ολομέλεια της Βουλής συζητά και ψηφίζει νόμο, χωρίς προηγουμένως να έχει εγκρίνει αυτόν η αρμόδια Επιτροπή, είναι αυτή του Προϋπολογισμού και Απολογισμού του Κράτους και της Βουλής( άρθρο 72 παρ. 1 του Συντάγματος).
Το αντίθετο επιχείρημα, που οδηγεί σε Κοινοβουλευτικό και Συνταγματικό Πραξικόπημα στηρίζεται, ΔΗΘΕΝ, στην παράγραφο 6 περίπτωση β’ του άρθρου 91 του Κανονισμού της Βουλής όπου αναφέρεται η διαβίβαση προς την Ολομέλεια της Βουλής της έκθεσης για την απόρριψη του νομοσχεδίου. Είναι προφανές ότι το άρθρο 72 παρ. 2 του Συντάγματος ΥΠΕΡΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ το περιεχόμενο τυχόν ασαφούς διατύπωσης σε κάθε άλλον υποδεέστερης ισχύος νόμο όπως ο Κανονισμός της Βουλής».